aadasiek Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Motul 8100 jest do silników samochodowych.Jeśli chodzi o motocykle to polecam Motula 7100 .Występuje w dwóch wersjach 10W 40 i 20 W 50,którą należy wybrać w zależności od warunków klimatycznych.no fakt taki 8100 mam zalany w audi to fakt :banghead:a jaki masz u siebie 10 w 40 czy 20 w 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Koledze do XV 1900 zalewam 10W40 a,do HD zalewam Amsoil 20W50. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbas Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Tak sie zastanawialem dlaczego serwis Yamahy upiera sie co do mineralnych lub polsyntetycznych.Troche poczytalem i odswiezylem dane ze szkoly na temat produktow smarnych, i tak jak wszyscy wiedza i jest w opisachtych olejow syntetyki produkowane sa dla silnikow sportowych wyczynowych do wyzszych obciazen tzn. utrzymuja swoje wlasciwosci smarne w wyzszych obciazeniach, nie tracac filmu olejowego. Nie wytraca sie nagar ani zuzel i nie rozpada sie.Chodza pogloski ze oleje syntetyczne rozpuszczaja uszczelnienia, była to prawda dla pierwszych olejów 100% PAO i bardzo starych uszczelnień. Obecnie produkowane oleje PAO zawierają bogate ochronne pakiety dodatków i są w pełni bezpieczne dla uszczelnień.Gęstości oleju w temperaturze pracy (ok. 100 stopni Celsjusza) dla 15w40 (13.9 cSt), 10w40 (14.2 cSt) i 5w40 (13.8 cSt) są podobne, dlaczego syntetyk miałby ciec, skoro mineralny czy półsyntetyczny nie cieknie?Jezeli silnik ma juz swoje lata a nagar i brudy pokryly i uszczelnily mikro ubytki, to olej syntetyczny a jeszcze na bezie estrow ze wszystkimi dodatkami pluczacymi i wymywajacymi moze wymyc te zanieczyszczenia i nagar z pierscieni a wtedy silnik moze niestety zaczac spalac olej i pocic sie.Czego zaden z nas by nie chcial na swoich pieknych chromach. A wtedy to juz kapitalka i wymiana uszczelnien.Pamietajmy tez ze nasze piece to nie sa male silniczki wysokoobrotowe z malymi tloczkami tylko prawie litrowe tloki a spasownie czesci pracujacych ze soba jest tez inne niz w wysokoobrotowych silnikach, ale naszczescie decyzja jaki olej wybrac nalezy do kazdego z nas. Pozdrawiam, LWG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hihus Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 No pięknie!!! :-)Wypad w góry Raidkami? Jestem ZAAAAAAA!!!Byle do wiosny :-) Hihus Witaj wśród swoich!Rzuć jakieś fotki, skoro tak fajnie ubrany!Witaj wśród swoich!Rzuć jakieś fotki, skoro tak fajnie ubrany!Witamjestem tu nowy,,,,,,, hmmm no i od tygodnia mam fajnie ubranego Raiderka r.2011 i na budziku tylko 2800mil.powiem Wam cieszy oko.jest to mój 2 raider wczesniejszego miałem w 2008 roku i wcale nim nie jezdziłem,pff ściągłem go wtedy nowego i na handel.Teraz mam 2 choperki -yamahe rod stara 1700 sylwerado---do sprzedania no i wspomniany Raider.Qrde nie moge sie doczekać wiosny,chociaż juz dzis trochę pośmigałem ..czując halny w plecy.Co Wy na to by sie spotkać tu w górach...zrobić taterki dookoła no i u mnie zrobic posiady wraz z noclegiem -mam okolo 50 miejsc...na razie zyczę wesołych Świąt no i pogodnego 2015 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadasiek Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Tak sie zastanawialem dlaczego serwis Yamahy upiera sie co do mineralnych lub polsyntetycznych.Troche poczytalem i odswiezylem dane ze szkoly na temat produktow smarnych, i tak jak wszyscy wiedza i jest w opisachtych olejow syntetyki produkowane sa dla silnikow sportowych wyczynowych do wyzszych obciazen tzn. utrzymuja swoje wlasciwosci smarne w wyzszych obciazeniach, nie tracac filmu olejowego. Nie wytraca sie nagar ani zuzel i nie rozpada sie.Chodza pogloski ze oleje syntetyczne rozpuszczaja uszczelnienia, była to prawda dla pierwszych olejów 100% PAO i bardzo starych uszczelnień. Obecnie produkowane oleje PAO zawierają bogate ochronne pakiety dodatków i są w pełni bezpieczne dla uszczelnień.Gęstości oleju w temperaturze pracy (ok. 100 stopni Celsjusza) dla 15w40 (13.9 cSt), 10w40 (14.2 cSt) i 5w40 (13.8 cSt) są podobne, dlaczego syntetyk miałby ciec, skoro mineralny czy półsyntetyczny nie cieknie?Jezeli silnik ma juz swoje lata a nagar i brudy pokryly i uszczelnily mikro ubytki, to olej syntetyczny a jeszcze na bezie estrow ze wszystkimi dodatkami pluczacymi i wymywajacymi moze wymyc te zanieczyszczenia i nagar z pierscieni a wtedy silnik moze niestety zaczac spalac olej i pocic sie.Czego zaden z nas by nie chcial na swoich pieknych chromach. A wtedy to juz kapitalka i wymiana uszczelnien.Pamietajmy tez ze nasze piece to nie sa male silniczki wysokoobrotowe z malymi tloczkami tylko prawie litrowe tloki a spasownie czesci pracujacych ze soba jest tez inne niz w wysokoobrotowych silnikach, ale naszczescie decyzja jaki olej wybrac nalezy do kazdego z nas. Pozdrawiam, LWGCzyli reasumujac niema co lac pelnego syntetyka tylko np 10w40 i na tym smigac. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez aadasiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Ale olej o specyfikacji 10W 40 występuje w mineralu,półsyntetyku i pełnym syntetyku. