Skocz do zawartości

[yz 250] Problem z obrotami


adoado0
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio moja yztka zaczela robic cos takiego. Chodzi na wolnych obrotach,szybki ruch manetka na chwile i "buuu" . Zaznaczam ze przy bardzo szybkim ruchu. Chwilowy muł. Nigdy takiego czegos nie miala. Czy gaznik byl skrajnie rozregulowany czy nie to jedynie lepiej lub gorzej sie wkrecala ale nie robila "buuuu". Na wysokich niby normalnie ciagnie ,choc moze troche slabiej? Nie wiem, sobie wkrecam moze ze slabiej. Ciezko teraz to subiektywnie ocenic.

 

Wiec po tym fakcie zalozylem nowy filtr powietrza,zmienilem swiece na nową ( stara niby w porzadku wyglada :|,poza tym nigdy NGK mi sie zadna nie skonczyla czy to od zalania czy czego innego ),zajrzalem do kranika i do gaznika ( chyba z 3 razy go rozbieralem - nic tam nie bylo zlego :| ) krucce mam dobrze skrecone,nie popekane.wszystkie odplywy i przelewy drozne, odpowietrznik w baku takze ok. Membrany trzymaja dobrze. Tłok 21 mth ( nie zdejmowalem cylindra ,tylko przez okna tak na niego spojrzalem,nic zlego nie widac - zreszta kompresje ma jak na nowym tloku) ,obroty wolne trzyma - jedynie jak schodzi z obrotow to tak jakby chcial zgasnac przy schodzeniu ,ale zaraz juz jest ok i chodzi bardzo rowno czyli jak wczesniej). Jak wlacze ssanie to juz wkreca sie bez problemu bez tego "buuu". Jednak jezdzic na ssaniu sie nie da bo w ogole nie ciagnie.

 

Myslalem wiec ze to dysza wolnych obrotow ale za kazdym razem z nia wszystko ok! Ssanie zawsze pomaga na luzie aby sie wkrecil bez problemu. Za to wtedy nie trzyma wolnych ( ale na cieplym silniku to chyba normalne? )

 

Co to moze byc? 2 razy go rozbieralem ( gaznik ) a za 3 poszedlem do kolegi na sprezarke i przedmuchiwalem go z 15 minut wszystkie otwory.

 

Paliwo w gazniku jest,z kranika leci jak glupie.

 

Pyt.2 . Zawsze w tym kruccu co idzie od filtta mam nachlapane mieszanki paliwowej, Tzn zawsze mokro tam jest. Czy to normalne ze sie tam nachlapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem caly czas tak samo. Iglice mam na srodku jak zalecna serwisowka. A ustawienie plywaka? Nie wiem jak mam go ustawic. Serwisowki nie mam i za nic nie moge znalezc a Yamaha Poland tez napisala ze oni takze nie posiadaja serwisowki i nie podadza mi wysokosci plywaka. Raz "na oko" podnioslem poziom raz obnizylem ale to nie przynosi zadnych zmian w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po uruchomieniu ssanie silnik prawidłowo pracuje to przyczyną jest niestechiometryczny skład mieszanki paliwowo powietrznej. Skąd wiesz, co zaleca serwisówka ("jak zalecna serwisowka."), jeśli jej nie masz? Dysze oryginalne? Spróbuj podnieść iglicę. Jak wygląda świeca?

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. Po wlaczeniu ssania jak silnik jest rozgrzany to zaczyna gasnąc - napisałem,że prawidłowo się zachowuje na szybkie dodanie gazu a nie ,że pracuje równo. Bez ssania na wolnych i wysokich pracuje raczej ok. Problem jest z przejsciem szybkim z wolnych na wysokie obroty a dokladnie z obrotów najnizszych. Swieca wyglada raczej ok. Jak moto chodziło poprawnie to wygladala podobnie. Brązowata. A to,że iglice mam ustawioną wg serwisówki to tak mi powiedziano kiedys w jakims serwisie ze fabrycznie iglica jest ustawiona w yztkach 99 i wyzej na pozycji centralnej. Wiec akurat tak napisalem,że jest ustawiona jak zaleca serwisówka. Dysze,wydech,membrany jest dalej wszystko oryginalne.

 

Wiec zaznaczam ze silnik bez ssania i bez niego zachowuje sie tak samo jak w czasie gdy nie bylo z nim problemow. Czyli na cieplym ssanie powoduje gasniecie na niskich obrotach. Jedyna roznica jest taka,ze wlasnie przy dodaniu szybkim gazu to ssanie pomaga.

Co do iglicy - sprobuje podniesc.

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a nie bedzie to czasem słaba kompresja ? mierzyłeś manometrem ?

strzel fest przegaz ale tak porzadnie fest i sproboj wtedy i opisz efekty

sprobuj wtedy to znaczy na wolnych obrotach cala pyta na manete

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ja nią jezdze cały czas i nie stoi w garażu wiec przegazówę to nieraz dostała ładna. Na wysokich kręci raczej ok. Kompresji nie mierzylem. Tylko z tego co napisałem spojrzałem na tłok przez okna i na czuja kopka chodzi jak przy nowym tłoku. Zreszta ma nabite lekko ponad 21 mth. Problem wystepuje caly czas i w zasadzie nie wiem czy sie nie nasila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie nasila to raczej bedzie poprostu słabnąca kompresja. nie obraz sie ale palcem to mozesz swojej dziewczynie dobze zrobic a nie mierzyc kompresje :icon_eek: skmin manometr i wtedy bedziesz wiedział.

a powiedz ogolnie czy motor chodzi tak jak dawniej czy z deka slabszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem okiem a nie palcem :) Ech nie skombinuje tu manometru. Wezme zdejme gar jak juz i go zmierze jaki tam jest luz i powinno wystarczyc. Ciezko okreslic czy jest slabszy. Ale zauważ,że to jest objaw tylko przy przejsc z jałowych obrotów na wyższe. Może wał jak już? Słabo mi się chce wierzyć,że to tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...