Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ADi33 z tyłu mam oryginalną lampę led stopu (nie jest zintegrowana z kierunkami) a osobno są kierunkowskazy. W nowej wersji zostawiłbym lampę stopu (bo mi się podoba) a wymieniam wszystkie cztery kierunki na led. Mają one wyprowadzone po trzy przewody: jeden minus(masa), drugi plus na obrysówki, trzeci plus na kierunkowskazy. W związku z tym jeszcze dochodzą obrysówki z tyłu, których w oryginale nie ma, ale doprowadzenie tam plusa np. z oświetlenia tablicy rejestracyjnej to już pestka. Wiem, że to niezgodne z naszymi przepisami, ale o tym nie rozmawiamy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

dalsza moja walka z rezystorami i kierunkami podłączyłem rezystor 25 W 6,8 ohm kierunek ledwo się żarzył ale z prawidłową częstotliwością następna próba z żarówką 21 W pięknie działały przednie kierunki oryginały i żarówka a tylnie ledowe nie świeciły wcale

myślę że problem tkwi w rezystorze może ktos wie jak dobrać odpowiedni rezystor bo już nie mam pomysłu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dalsza moja walka z rezystorami i kierunkami podłączyłem rezystor 25 W 6,8 ohm kierunek ledwo się żarzył ale z prawidłową częstotliwością następna próba z żarówką 21 W pięknie działały przednie kierunki oryginały i żarówka a tylnie ledowe nie świeciły wcale

myślę że problem tkwi w rezystorze może ktos wie jak dobrać odpowiedni rezystor bo już nie mam pomysłu

pozdrawiam

25W to za dużo. Zauważ, że żarówka którą podłączasz ma 21W a ty wpinasz rezystor 25W plus ledy do tego.

Dokładnie sprawdziłem jakie ja montowałem. 20W 6,8ohm. Na każdy kierunek dałem taki rezystor cementowy i wszystko pięknie miga.

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rayan, waty w żarówce i w rezystorze, to zupełnie inne dane. W rezystorze czym więcej watów, tym mniej się rezystor grzeje. To najłatwiejsze wytłumaczenie. Istotnym parametrem w rezystorze (oporniku-to to samo) jest oporność w Ohmach. Pisaliśmy o tym kilka postów wcześniej.

 

infimiti, z tego co piszesz, to jeśli nie zrobiłeś jakiegoś błędu, to jest problem w instalacji motocykla. Ja w DS1100 zrobiłem wszystko sam i bez problemu działało. W Raiderze nie dałem rady i dałem to fachowcowi, który zrobił i wszystko działa. Nie ma tam żadnej filozofii, zaawansowanej techniki, a jednak u mnie nie dzaiłało. Ja poddałem się bez wstydu i mam teraz zrobione tak jak trzeba. W pewnym momencie warto dać zarobić fachowcowi.



Temat liczenia oporności rezystorów, dopasowywania do instalacji itd przerabiałem na innym forum. Obawiam się, że link będzie wymoderowany, ale może akurat:

 

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?p=464522&highlight=#464522

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Nie,całkiem w porządku. Moja nie pęka póki co nigdzie.

 

Wydech to LA CHOPPERS Nasty Boy - jeśli dobrze pamiętam. Gadają zajebiście - ciutkę głośniej niż długie Cobry i fajnie strzelają :biggrin:

 

Dzięki serdeczne. Mój Raider to 2013 rok w oryginalnym malowaniu . Cieszę się bo to już Raider z poprawionym 3 biegiem oraz ze sprzęgłem antyhoppingowym.

 

Handlarze z Rzeszowa - hmmm ... Co można dobrego napisać ??? Chyba tylko tyle że mają duży wybór Raiderów. Nie chcę tu nikomu antyreklamy robić. Co do stanu rzeczywistego względem temu co jest napisane w ogłoszeniach to pozostaje bardzo wiele do życzenia. Sprzęt totalnie bezwypadkowy w ogłoszeniu jest często cały malowany. Jeśli pytasz przez tel o nr VIN to można zapomnieć o odpowiedzi. Potem dowiedziałem się czemu - jeden z Raiderów był po powodzi a drugi zamiast 8000 km miał 42 000 mil !!!

 

Następny "lekko zarysowany" okazał się mieć krzywą ramę ale to przecież tylko "kosmetyka".

 

Oglądałem jeszcze kilka innych cukiereczków ale to już poza Rzeszowem. Sprzęt bez rysy w stanie fabrycznym z przebiegiem 2000 mil oznacza że zobaczyłem urwany całkowicie ogranicznik skrętu, kierownica krzywa o 5 cm , grafika na baku namalowana odręcznie na wzór oryginału pędzlem ,cały oczywiście malowany , pompy sprzęgła i hamulca spiłowane chyba grubym pilnikiem od góry , dźwignia sprzęgła wykąpana chyba w kwasie .

