Skocz do zawartości

XTZ 750 SuperTenere


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Czy ktoś się orientuje, jak (i czy w ogóle) SuperTenerki ze Szwajcarii były dławione? Do jakiej mocy, w jaki sposób? Jak to usunąć?

Mam od niedawna taką maszynkę, ma w dowodzie wpisane 29kW, ale czuję że ma mocy znacznie więcej? Niemniej na moto jeżdziłem ostatnio jakieś 15 lat temu, więc nie mam wyczucia i w zasadzie w tym temacie dopiero "raczkuję". Będę wdzięczny za naprawdę konkretne porady.

Pozdro dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Czy ktoś się orientuje, jak (i czy w ogóle) SuperTenerki ze Szwajcarii były dławione? Do jakiej mocy, w jaki sposób? Jak to usunąć?

Mam od niedawna taką maszynkę, ma w dowodzie wpisane 29kW, ale czuję że ma mocy znacznie więcej? Niemniej na moto jeżdziłem ostatnio jakieś 15 lat temu, więc nie mam wyczucia i w zasadzie w tym temacie dopiero "raczkuję". Będę wdzięczny za naprawdę konkretne porady.

Pozdro dla wszystkich.

tak kolego wersje szwajcarskie własnei były blokowane-głownie rozchodzi się o gaznik dysze głowne,iglice i dysze wolnych obrotów były zmienione w wersju szwarcarskiej,motocykle z niemiec własnie często mają patenty takie że dysze i iglice zakładane są od werski ze szwajcarii... można kupić dysze oryginalne wraz z igilicami ale gdzie tego juz ci nie powiem niestety musisz szukać :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kolego wersje szwajcarskie własnei były blokowane-głownie rozchodzi się o gaznik dysze głowne,iglice i dysze wolnych obrotów były zmienione w wersju szwarcarskiej,motocykle z niemiec własnie często mają patenty takie że dysze i iglice zakładane są od werski ze szwajcarii... można kupić dysze oryginalne wraz z igilicami ale gdzie tego juz ci nie powiem niestety musisz szukać :icon_mrgreen:

Dzieki kolego, wlasnie tak mi sie wydaje. Powinien miec 51kW (70KM). Choc w bazie danych po nr ramy serwis Yamaha nie ma zadnej adnotacji ze moc byla obnizona. W papierach mam wpisane 25kW (czyli 38KM), co nie wydaje mi się że tak jest naprawdę, bo jezdzilem na Africe kolegi (63KM) a moj ma odejscie lepsze. Prawdopodobnie juz ktos to pozmianial, w papierach wpis zostal.

Chyba jednak na wszelki wypadek pojade do serewisu Yama, zeby to obejrzeli.

Dzieki za rady, chetnie poczytam jak ktos ma cos ciekawego do dodania.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jaki polecacie akumulator do XTZ 750? Nie moge takich danych znalezc w serwisowce, mam 12Ah, ale czy nie lepszy bylby jakis wiekszy? Wlasnie ostatnio go rozladowalem, a aku ma niecały rok.

Pzdr

Wystarczajacy jest akumulator zalecany przez producenta 12Ah. Cos masz nie tak w instalacji elektrycznej. Sprawdzasz regularnie poziom elektrolitu? Masz dobre ladowanie? U mnie w Super Tenerze akumulatory srednio wytrzymuja 3 lata a pozniej jeszcze jezdza w ruskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aku juz jest ok - uzupelnilem elektrolit i naladowalem i hula jak się patrzy. Po prostu rozładował się, bo nie był jeżdżony.

Ale mam inny delikatny problem: sprzęgło. Mianowicie hałasuje mi (jak to powiedzieł mechanik) łożysko kosza sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła hałasuje nadal, ale wszystko działa normalnie. Zatem mam pytanie: czy do wymiany jest samo łożysko czy nastawić się na wydatek na cały nowy kosz? I czy w tej materii pozostaje mi tylko serwis Yamaha czy tez mozna kupic (i czy warto) jakiś zamiannik. Skądinąd zaqsłyszałem gdzieś od kogoś, że łożysko kosza sprzęgła w SuperTenerkach to ich znana przypadłość i nawet po wymianie hałas pojawia się znów po kilku tys km. Co o tym sądzicie.

Wdzięczny będę za ew wskazówki. No i który solidny a "budżetowy" warsztat polecacie w okolicach Krakowa. Pozdrawiam, Cochise.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aku juz jest ok - uzupelnilem elektrolit i naladowalem i hula jak się patrzy. Po prostu rozładował się, bo nie był jeżdżony.

Ale mam inny delikatny problem: sprzęgło. Mianowicie hałasuje mi (jak to powiedzieł mechanik) łożysko kosza sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła hałasuje nadal, ale wszystko działa normalnie. Zatem mam pytanie: czy do wymiany jest samo łożysko czy nastawić się na wydatek na cały nowy kosz? I czy w tej materii pozostaje mi tylko serwis Yamaha czy tez mozna kupic (i czy warto) jakiś zamiannik. Skądinąd zaqsłyszałem gdzieś od kogoś, że łożysko kosza sprzęgła w SuperTenerkach to ich znana przypadłość i nawet po wymianie hałas pojawia się znów po kilku tys km. Co o tym sądzicie.

Wdzięczny będę za ew wskazówki. No i który solidny a "budżetowy" warsztat polecacie w okolicach Krakowa. Pozdrawiam, Cochise.

Przy przebiegu jaki mam czyli 70 tys km nic takiego sie u mnie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

a ja mam pytanie z innej beczki. Problem jest z napinaczem. Łańcuszki rozrządu bez problemu do tenrki znalazłem, ale nigdzie nie moge znaleźć napinacza rozrządu, a może napinacz z jakiegoś innego motocykla będzie pasował? A może wiecie gdzie kupić napinacz do mojej Dużej Tereski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...