Skocz do zawartości

Co zamiast Hondy VT 800 C?


Qsa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Troche wstepu - po 20 latach ponownie chce pojezdzic motocyklem. Jezeli chodzi o zywe konie to poradzilbym sobie, gorzej z mechanicznymi na dwu kolkach. Motorek potrzebuje raczej do jazdy spacerowej, krotkie trasy, i raczej sam, poczytalem troche tych postow, i postanowilem tu zapytac ludzi, bardziej na biezaca siedza w temacie motocykli. Jednak pomimo, ze moderator niezbyt przychylnie na to patrzy, mam 184 cm wzrostu i niestety jest to tez wyznacznikiem poszukiwanej maszyny. A to inne

Na poczatek ma byc cruiser - to pewne ;) , najchetniej Honda, cenowo do 10 tys. zl. oczywiscie uzywany, ale moge cos dorzucic max jednak 15 tys. zl., ale moze byc inna marka, poniewaz nie siedzialem w siodelku dlugo, myslalem o czyms malym Honda Rebel 250. Siadlem, jechalem i za maly, nogi pod broda, Nastepnie Yamaha Virago 535 niestety za mala, przejechalem sie VT 500 lub VT 600 no calkiem fajnie, ale pozniej usiadlem na VT 800 i to bylo to. Zarowno piekna maszyna jak i idealna wielkosc, choc troche dla mnie za mocna.

Sprawdzilem, co o tym motorze na forum i bol, krotka seria, problemy z czesciami.

Moze podpowiecie co jeszcze warto obejrzec?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż musiałem sprawdzić, co to za ustrojstwo, szadołka 800. no i wcale się nie dziwię, że nie wiedziałem wcześniej - skoro raptem parę sztuk w kraju. japoński soft-chopper, z wyglądu analogiczny np. do xv 750 yamahy - jeśli takie kształty Cię pociągają, to może raczej spoglądaj w tamtym kierunku. z czymś, co praktycznie nie występuje, na dodatek wiekowym, faktycznie mogą być kłopoty w razie awarii

 

tak generalnie to zaleciłbym lekturę większości wątków z tego wyszukiwania

a tak poza tym... nie wiem, jak z gabarytami, ale z motocykli o wystarczających gabarytach, a jeszcze nie nadmiernie kłopotliwych dla osoby z niewielkimi (już/ jeszcze - nieważne) umiejętnościami, przy tym nie tak egzotycznych, można IMHO wymienić virago 750, intrudera 750/800, dragstara 650 - ten już młodszy. reszty podpowiedzi zalecam jednak poszukać w archiwum. podobnie jak wyliczenia ile kosztuje "motocyklowanie": maszyna to tylko część kosztów, istotną pozycję stanowi również np. odpowiedni strój

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak generalnie to zaleciłbym lekturę większości wątków ...

 

... i tak wlasnie zrobilem, ale co tu ukrywac trzeba wiedziec co jest na rynku i co szukac, oraz wiedziec o czym czytac.

 

..., ale z motocykli o wystarczających gabarytach, a jeszcze nie nadmiernie kłopotliwych dla osoby z niewielkimi (już/ jeszcze - nieważne) umiejętnościami, przy tym nie tak egzotycznych, można IMHO wymienić virago 750, intrudera 750/800, dragstara 650 - ten już młodszy.

 

... wlasnie chodzilo mi o wskazanie konkretnych maszyn, podobnych do tej 800-tki. Dzk, konkretne motorki to dla mnie bardzo istotna informacja. Teraz moge sie rozejrzec i o nich poczytac. Ale jakby ktos chcial rzucic kilka zdan, to zapraszam chetnie poczytam jakies sugestie.