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadasiek Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) a na stronie MOTUL-ajest takhttps://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/7100-4t-10w40--2https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/7100-4t-20w50--2https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/5100-4t-10w40--2 https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation Edytowane 6 Stycznia 2015 przez aadasiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbas Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Olej o specyfikacji 10W40 czy to mineral czy syntetyk lub pol bedzie tak samo gesty (patrz lepkosc) wiec nie ma roznicy, ale co do dodatkow syntetyk ma ich wiecej poniewaz jest dedykowany do wyzszych obciazen.Co do symboli to 5W, 10W, 20W to okreslenie przydatnosci oleju do pracy w nizszych temperaturach, wiec czym mniejsza liczba tym olej przeznaczony do nizszych temperatur, 20 W odpowiada chyba pracy w 0 st.Celsjusza wiec jak nie bedziesz smigal w zimie to spokojnie mozesz wziac 15W lub 20W, a drugi czlon to praca w wysokich temperaturach a ze wzgledu ze raider chlodzony jest powietrzem, a moga cie zlapac jakies korki lub parady bym bardziej szedl w wyzsze indeksy jak 50. A wiec 15W50 lub 20W50 a teraz czy wlejesz polsyntetyk czy syntetyk juz zalezy od ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek58 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Olej o specyfikacji 10W40 czy to mineral czy syntetyk lub pol bedzie tak samo gesty (patrz lepkosc) wiec nie ma roznicy, ale co do dodatkow syntetyk ma ich wiecej poniewaz jest dedykowany do wyzszych obciazen.Co do symboli to 5W, 10W, 20W to okreslenie przydatnosci oleju do pracy w nizszych temperaturach, wiec czym mniejsza liczba tym olej przeznaczony do nizszych temperatur, 20 W odpowiada chyba pracy w 0 st.Celsjusza wiec jak nie bedziesz smigal w zimie to spokojnie mozesz wziac 15W lub 20W, a drugi czlon to praca w wysokich temperaturach a ze wzgledu ze raider chlodzony jest powietrzem, a moga cie zlapac jakies korki lub parady bym bardziej szedl w wyzsze indeksy jak 50. A wiec 15W50 lub 20W50 a teraz czy wlejesz polsyntetyk czy syntetyk juz zalezy od ciebie. W pełni podzielam Twoje zdanie, dlatego stosuję Motula 15w/50.A swoja drogą chętnie bym poznał zdanie użytkowników tych olei z USA o których koledzy wspomnieli w postach powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbas Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 No tak jak pisalem jazda na tym co zalali w USA byla zdecydowanie lepsza, praca skrzyni idealna wiec tez bym sie chcial dowiedziec co oni tam zalewaja, fajnie by bylo miec te dane i sprawdzic i doznac tego jeszcze raz. Bez porownania praca skrzyni niebo a ziemia, choc i teraz jest w miare ok nic nie klekocze ani skrzypi ale jest toporna zmiany przelozen tak jak by z opoznieniem, a wtedy normalnie byla jednosc.... hehe ale sie rozpisalem a co pomarzyc nie wolno :rolleyes: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadasiek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) W pełni podzielam Twoje zdanie, dlatego stosuję Motula 15w/50.A swoja drogą chętnie bym poznał zdanie użytkowników tych olei z USA o których koledzy wspomnieli w postach powyżej. HejMasz zalane 15w50 Motul 7100 pelen syntetyk czy jakis inny?Na serwisie dorodzono mi abym wlal 10w40 Motula 5100 polsyntetyk i tak zrobilem. nie zwracalem za bardzo wagi na prace skrzyni ale jak teraz czytm wasze wypowiedzi to faktycznie troche twarda zmiana przelozen byla Edytowane 7 Stycznia 2015 przez aadasiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yurek58 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Witaj!Na opakowaniu jest napisane Motul 5100 15w/50 Technosynthese ester.Czy to półsyntetyk czy syntetyk - nie wiem. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Yurek58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rayan Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Ja kupiłem raidka to był zalany Castrolem 10W40. Tak czytam, czytam co piszecie, bo na wiosnę będę wymieniał... Cytuj Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbas Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Olej MOTUL 5100 4T 15W50 Technosynthese Ester 4LJest to olej półsyntetyczny na bazie estrów dla silnikow 4-suwowych, zapewnia prawidłową ochronę i przedłuża żywotność przekładni oraz lagodna zmianę biegow. Podwyższona odporność na ścinanie oraz pracę w wysokich temperaturach.Zastosowanie: motocykle używane w ruchu ulicznym, pojazdy/motocykle terenowe oraz motocykle z silnikami czterosuwowymi, z /bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem; silniki spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtrysk paliwaNorma jakości: API SL/SJ/SH/SG/JASO MAKlasa lepkości: 15W50 Ja mam teraz zalane Yamalub 20W50 i nie jestem zadowolony do konca wiec napewno nastepny bedzie ten. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Bimbas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadasiek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 No dobra a jaka jest roznica miedzy 5100 a 7100 ktos testowal moze te dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.