Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motul 8100 jest do silników samochodowych.Jeśli chodzi o motocykle to polecam Motula 7100 .Występuje w dwóch wersjach 10W 40 i 20 W 50,którą należy wybrać w zależności od warunków klimatycznych.

no fakt taki 8100 mam zalany w audi to fakt :banghead:

a jaki masz u siebie 10 w 40 czy 20 w 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze do XV 1900 zalewam 10W40 a,do HD zalewam Amsoil 20W50.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawialem dlaczego serwis Yamahy upiera sie co do mineralnych lub polsyntetycznych.

Troche poczytalem i odswiezylem dane ze szkoly na temat produktow smarnych, i tak jak wszyscy wiedza i jest w opisach

tych olejow syntetyki produkowane sa dla silnikow sportowych wyczynowych do wyzszych obciazen tzn. utrzymuja swoje wlasciwosci smarne w wyzszych obciazeniach, nie tracac filmu olejowego. Nie wytraca sie nagar ani zuzel i nie rozpada sie.

Chodza pogloski ze oleje syntetyczne rozpuszczaja uszczelnienia, była to prawda dla pierwszych olejów 100% PAO i bardzo starych uszczelnień. Obecnie produkowane oleje PAO zawierają bogate ochronne pakiety dodatków i są w pełni bezpieczne dla uszczelnień.

Gęstości oleju w temperaturze pracy (ok. 100 stopni Celsjusza) dla 15w40 (13.9 cSt), 10w40 (14.2 cSt) i 5w40 (13.8 cSt) są podobne, dlaczego syntetyk miałby ciec, skoro mineralny czy półsyntetyczny nie cieknie?

Jezeli silnik ma juz swoje lata a nagar i brudy pokryly i uszczelnily mikro ubytki, to olej syntetyczny a jeszcze na bezie estrow ze wszystkimi dodatkami pluczacymi i wymywajacymi moze wymyc te zanieczyszczenia i nagar z pierscieni a wtedy silnik moze niestety zaczac spalac olej i pocic sie.

Czego zaden z nas by nie chcial na swoich pieknych chromach. A wtedy to juz kapitalka i wymiana uszczelnien.

Pamietajmy tez ze nasze piece to nie sa male silniczki wysokoobrotowe z malymi tloczkami tylko prawie litrowe tloki a spasownie czesci pracujacych ze soba jest tez inne niz w wysokoobrotowych silnikach, ale naszczescie decyzja jaki olej wybrac nalezy do kazdego z nas. Pozdrawiam, LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pięknie!!! :-)

Wypad w góry Raidkami? Jestem ZAAAAAAA!!!

Byle do wiosny :-)

 

Hihus

 

Witaj wśród swoich!

Rzuć jakieś fotki, skoro tak fajnie ubrany!

Witaj wśród swoich!

Rzuć jakieś fotki, skoro tak fajnie ubrany!

Witam

jestem tu nowy,,,,,,, hmmm no i od tygodnia mam fajnie ubranego Raiderka r.2011 i na budziku tylko 2800mil.powiem Wam cieszy oko.jest to mój 2 raider wczesniejszego miałem w 2008 roku i wcale nim nie jezdziłem,pff ściągłem go wtedy nowego i na handel.Teraz mam 2 choperki -yamahe rod stara 1700 sylwerado---do sprzedania no i wspomniany Raider.Qrde nie moge sie doczekać wiosny,chociaż juz dzis trochę pośmigałem ..czując halny w plecy.Co Wy na to by sie spotkać tu w górach...zrobić taterki dookoła no i u mnie zrobic posiady wraz z noclegiem -mam okolo 50 miejsc...na razie zyczę wesołych Świąt no i pogodnego 2015 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawialem dlaczego serwis Yamahy upiera sie co do mineralnych lub polsyntetycznych.

Troche poczytalem i odswiezylem dane ze szkoly na temat produktow smarnych, i tak jak wszyscy wiedza i jest w opisach

tych olejow syntetyki produkowane sa dla silnikow sportowych wyczynowych do wyzszych obciazen tzn. utrzymuja swoje wlasciwosci smarne w wyzszych obciazeniach, nie tracac filmu olejowego. Nie wytraca sie nagar ani zuzel i nie rozpada sie.

Chodza pogloski ze oleje syntetyczne rozpuszczaja uszczelnienia, była to prawda dla pierwszych olejów 100% PAO i bardzo starych uszczelnień. Obecnie produkowane oleje PAO zawierają bogate ochronne pakiety dodatków i są w pełni bezpieczne dla uszczelnień.

Gęstości oleju w temperaturze pracy (ok. 100 stopni Celsjusza) dla 15w40 (13.9 cSt), 10w40 (14.2 cSt) i 5w40 (13.8 cSt) są podobne, dlaczego syntetyk miałby ciec, skoro mineralny czy półsyntetyczny nie cieknie?

Jezeli silnik ma juz swoje lata a nagar i brudy pokryly i uszczelnily mikro ubytki, to olej syntetyczny a jeszcze na bezie estrow ze wszystkimi dodatkami pluczacymi i wymywajacymi moze wymyc te zanieczyszczenia i nagar z pierscieni a wtedy silnik moze niestety zaczac spalac olej i pocic sie.

