Skocz do zawartości

VL800 i spalanie


LuTo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czesc

 

dawno o nic nie pytałem :) :biggrin:

 

tak sie zastanawiam jak u innych użytkowników volusi kształtuje się spalanie??

 

ja z reguły zahaczam o stację benzynową co ~200km i wlewam 11-12 l. Czyli spalanie mam na poziomie 5-6l/100km.

 

Pytanko dodatkowe, bo nie mam manuala.

 

czy palenie się ostatniego prostokącika na wyswietlaczu oznacza rezerwę, czy jest jeszcze opcja "migający prostokącik"? Jeśli jest opcja druga, to ile tej rezerwy zostaje?

 

 

 

PS

Moje spalanie jest z cyklu mieszanego, pół na pół trasa i warszawskie korki. Przelotową na trasie mam do setki (śmigam na razie bez szyby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

spalanie na poziomie 5 - 5,5 na trasie ,to norma jeśli nie popędzisz Voluśki zbyt mocno, bo przy 130 - 140 potrafi połknąć sporo ponad 6 . co do wyświetlacza to faktycznie jest opcja "migający prostokącik" ale wtedy to ostatni dzwonek na tankowanie.( u mnie 20-30 km.)

teoretyczna pojemność zbiornika to zdaje się 16 l. czyli przy spokojnej jeździe ok. 300 km. mnie udało sie przejechać 250 km. i prostokącik już chwilę migał, tak że 200 -220 km. to w miarę bezpieczny dystans między tankowaniami

 

pozdrawiam

szerokości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc

 

dawno o nic nie pytałem :) :)

 

tak sie zastanawiam jak u innych użytkowników volusi kształtuje się spalanie??

 

ja z reguły zahaczam o stację benzynową co ~200km i wlewam 11-12 l. Czyli spalanie mam na poziomie 5-6l/100km.

 

Pytanko dodatkowe, bo nie mam manuala.

 

czy palenie się ostatniego prostokącika na wyswietlaczu oznacza rezerwę, czy jest jeszcze opcja "migający prostokącik"? Jeśli jest opcja druga, to ile tej rezerwy zostaje?

PS

Moje spalanie jest z cyklu mieszanego, pół na pół trasa i warszawskie korki. Przelotową na trasie mam do setki (śmigam na razie bez szyby)

250km i tankuj bez względu na ruch w mieście czy na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanko dodatkowe, bo nie mam manuala.

 

czy palenie się ostatniego prostokącika na wyswietlaczu oznacza rezerwę, czy jest jeszcze opcja "migający prostokącik"? Jeśli jest opcja druga, to ile tej rezerwy zostaje?

 

 

Cześć

Na razie też bez szyby i wyniki: na trasie da radę ok. 300km pod warunkiem spokojnej jazdy (do 90km/h), w mieście i mieszany :biggrin: ok 200-250km.

Jeżeli nadal nie masz manuala, to służę wersją na CD - w razie czego pisz na PW albo dzwoń to będę miał okazję odwdzięczyć się za obejmy do spacerówek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czesc

 

dawno o nic nie pytałem :) :buttrock:

 

tak sie zastanawiam jak u innych użytkowników volusi kształtuje się spalanie??

 

ja z reguły zahaczam o stację benzynową co ~200km i wlewam 11-12 l. Czyli spalanie mam na poziomie 5-6l/100km.

 

Pytanko dodatkowe, bo nie mam manuala.

 

czy palenie się ostatniego prostokącika na wyswietlaczu oznacza rezerwę, czy jest jeszcze opcja "migający prostokącik"? Jeśli jest opcja druga, to ile tej rezerwy zostaje?

PS

Moje spalanie jest z cyklu mieszanego, pół na pół trasa i warszawskie korki. Przelotową na trasie mam do setki (śmigam na razie bez szyby)

siema potwierdzam spalanie na poziomie 5-5,5 lterka.Na trasie przy spokojniej jeździe 90km\h wystarcza na około 330 kilometrów i tankowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Co prawda nie mam Volusi tylko M800, ale to praktycznie to samo jeździdło :bigrazz:

 

Ostatni wynik:

- droga:

w 95% na trasie z prędkościami z przedziału 100-120 km/h (rzadko zejście poniżej 100 chyba, że trzeba było za kimś się przyczaić), + przelot kilku km (obwodnica Garwolina) z prędkościami 150-170 km/h + kilkanaście km zrobionych w mieście

