jacmiz Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Panowie a moze i Panie :evil: moze ktos wie dokladnie dla modelu Honda CBR 929 jak spuscic stary plyn chlodzacy i ewentualnie jesli jest to wskazane jak odpowietrzyc uklad po zalaniu nowym plynem chlodzacym? Z gory dziekuje :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Panowie a moze i Panie :cool: moze ktos wie dokladnie dla modelu Honda CBR 929 jak spuscic stary plyn chlodzacy i ewentualnie jesli jest to wskazane jak odpowietrzyc uklad po zalaniu nowym plynem chlodzacym? Z gory dziekuje :buttrock: Ściągasz boczne plastiki i do dzieła: - odkręcasz korek chłodnicy (oczywiste)- Przy pompie wody po lewej stronie silnika na dole jest śruba spustowa z podkładką (zauważysz z pewnością)- nad zbiorniczkiem wyrównawczym w bloku jest śruba spustowa płynu (blok cylindrów po prawej)- ściągasz górny przewód zbiorniczka wyrównawczego pod korkiem chłodnicy (cienki pod korkiem dla pewności prześledź jego trasę od zbiorniczka do chłodnicy) tym przewodem usuwasz płyn ze zbiorniczka. Po usunięciu płynu i wielu "gdzie to k***a jest" przygotowujesz roztwór koncentratu z wodą demiralizowaną w stosunku 1:1 - upewniasz się, że wszystkie śruby spustowe dokręcone odpowiednim momentem (niezmiernie ważna sprawa o której rozpisywać się nie trzeba) 12Nm- zalewasz płyn do chłodnicy po korek i zakręcasz- bujasz motocykl od pionowej pozycji na prawą i lewą stronę kilka razy i uzupełniasz płyn- powtarzasz czynność bujania (postaraj się jak najbardziej chylić moto na boki) i uzupełniasz- teraz nalej płyn do zbiorniczka na full pod górną krechę końcowe odpowietrzenie w 929 to start silnika na 2-3 minuty na wolnych obrotach - strzel z gazu trzy, cztery razy i wyłącz silnik (nie rozgrzewaj zbyt mocno)- poczekaj aż ostygnie i skontroluj stan pod korkiem chłodnicy i w zbiorniczku- sprawdź szczelność śrub spustowych i węża zbiorniczka Teraz poskładaj moto i poszedł na koło do czwartego biegu :icon_mrgreen: Powodzenia :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Warto jest też rozgrzać silnik do pełnego otwarciua termostatu, czyli tak, że chłodnica będzie ciepła. Robisz to już na zakręconym korku. Sprawdzasz posiom jeszcze raz po ostygnięciu. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Myslalem ze skoro jest zbiornik wyrownawczy to nie ma korka na chlodnicy,rozbiore i poszukam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Sama nazwa wskazuje: zbiornik WYRÓWNAWCZY. Nie jest on bezpośrednio w układzie (znaczy się, nie kręży w nim płyn, nie ma też ciśnienia), nie służy też do dolewania płynu itp. Oczywiście musi być w nim właściwy poziom, ale to nie wszystko. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.