Czego zaden z nas by nie chcial na swoich pieknych chromach. A wtedy to juz kapitalka i wymiana uszczelnien.

Pamietajmy tez ze nasze piece to nie sa male silniczki wysokoobrotowe z malymi tloczkami tylko prawie litrowe tloki a spasownie czesci pracujacych ze soba jest tez inne niz w wysokoobrotowych silnikach, ale naszczescie decyzja jaki olej wybrac nalezy do kazdego z nas. Pozdrawiam, LWG

Czyli reasumujac niema co lac pelnego syntetyka tylko np 10w40 i na tym smigac.

Edytowane przez aadasiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale olej o specyfikacji 10W 40 występuje w mineralu,półsyntetyku i pełnym syntetyku.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej o specyfikacji 10W40 czy to mineral czy syntetyk lub pol bedzie tak samo gesty (patrz lepkosc) wiec nie ma roznicy, ale co do dodatkow syntetyk ma ich wiecej poniewaz jest dedykowany do wyzszych obciazen.

Co do symboli to 5W, 10W, 20W to okreslenie przydatnosci oleju do pracy w nizszych temperaturach, wiec czym mniejsza liczba tym olej przeznaczony do nizszych temperatur, 20 W odpowiada chyba pracy w 0 st.Celsjusza wiec jak nie bedziesz smigal w zimie to spokojnie mozesz wziac 15W lub 20W, a drugi czlon to praca w wysokich temperaturach a ze wzgledu ze raider chlodzony jest powietrzem, a moga cie zlapac jakies korki lub parady bym bardziej szedl w wyzsze indeksy jak 50. A wiec 15W50 lub 20W50 a teraz czy wlejesz polsyntetyk czy syntetyk juz zalezy od ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej o specyfikacji 10W40 czy to mineral czy syntetyk lub pol bedzie tak samo gesty (patrz lepkosc) wiec nie ma roznicy, ale co do dodatkow syntetyk ma ich wiecej poniewaz jest dedykowany do wyzszych obciazen.

Co do symboli to 5W, 10W, 20W to okreslenie przydatnosci oleju do pracy w nizszych temperaturach, wiec czym mniejsza liczba tym olej przeznaczony do nizszych temperatur, 20 W odpowiada chyba pracy w 0 st.Celsjusza wiec jak nie bedziesz smigal w zimie to spokojnie mozesz wziac 15W lub 20W, a drugi czlon to praca w wysokich temperaturach a ze wzgledu ze raider chlodzony jest powietrzem, a moga cie zlapac jakies korki lub parady bym bardziej szedl w wyzsze indeksy jak 50. A wiec 15W50 lub 20W50 a teraz czy wlejesz polsyntetyk czy syntetyk juz zalezy od ciebie.

 

 

W pełni podzielam Twoje zdanie, dlatego stosuję Motula 15w/50.

A swoja drogą chętnie bym poznał zdanie użytkowników tych olei z USA o których koledzy wspomnieli w postach powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak pisalem jazda na tym co zalali w USA byla zdecydowanie lepsza, praca skrzyni idealna wiec tez bym sie chcial dowiedziec co oni tam zalewaja, fajnie by bylo miec te dane i sprawdzic i doznac tego jeszcze raz. Bez porownania praca skrzyni niebo a ziemia, choc i teraz jest w miare ok nic nie klekocze ani skrzypi ale jest toporna zmiany przelozen tak jak by z opoznieniem, a wtedy normalnie byla jednosc.... hehe ale sie rozpisalem a co pomarzyc nie wolno :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W pełni podzielam Twoje zdanie, dlatego stosuję Motula 15w/50.

A swoja drogą chętnie bym poznał zdanie użytkowników tych olei z USA o których koledzy wspomnieli w postach powyżej.

Hej

Masz zalane 15w50 Motul 7100 pelen syntetyk czy jakis inny?

Na serwisie dorodzono mi abym wlal 10w40 Motula 5100 polsyntetyk i tak zrobilem. nie zwracalem za bardzo wagi na prace skrzyni ale jak teraz czytm wasze wypowiedzi to faktycznie troche twarda zmiana przelozen byla

Edytowane przez aadasiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej MOTUL 5100 4T 15W50 Technosynthese Ester 4L

Jest to olej półsyntetyczny na bazie estrów dla silnikow 4-suwowych, zapewnia prawidłową ochronę i przedłuża żywotność przekładni oraz lagodna zmianę biegow. Podwyższona odporność na ścinanie oraz pracę w wysokich temperaturach.

Zastosowanie: motocykle używane w ruchu ulicznym, pojazdy/motocykle terenowe oraz motocykle z silnikami czterosuwowymi, z /bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem; silniki spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtrysk paliwa

Norma jakości: API SL/SJ/SH/SG/JASO MA

Klasa lepkości: 15W50

 

Ja mam teraz zalane Yamalub 20W50 i nie jestem zadowolony do konca wiec napewno nastepny bedzie ten.

Edytowane przez Bimbas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...