 

Inny w stanie jak NOWY posiadał dodatkowo - przetarta mocno lampa , błotnik przedni zdarty z lewej strony , wgniota na baku jakby ktoś młotkiem przywalił , koło napędowe paska obgryzione jakby przez psa , przetarte dekle z silnika i stopki to już tylko kosmetyka :biggrin: - w sprzęcie za 40 tyś to przecież normalka prawda ?

 

Oszustów nie brakuje :angry:

 

Ahhhh szkoda gadać ....

 

Bardzo się cieszę że w końcu kupiłem takiego jak chciałem , znam jego historię , potwierdzony przebieg i foty ze stanów. Miał być co prawda czarny ale jak zobaczyłem tego białego na żywo to również zmieniłem zdanie :rolleyes:

 

 

Przy okazji pytanie - czy ktoś się orientuję jak wyglada sprawa rejestracji z boku w Polsce. Jest to legal or NOT ?? Z ciekawości pytam bo i tak zamierzam tam przenieść swoją tabule.

Witam wszystkich.

Mam pytanie do kolegi tuono, w jaki sposób poznałeś że w moto jest krzywa rama ?

Edytowane przez cez32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cez32. Jak w każdym moto bez precyzyjnych pomiarów w serwisie można dokonać samodzielnej diagnostyki dającej możliwość powzięcia ewentualnych podejrzeń co do historii danego egzemplarza. W pierwszej kolejności trzeba obejrzeć ograniczniki skrętu. Poza tym ktoś musi usiąść na motocyklu, ustawić kierownicę na wprost, a druga osoba z kilku metrów przed sprzętem nisko się pochylić i spojrzeć czy przednie koło jest w idealnej linii z tylnym. W ten sposób wyeliminowałem podczas zakupu Rajdera egzemplarz, który wciskał mi gość w Nakle nad Notecią. Motocykl ten o dziwo jeździł prosto, a miał ramę mocna skrzywioną. Pamiętajmy że rama w naszym moto jest aluminiowa, sprzęt waży ponad 350 kg, więc w razie upadku w ruchu na ramę po skręcie kierownicy i uderzeniu w przeszkodę działa duża siła. Po tym doświadczeniu na oglądanie innych motocykli jeździłem już z dwoma prostymi listwami długości ok. 3,5 m, które układałem po obu stronach wzdłuż motocykla stycznie do tylnej opony i sprawdzając jak w linii układa się przednie koło.

To tyle co mogę poradzić z własnych doświadczeń. Życzę udanego wyboru. LwG. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie czy w naszych maszynach ustawia sie zawory ? Pewnie temat juz gdzieś byl ale nie mogę znaleźć Pytam bo wydaje mi sie ze jakieś metaliczne odgłosy dochodzą z mojego silnika A może jestem przewrażliwiony :) Jeśli się ustawia to da się to zrobić samemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów jest hydrauliczna.Zastosowano kasatory hydrauliczne.Regulacja polega na synchronizacji dwóch zaworów,bo porusza je jeden popychacz..W silnikach bardzo obciążonych cieplnie lepiej korzystać z dobrych[najlepszych ]olei.Czyli z pełnego syntetyku.

 

Poszukaj na forum Midnight Star, Roadliner, Stratoliner. Tam piszą że trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam wszystkich.

Mam pytanie do kolegi tuono, w jaki sposób poznałeś że w moto jest krzywa rama ?

 

Dokładnie w taki sposób jak opisał kolega Yurek. Dodatkowo moto ściągało mocno na jedną stronę. Zresztą akurat w tym moto było znacznie więcej "kwiatków" - po krótce mówiąc GRUZ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cez32. Jak w każdym moto bez precyzyjnych pomiarów w serwisie można dokonać samodzielnej diagnostyki dającej możliwość powzięcia ewentualnych podejrzeń co do historii danego egzemplarza. W pierwszej kolejności trzeba obejrzeć ograniczniki skrętu. Poza tym ktoś musi usiąść na motocyklu, ustawić kierownicę na wprost, a druga osoba z kilku metrów przed sprzętem nisko się pochylić i spojrzeć czy przednie koło jest w idealnej linii z tylnym. W ten sposób wyeliminowałem podczas zakupu Rajdera egzemplarz, który wciskał mi gość w Nakle nad Notecią. Motocykl ten o dziwo jeździł prosto, a miał ramę mocna skrzywioną. Pamiętajmy że rama w naszym moto jest aluminiowa, sprzęt waży ponad 350 kg, więc w razie upadku w ruchu na ramę po skręcie kierownicy i uderzeniu w przeszkodę działa duża siła. Po tym doświadczeniu na oglądanie innych motocykli jeździłem już z dwoma prostymi listwami długości ok. 3,5 m, które układałem po obu stronach wzdłuż motocykla stycznie do tylnej opony i sprawdzając jak w linii układa się przednie koło.

