Skocz do zawartości

usterka skrzynia biegów CBR 900 93r


tommat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z działaniem skrzyni biegów.

Dźwignia zmiany biegów nie wraca do pierwotnego położenia po zmiania biegu na wyższy lub niższy.

 

W pierwszym chwili jest wrażenie, że mam skrzynię zablokowaną na dwóch sąsiadujących biegach.

U mnie awaria zdażyła się pomiędzy pierwszym a drugim biegiem. Przeczytałem posty związane ze skrzynią biegów i zauważyłem że takie zblokowanie to popularna usterka.

Informacja dla wszystkich dotkniętych podobną awarią. Aby włączyć inny bieg spróbójcie w trakcie jazdy delikatnie po zmianie biegu na wyższy, przesunąć dźwignię do połozenia wyjściowego, podjechać kawałek i spróbować wrzucić wyższy bieg. W dół podobnie.

Ja tak wróciłem do domu. I tak pojadę do mechanika.

Wcześniej nie miałem żadnych kłopotów ze skrzynią, po za krótkim szarpnięciem na dwójce ok 6-7tyś obrotów. Ale przed lektura postów nt. skrzyni biegów nawet nie myślałem, że to skrzynia, biegi nigdy nie wypadały.

 

A teraz pytanie, co to może być za usterka?

Pytam, bo wolę wiedzieć, co może dolegać mojemu motocyklowi przed rozmowa z mechanikiem.

Gwoli informacji: skrzynia zapina wszystkie biegi bez żadnych zgrzytów (sposobem jak wyżej), olej jest stan, dźwignia nie jest zgięta lub zapieczona, obraca się bez oporów.

Obrazowo i na chłopski rozum - "jakby przestała działać sprężyna, która wcześniej cofała dźwignię do pozycji wyjściowej"

Prosze o info bo nie mam za wielkiego pojęcia na temat skrzyni i do mechanika idę jak ciele na rzeź, zrobi co zechce. Do kilku też nie pojadę motocyklem, żeby go obejżeli, bo jeszcze padnie na amen, a samochodu z przyczepą nie mam.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za podpowiedzi.

Sam trochę poszperałem i mam podobne wnioski.

Polecam stronę

http://www.speedsupplies.com/

To jakiś dystrybutor części w Stanach, ma na swojej stronie rysunki producentów.

trzeba wybrać markę z lewej strony, potem street bike part programs, rocznik i model motocykla

 

W Atowitolinie w W-wie podali mi cenę sprężyny 19 PLN i jakiś miły gość podpowiedział mi jeszcze, że może to być wina kołeczka za 14 PLN ( wszystko do sciągnięcia w kilka dni). Rozmaowa była prosta, bo gość miał chyba taki sam rysunek.

Dla ciekawskich, rysunek tych części strona jak wyżej, dział engine "gearshift drum" część nr 10 i 11.

 

 

W przyszłym tygodniu jadę do mechanika, skrobnę coś po wszystkim.

 

Dla zainteresowanych mam podręcznik w pdf do obsługi CBR 900 RR SC28 francusko-niemiecko-włoski, taki który dodawali do nowego motocykla. Jak ktoś chce to prześlę.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...