 

pozdr uczestnikow forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 10 tys mozesz kupic kawasaki vn 800. Znajomy ma 800 ale wersje drifter (imitacja indiana) natrzaskał ponad 80 tys i smiga dalej. Dobrt motocykl nie za ciezki łatwy w prowadzeniu najmocniejszy z wiekliej czwórki

55km, wes go pod uwage. Chciałem takiego kupic ale trafił sie nomad (vn 1500) i smigam drugi sezon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Virago jest chyba troche za male dla Ciebie, pomimo, ze to 750cc to i tak mysle, ze to nie to. Ja mam jedyne 170 i na mnie jest w sam raz, a na motocyklu masz sie czuc komfortowo, a nie kurczyc nogi. Poza tym, ale to tylko moja opinia, Virago ma podwieszony silnik, a nie wpakowany w rame, co kompletnie MI sie nie podoba, ale napewno ma tam swoich fanów. Widze, ze oscylujesz bardziej w rodzaju chopper, nie cruiser. Jesli tak, to polecam Intrudera VS800, zacny i legendarny sprzęt, napewno lepszy od Virazki. A jesli jednak sredni cruiser to moze Shadow 750C albo Spirit, jakby sie zakrecil to znajdzie cos do 15'000. Albo Volusia od Suzuki, tez calkiem calkiem, ale ciezko cos taniego dostac z VL800... Kolega przede mna radzil Vulcana i to tez dobra propozycja, poczytaj, popytaj i kupuj to co najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Virago jest chyba troche za male dla Ciebie, pomimo, ze to 750cc to i tak mysle, ze to nie to. (...)

Jesli tak, to polecam Intrudera VS800, zacny i legendarny sprzęt, napewno lepszy od Virazki. (...)

 

ad. 1. gdyby celował w 535 to rozumiem krytykę rozmiaru, ale xv750 wcale małym motocyklem nie jest. może w porównaniu do przerośniętych form obecnych półtoralitrowych cruiserów... ale obiektywnie nie

ad. 2. niby w czym intruz lepszy? że ma pełną kołyskę ramy? śmieszne

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, jakos zawsze mialem wyżej w chronologii Intruza niz Virago, ale to moze nie byc zbyt obiektywna opinia, gdyz mam jakas dziwna, niewytlumaczalna awersje do Yamahy, stad moja wypowiedz. Prawda jest taka, ze na żadnym z tych sprzetow nie mialem przyjemnosci jezdzic, widzialem je jedynie wizualnie. No i jestem fanem "mastodontów" i "traktorów" wiec stąd moje skrzywione patrzenie na wielkosc. Chociaz mam kumpla jezdzacego na XVS650, ktory jest mniej wiecej wzrostu Qsa i bardzo sie męczy ze swoimi dlugasnymi nogami na tym (nie tak malym) moto.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo Volusia od Suzuki, tez calkiem calkiem, ale ciezko cos taniego dostac z VL800... Kolega przede mna radzil Vulcana i to tez dobra propozycja, poczytaj, popytaj i kupuj to co najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom.

Pozdrawiam!

 

Jeśli mogę wtrącić się do dyskusji ,to j/w napisano Suzuki Volusia lub Marauder VZ800.Sam jeżdżę Suzi i nie narzekam mimo wielu negatywnych opini o VZ , ja mogę polecić te moto:

1/ nie jest drogie

2/tanie w eksploatacji -bo się nie psuje

3/nie za małe przy Twoim wzroście-ja mam o 4 cm mniej i siedzi mi się wygodnie ,a sporo jeżdżę i to z plecaczkiem :icon_razz:

 

Pozdrawiam :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kolega zauważył

 

... a na motocyklu masz sie czuc komfortowo, a nie kurczyc nogi. ...

 

I wlasnie mi o to chodzi - czerpac przyjemnosc z jazdy. Dlatego napisałem ten post. Przy wiekszych pojemnoscia latwo jest cos znalesc "wiekszego". Natomiast dla mnie wystarczy silnik o poj. 500 ccm - max. 800 ccm. Preferencji co do modelu raczej nadal nie mam. Vulkan tez mi sie podoba, ale nie widzialem w realu (nie mylic ze sklepem :P )

Bardzo mi sie podobal jeden post, gdzie ktos napisal cos w tym stylu, ze jezeli chcesz aby d.. miala dobrze

kup Virago 750 :icon_mrgreen:, bo ma najwygodniejsze siodelko. Nawet jak sie przejade kilkaset metrow to i tak nie bede potrafil ocenic czy mi wygodnie (chyba na sucho), co najwyzej moge posluchac jak silnik pracuje, a jadac najbardziej koncetrowałem sie, aby nie zaliczyc gleby i nieuszkodzic maszynki.