To tyle co mogę poradzić z własnych doświadczeń. Życzę udanego wyboru. LwG. :rolleyes:

Dzięki za odpowiedź. Ja swojego z USA sprowadziłem rok temu i mi trochę w prawo ciągnie miałem na pomiar ramy jechać tylko z terminami się nie wyrabiałem. Dwa tygodnie temu zdjąłem przednie zawieszenie przedłużyłem oś półki za pomocą prostego pręta 16mm taki otwór jest od dołu oczywiście rama i tylne koło idealnie wypoziomowane dwie listwy do tylnego koła idealnie przystawione i wyszło mi 6 mm przesunięcia przedniego koła w lewą stronę siedząc na motocyklu, dodam że główka ramy ani półka nie są skręcona bo przesunięcie na całej wysokości jest takie same. Z moich pomiarów wyszło że rama jest walnięta za tylnym wahaczem w miejscu gdzie zaczyna się zbiornik i od tego miejsca zaczyna uciekać w lewo ku przodowi. No cóż takie jest kupowanie w ciemno, na fotografiach z aukcji tego nie uchwycisz a miał niewiele uszkodzeń. Motorek leżał na prawej stronie, do poprawki był zbiornik, błotnik przedni, tłumik, dźwignia hamulca ręcznego do wymiany, po za tym igła przebieg 3700 mil . Udało mi się zniwelować to przesunięcie ramy na napinaczach tylnego koła. Jest przesunięte w lewo o 0,5 mm nie wiem czy będzie to miało jakiś wpływ na żywotność pasa pojeździmy zobaczymy. Pomyślę też o jakiejś firmie gdzie może uda im się naprawić tę ramę.

Edytowane przez cez32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cez32. Jak w każdym moto bez precyzyjnych pomiarów w serwisie można dokonać samodzielnej diagnostyki dającej możliwość powzięcia ewentualnych podejrzeń co do historii danego egzemplarza. W pierwszej kolejności trzeba obejrzeć ograniczniki skrętu. Poza tym ktoś musi usiąść na motocyklu, ustawić kierownicę na wprost, a druga osoba z kilku metrów przed sprzętem nisko się pochylić i spojrzeć czy przednie koło jest w idealnej linii z tylnym. W ten sposób wyeliminowałem podczas zakupu Rajdera egzemplarz, który wciskał mi gość w Nakle nad Notecią. Motocykl ten o dziwo jeździł prosto, a miał ramę mocna skrzywioną. Pamiętajmy że rama w naszym moto jest aluminiowa, sprzęt waży ponad 350 kg, więc w razie upadku w ruchu na ramę po skręcie kierownicy i uderzeniu w przeszkodę działa duża siła. Po tym doświadczeniu na oglądanie innych motocykli jeździłem już z dwoma prostymi listwami długości ok. 3,5 m, które układałem po obu stronach wzdłuż motocykla stycznie do tylnej opony i sprawdzając jak w linii układa się przednie koło.

To tyle co mogę poradzić z własnych doświadczeń. Życzę udanego wyboru. LwG. :rolleyes:

 

 

Nakło nad Notecią powiadasz ?? Może to ten sam gość co sprzedał ostatnio słynnego GSXR 750 który bije rekordy popularności w "internetach" :biggrin:

 

 

Aż ciężko uwierzyć jakie ulepy jeżdżą po naszych drogach. :blink:

Jak sprzedaję motocykl to zawsze mnie wkur.iają goście od których słyszę teksty typu " panie takiego to idzie na allegro kupić 2 tysiące taniej to spuść pan tyle to biere" :angry: Takie sztrucle właśnie zaniżają ceny porządnych motocykli.

Edytowane przez tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci się narobiło. Podziel się później jak sobie do końca z tym poradziłeś. Ku przestrodze innym. :banghead:

Dzisiaj dzwoniłem w trzy miejsca gdzie zajmują się naprawą motocykli powypadkowych i żeby potwierdzić moje pomiary bez wizyty w warsztacie się nie obędzie. Trzeba to zweryfikować przy pomocy profesjonalnego urządzenia, jeden gościu mówił mi że niektóre motocykle mają dopuszczalne odchyły wymiarów, ale jaka w tym prawda to nie wiem. Bliżej wiosny postaram się napisać co z tego wyszło.

Edytowane przez cez32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten gościu w Nakle na zwrócenie uwagi, że motocykl jest krzywy też zadał bezczelne pytanie na jakiej podstawie twierdzimy, że w każdym jednośladzie koła musza być w jednej linii. Radzę więc uważać na takich gigantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...