 

- spalanie:

4,4 l/100 km ;) (srawdzone tankowaniami pod korek)

 

Wydaje mi się, że wynik bardzo dobry :)

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot kilku km (obwodnica Garwolina) z prędkościami 150-170 km/h

 

 

Jak Ty zrobiłeś te 170 :bigrazz: :flesje: mi się doturlał do 155 i więcej raczej by nie dał rady

 

 

4,4 l/100 km :icon_mrgreen: (srawdzone tankowaniami pod korek)

 

 

Aż mi sie wierzyć nie chce :wink: :eek: wynik rewelacyjny, jeździsz bez szyby i na śledzia ????? :icon_mrgreen: :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ty zrobiłeś te 170 ;) :icon_eek: mi się doturlał do 155 i więcej raczej by nie dał rady

Aż mi sie wierzyć nie chce :eek: :eek: wynik rewelacyjny, jeździsz bez szyby i na śledzia ????? :icon_mrgreen: :buttrock:

 

Jak to zrobiłem? - normalnie...

Może M800 jest deko szybsze od Volusi :biggrin:

 

Te 170 km/h zrobiłem lekko i w zasadzie bez oporów i motór miał ochotę lecieć szybciej, ale odpuściłem bo: po piersze drugi raz w życiu jechałem tą trasą, pierwszy raz po ciemku, pierwszy raz na tej trasie na moto, no i oczywiście wiatr już dawał się mooooocno we znaki ....

 

Szyby nie mam, na śledzia się nie kładę. Siedzę normalnie jak to na M800 - lekko pochylony do przodu (tu się trochę siedzi inaczej niż na większości cruiserów - bardziej pozycja zbliżona do nakeda, tylko nogi wysunięte do przodu.

Jechał ze mną kumpel na CBF600N - więc prędkość jak najbardziej potwierdzona.

 

Być może to również dlatego, że jestem jakby to powiedzieć raczej kompaktowych rozmiarów... :icon_mrgreen:

170 cm wzrostu niecałe 80 kg wagi, więc moto nie ma wiele do dźwigania.

 

Być może również przez to i spalanie jest mniejsze - to już mój trzeci wynik na trasie w okolicy 4,5 l. Raz zszedłem nawet do 4,32 l/100km ale to jeszcze na dotarciu było moto więc nie przekraczałem 110 km/h...

 

Spalanie zawsze mierzę po ilości wlanego paliwa - zawsze tankuję do poziomu tego metalowego badziewia we wlewie w baku i obliczam z przebiegu, więc zakładam, że błędu nie ma. Zresztą tak jak mówię, to już trzeci wynik na trasie w okolicy 4,5 l/100km.

Kto nie chce - niech nie wierzy. Lata mi to .... :bigrazz:

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, zmieściłem sie swoim vl800 k2 w 4 litrach na 100, tylko ze mój styl jazdy... na ślimaka hehe. Prędkośc max około 80 km/h. Po powrocie do domu i zliczeniu czasu oraz przejechanych kilometrów średnio wyszło 50km/h. Test trwał 2 dni, zbiornik wyssany został do sucha. Odrazu informacja, z moich kilkumiesiecznych obserwacji wynika iż wskaźnik paliwa w intruderze mierzy jego poziom z dokładnością +/- 2,5 litra. Przynajmniej w moim egzemplarzu tak jest. W dniu testu motocykl zgasł z powodu braku paliwa, a wskaznik niewskazał nawet rezerwy (ok. 1.8 l). Poruszam się bez szyby, test był przeprowadzony na drogach głównych, wiadomo że na lokalnych, zakręconych asfaltach spalanie jest znacznie wyższe. Dopiszę jeszcze że silnik jest na wtrysku. Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jestem nowym użyszkodnikiem tego forum, więc kłaniam się wszystkim i każdemu z osobna.

Czytając Wasze wyniki spalania jestem lekko załamany gdyż moja Viola harakteryzuje się zdecydownie wiekszym apetytem, a mianowicie ok. 9l/100km. Moje pytanie brzmi co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić? Dodam że na jesień jeden magik sprawdzał i twierdzi że wszystko w pożądku. Prosiłbym również o namiar na jakiegoś sprawdzonego magika albo serwis w Poznaniu lub okolicy.

 

Pozdrawiam

Artur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...