Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy :)

Od paru miesięcy jestem posiadaczem tej pięknej maszyny ale dopiero teraz zaczynam ją poznawać ;)

Korzystając z wolnej chwili, prześledziłem całe forum i przyznam, że wasze doświadczenia i uwagi są bezcenne :lalag:, jednak cały czas dręczy mnie temat wydechów. Temat przewija się od zimy 2012/2013 ale nie ma jakby jasnej odpowiedzi, czy przy zmianie na V&H lub COBRE potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe działania (zmiana filtrów powietrza, dodanie PC, itd), czy nie? Wiem, wiem o wszystkim, tym było pisane ale jedni z was musieli coś modyfikować/dokładać a inni nie, więc…?!?! :sad:

Obecne mam oryginalne, ale puste wydechy i przez pierwsze 1,5kkm absolutnie mi to nie przeszkadzało (prawdopodobnie adrenalina po zakupie jeszcze mnie trzymała), to teraz po przerwie zimowej i pierwszych przejażdżkach jest to już nieco drażniące, tym bardziej że w niedalekiej perspektywie planuje trasę ok 3kkm.

Po głowie chodzi mi zmiana na COBRE, V&H lub KALIŃSKI, przy którym teoretycznie nie powinno być żadnych komplikacji.

Proszę o wasze sugestie.

 

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam

 

PS. ESPENRIDERS – widzę, że jesteś z Wrocka. Masz jeszcze Raidera z COBRAmi? Możemy się spotkać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie musisz robic. ja przekładam w przypływie natchnienia z oryginalu na swepty i odwrotnie. na cobrach trochę bardziej strzela, być może pomoglby filtr KN (zalozylem w tym sezonie z tym ze akurat mam oryginalny tłumik i nie ocenie wpływu na swepta) ale konieczności nie ma

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pusty wydech jest za głośny, to załóż DB kilery i po sprawie. Możesz też wypróbować własne konstrukcje wyciszające. Sam mam puste wydechy. 2 sezony temu wepchałem do nich wyciory do komina i było ciszej a bas został. Wydechy nie były ciche, ale różnica zauważalna.

 

http://karolewscy.pl/galerie/w/wycior-kominowy-120mm_4387.jpg

coś takiego

Średnica wyciora większa od wylotu i równa większa średnicy wydechu. Ja dałem 2 sztuki na tłumik.

Uwaga! Łatwiej włożyć niż wyjąć!!!

 

Oczywiście po każdej modyfikacji wydechów należy zrobić regulację gaźników. Ja bym też założył filtr powietrza KN i zmienił dysze. Przy pustych kominach powinieneś poczuć niewielkie zwiększenie mocy (i zużycia paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzysiek, dzięki za info, ale co robisz z przepustnicą na wydechu, kiedy zakładasz oryginały; zakładasz ją z powrotem czy jeździsz bez...?

As Kier - na ciekawe wpadłeś rozwiązania, ale tak jak napisał Yurek 58 - w naszych "Raidkach" regulacja gaźników jest niemożliwa do wykonania, bo ich po prostu tam niema ;)

Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z wydechami; V&H, Kaliński??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam V&H 2w2 i założone stożkowe filtry powietrza barona. Jak założyłem sam wydech to troszkę bardziej strzelał a na stożkach mniej ale nie jest to jakaś przepaść. A komputer sam się przestawi jak zobaczy ze ma więcej powietrza i nie musisz go stroić jeśli nie ingerowałeś w silnik, a różnicy w mocy nie widzę ale jest piękne brzmienie silnika i zajebiście wyglądające stożki :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mruwa jak ty pozakładałeś te stożki :banghead: zawsze mnie się takie coś podoba , ale w innych motocyklach.W rajderce przeraża mnie problem wyjścia z pod zbiornika na bok , chyba że jest jakaś orginalna przejściówka do tego. Yurek widzę , że stać Ciebie na żarcik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam V&H 2w1 i uważam, że mógłby być głośniejszy. Nawet trasy typu 400km i więcej nie robią na moich uszach wrażenia. Mam założony filtr K&N zamiast fabrycznego. Coś tam strzela, ale przeważnie wtedy gdy chcę. Jak ktoś umiejętnie operuje manetką, to nie będzie strzelał, tylko trzeba być delikatnym :bigrazz:

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi gaźnikami to pojechałem :blush:

...a z wyciorami to nie do końca mój patent. Wiele osób stosowało druciaki do butelek, ale na koniec trzeba to jakoś zamknąć, bo wypadają. Ja wstawiłem wyciory i się same zakotwiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=bwqkV6oabU0

 

 

Mam dokładnie taki sam zestaw jak na tym filmiku, chciałem zrobić własny ale nie wyszło :)

A jeśli chcesz mieć koniecznie filtr z boku to załóż atrapę i zero problemu.

 

Tu masz krótki filmik jak to zrobić:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o zewnętrzny filtr stożkowy,ale prawdziwy a nie jakaś atrapa panowie. Kolega ma niezły w Hondzie VTX 1800 , ale tam dolot powietrza jest z prawej strony i nie ma większego problemu z przeróbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy :)

Od paru miesięcy jestem posiadaczem tej pięknej maszyny ale dopiero teraz zaczynam ją poznawać ;)

Korzystając z wolnej chwili, prześledziłem całe forum i przyznam, że wasze doświadczenia i uwagi są bezcenne :lalag:, jednak cały czas dręczy mnie temat wydechów. Temat przewija się od zimy 2012/2013 ale nie ma jakby jasnej odpowiedzi, czy przy zmianie na V&H lub COBRE potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe działania (zmiana filtrów powietrza, dodanie PC, itd), czy nie? Wiem, wiem o wszystkim, tym było pisane ale jedni z was musieli coś modyfikować/dokładać a inni nie, więc…?!?! :sad:

Obecne mam oryginalne, ale puste wydechy i przez pierwsze 1,5kkm absolutnie mi to nie przeszkadzało (prawdopodobnie adrenalina po zakupie jeszcze mnie trzymała), to teraz po przerwie zimowej i pierwszych przejażdżkach jest to już nieco drażniące, tym bardziej że w niedalekiej perspektywie planuje trasę ok 3kkm.

Po głowie chodzi mi zmiana na COBRE, V&H lub KALIŃSKI, przy którym teoretycznie nie powinno być żadnych komplikacji.

Proszę o wasze sugestie.

 

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam

 

PS. ESPENRIDERS – widzę, że jesteś z Wrocka. Masz jeszcze Raidera z COBRAmi? Możemy się spotkać?

Hej

Bardzo chętnie. Moje żmije zakładałem sam i nie robiłem żadnych innych modyfikacji.

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...