Skocz do zawartości

Mit o głowicy Kawasaki


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio szukałem czegoś na temat głowicy w moim Kawasaki i przypomniałem sobie o tym że najczęściej pada własnie ten element ale nigdy nie dowiedziałem się co konkretnie, w końcu są tam dwa wałki, 4 zawory, dwie dźwigienki zaworowe i pare mniejszych elementów, u mnie akurat puściła jedna zawleczka zaworu ale jeśli jest coś innego, to chciałbym wiedzieć co i może uda mi się wyeliminować problem przy okazji remontu nawet jeśli ten element nie wymaga naprawy od zaraz :cool:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

to zle slyszales , z tymi glowicami to jest ze sa miekkie ,gniazda i zawory siadaja kasujac szybko luzy , do tego prowadnice najprawdopodobniej sa niewymienne ( takie byly w 650) , co powoduje ze jak juz pali olej glowica , to lepiej rozgladac sie za swiezsza bo same uszczelniacze nic nie dadza.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zle slyszales , z tymi glowicami to jest ze sa miekkie ,gniazda i zawory siadaja kasujac szybko luzy , do tego prowadnice najprawdopodobniej sa niewymienne ( takie byly w 650) , co powoduje ze jak juz pali olej glowica , to lepiej rozgladac sie za swiezsza bo same uszczelniacze nic nie dadza.

 

Właśnie to przerabiam w swoim klx :( Do wymiany jedno gniazdo od zaworu wydchowego, 2 zawory ssące i prowadnice + do tego uszczelniacze. Koszt? 600zł :eek:

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

 

Moim zdaniem co jak co, ale mają słabe korbowody.

 

Miałem styczność z 6 przypadkami padnietych główek korbowodu (KLX250, KLX300, KLR).

 

Za to znienawidziłem KLX, który notabene był moim pierwszym poważanym enduro.

 

Te korbowody to taka głupota, a naprawa to totalna masakra , bo nadwymiarowe sworznie wytrzymywały tak krótko, jakby było z cyny, a tak to pozostawała rozpoławiać silnik, i rozbierać wał.

 

Eh panie....

 

No i jeszcze kolejny mit nie mit, o słabych skrzyniach korbowych , tzn delikatnych, znam dwie opowieści jak to przy wymianie łożysk pękał kawałek skrzyni.

 

Na pewno ziarnko prawdy w tym było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem co jak co, ale mają słabe korbowody.

 

Miałem styczność z 6 przypadkami padnietych główek korbowodu (KLX250, KLX300, KLR).

 

Za to znienawidziłem KLX, który notabene był moim pierwszym poważanym enduro.

 

Te korbowody to taka głupota, a naprawa to totalna masakra , bo nadwymiarowe sworznie wytrzymywały tak krótko, jakby było z cyny, a tak to pozostawała rozpoławiać silnik, i rozbierać wał.

 

 

 

 

Tzn ile wyrzymują?

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja 20 letnia KLR a miala skrzynie i korbe w idealnym stanie , zadne lozysko w silniku nie wymagalo wymiany , jedynie ktos byl na tyle zdolny i przyspawal zebatke zdawcza do walka ( frezy ciagnace zebatke byly ok) , pewnie nie mial zabezpieczenia zebatki, a ze szla do zyda to posmarkal . W KLX korba jest baaardzo trwala ( ponoc tytanowa) , kazde moto zajezdzisz , jak oleju nie dopilnujesz.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KLX korba jest baaardzo trwala ( ponoc tytanowa) , kazde moto zajezdzisz , jak oleju nie dopilnujesz.

Dwa lata temu kupiłem klx, tłok do wymiany, nowy nicasil a teraz głowica. Jednak korba nadal trzyma sie w idealnym stanie.

 

Ps. to mój pierwszy 4t ale jeszcze nigdzie nie widzałem tak krótkiej korby : http://bikepics.com/pictures/1486186/

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie Ty masz 3 panewkę w jednocylindrowej jednostce ? -_- Idź bałaganić gdzie indziej :spam:

 

 

Uuuuu. Widze ze kolega polknal kij od szczotki i podchodzi do tego bardzo powaznie. "Nie ma boga, jest motór" ... yyyy, to znaczy " Nie ma boga, jest Kawasaki" prawda kolego? :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu kupiłem klx, tłok do wymiany, nowy nicasil a teraz głowica. Jednak korba nadal trzyma sie w idealnym stanie.

 

Ps. to mój pierwszy 4t ale jeszcze nigdzie nie widzałem tak krótkiej korby : http://bikepics.com/pictures/1486186/

 

A no właśnie, co tak drogo Ci wyszło za głowicę ? Oryginalne zawory kupiłeś ?

Chociaż jak się zastanowię to mi też wyszło sporo, za naprawę na warsztacie krzykneli równe 300zł a do tego dochodzi cena zaworów VESRAH których cena mi nie świta plus uszczelniacze po 9zł od sztuki ( całe szczęście były na miejscu oddalone o jakiś kilometr od warsztatu gdzie zostawiłem głowicę ^^ ) Gdy Panowie na warsztacie robili cuda z tym trupem ja w między czasie pojechałem po uszczelkę pod głowicę za którą zostałem dość konkretnie pociśnięty na serwisie Kawasaki. Ale gdyby nie było potrzeby kupowania kompletu za 240zł to brałbym oryginał niż podróbe za 40zł :icon_rolleyes:

Edytowane przez shiningami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupywałem orginalne 2 zawory, 2 prowadnice. Zapłaciłem za nie coś ok 450zł do tego robota czyli wymienianie uszczelniaczy, zawrów, prwoadnic i jednego gniazda wyedchowego. Uszczelek nie kupywałem orginalnych bo cena mnie rozśmieszyła. Do tego zakupiłem nowe pierścienie bo niewiadomo czemy jeden miał dziwnie dużą przerwe na zamkach (wcześniej miałem to u mechanika ale więcej do żadnego mechanika nie oddam motorka). Pozdro

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...