 

Na forum jest sporo informacji, ale wymaga to mocnego przesiewu, dla osoby nie w temacie sporo jest tzw. szumu. Najcenniejsze informacje przynajmniej dla mnie to takie, ze japonczyki sa raczej niezawodne ale ...

maja swoje kaprysy. Aby jedna poznac usterki trzeba siegnac jednak do archiwalnych numerów Swiat motocykli lub Motocykl (testy po 40 - 50 tys. km). Ale to nie wszystko, bo okazuje sie, ze pomimo, ze "pliszka swoj ogonek chwali" to tu ciezko z czesciami, sa drogie do tego modelu, to znowu, ze wibracje sie przenosza, tu rozrusznik pada, tu dobija i oczywiscie kwestia wielkosci, itd. Ale dla osoby swiezej lub z duza przerwa istotne jest syntetyczne kompendium i kilka istotnych minusów, ale i plusów. Ktos ocenial jakies 2 motorki podal kilka plusow i kilka minusow, i dla mnie to było to. Bez bicia piany kilka suchych faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj, obejrzalem 2 Virago 750 z 1993 roku Angielska 13045 mil i Holenderska juz nie pamietam ile miala. Piersza wg mnie chodzila ladnie, rowno, bez rys, orginalny lakier, orginalne wydechy, a druga do regulacji wiec nawet blizej jej sie nie przygladlem. To juz kawal sprzetu, siedzi sie na niej wygodnie, ale jakos nisko.

 

I zrodzily mi sie pytanie:

1. Czy są jakies niuanse w kwestii potrzebnych dokumentów z zagranicy do rejestracji dla osoby fizycznej w przypadku panstw UE - Szczegolnie chodzi mi o Anglie? kilka osob zadawało to pytanie w poscie dot. sprowadzania motocykli, ale nikt nie odpowiedzial.

 

2. Czy oprocz lampy cos jeszcze wymaga wymiany w motorkach z Anglii?

 

Rozumiem tych co maja DragStara 1100, byl jeden czarny do sprzedania wg mnie super stan z 2001 r. z pustymi wydechami, ten bulgot na niskich obrotach i dzwiek przy wysokich, to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy są jakies niuanse w kwestii potrzebnych dokumentów z zagranicy do rejestracji dla osoby fizycznej w przypadku panstw UE - Szczegolnie chodzi mi o Anglie? kilka osob zadawało to pytanie w poscie dot. sprowadzania motocykli, ale nikt nie odpowiedzial.

 

ad. 1. dokładna procedura jest opisana co najmniej 2x na forum - patrz temat zbiorczy sprowadzenie z ue, gdzie masz linki do wątków, oraz przynajmniej jeden temat w dziale przepisów

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzk, za podpowiedz

 

o ile napisałes i o tym przeklejonym "co, gdzie kupić - odziez, czesci ..." i tu sprowadzanie motocykla z UE - przejrzalem go w czesniej, podobnie jak i ten z prawo - przepisy.

 

Tu sprawa do rozwazenia przez Moderatora - przeklejenie tego pierwsze chyba troche nie fortunne (czesci, akceroria), temat istotny warto by go było usamodzielnic, albo przeniesc do przepisów, no i leciwy.

Drugi jak najbardziej w porzadku, jednak jakies linki otwieraja mi sie na forum ogolnym, a nie na konkretnym temacie (moze przeklejone w inne miejsce).

 

Ale to :bigrazz: wnioskuje, ze nie ma zadnych haków, potrzeba V5C i umowa K-S i juz, wszystko pozostałe na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...