Skocz do zawartości

Xenon - zenon


Cerb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zamontowalem sobie zestaw H.I.D z allegro - zarnik+przetwornica.

 

http://www.allegro.pl/item395810572_xenon_...ej_walizce.html

 

Wszystko solidnie podlaczylem, nawet obcialem orginalna kostke w ktora montuje sie zarowke i polaczylem ja wtyczkami (konektorami), wszystko naprawde solidnie i raczej nic nie ma prawa sie rozlaczac. Przetwornica zamontowana do stelaza lampy opaskami - trzyma sie bardzo dobrze. W czasie jazdy nie zauwazylem zeby lampa gasla np. od wstrzasow.

 

Zdaza sie ze przy odpalaniu motocykla xenon sie nie wlacza, musze wtedy zgasic motocykl kluczykiem i ponownie odpalic, sprawdzalem juz kilka razy i za tym drugim razem odpala za kazdym razem. Wiem ze xenon od razu sie nie rozżarzy ale mija nawet kilkanascie sekund i zarnik nie swieci, pomaga tylko drugie odpalenie. Wydaje mi sie ze nie ma zadnej zaleznosci kiedy sie to dzieje bo nieraz wlacza sie juz po pierwszym odpaleniu motocykla.

 

Licze na jakies wskazowki co moze byc nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpalenia xenona potrzebna jest odpowiednia moc akumulatora.

Po odpaleniu pracuje on już z bardzo małym poborem prądu.

 

Najprawdopodobniej ilość energii podczas 1 odpalania jest za mała do wytworzenia kilku tysięcy wolt rozruchowego napiecia. Podczas kolejnego odpalenia akumulator jest "rozgrzany" lub "ruszony" - czyli przepłynął przez niego już jakiś prąd i jego wydajność jest większa. Wtedy odpala.

 

To na 90% może być przyczyna kłopotu. Podłącz do ładowania na noc akumulator i sprawdz rano czy bez problemu xenon odpali .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze ten zestaw to padaka, ale w sumie kupilem go po to zeby zobaczyc czy faktycznie takie swiatlo cos daje.

 

Swiatla wlaczaja sie u mnie w ten sposob ze po przekreceniu kluczyka, wlacza sie postojowka, pozniej krece rozrusznikiem i kiedy puszczam przycisk zapalaja sie swiatla.

 

Co do pobudzenia akumulatora to opcja calkiem mozliwa, z tym ze sa momenty ze pojezdze sobie troche, podjezdzam np. do przejazdu kolejowego, gasze moto na 1 minute, pozniej odpalam i raz swiatlo odpali a drugi raz nie. Dzis rano np. nie mialem problemu jak wytargalem moto z garazu zeby mi odpalil od pierwszego razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze ten zestaw to padaka, ale w sumie kupilem go po to zeby zobaczyc czy faktycznie takie swiatlo cos daje.

 

i jak? jestes choc troche zadowolony... swieci to lepiej niz np zarowka philips bluevision albo inne typu +50, +70 proc. wiecej swiatla przy tym samym poborze pradu? bo moj reflektor mnie nie zadowala i sam zastanawiam sie nad xeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niki lauda mam znajomego, który zmontował chiński ksenon do XJ 600 i jest wniebowięty jego wydajnością w porównaniu do H4ki, a i pobór prądu jest rzędu 35W, a nie 55W. No ale jak z trwałością tego... nie wposminając, że ksenony powinny mieć mechanizm poziomowania, no ale ludzie w dupie mają innych użytkowników szos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieci BARDZO DOBRZE, w ogole nie ma co porownywac z zarowka bo to jak porownanie dnia do nocy, zarowka nawet +50% przy ksenonie po prostu bździ a nie swieci. Mialem wczesniej wlasnie Philipsa chyba blue vision czy cos w tym stylu, orginal za 40 zl. Swiecila naprawde elegancko ale w porownaniu z tym ksenonem nie ma zadnych szans. Teraz w koncu widze dokad siega snop swiatla, wszystkie odblaskowe powierzchnie juz z daleka odbijaja swiatlo. Bez przesady moge napisac ze roznica w jakosci swiatla jest kolosalna. Z1000 ma lampe z gladkim kloszem wiec moze dlatego tak dobrze swieci ?

 

Gdyby nie problem z tym odpalaniem to na pewno do zarowki bym nie wrocil, ale potestuje to jeszcze kilka dni i poczekam az kumpel zamontuje drugi ksenon do siebie (ma Kawe Z750) i moze u niego bedzie lepiej, wtedy swoj zestaw oddam na gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm samopoziomowania i system czyszczenia wymagany jest w samochodach. Nie jestem pewien czy do motocykli to samo się dotyczy .....

 

Jeżeli chodzi o różnicę to posiadam 2 samochody - w jednym mam oryginalnie xenony w drugim zwykłe żarówki halogenowe. Różnica jest kosmiczna szczególnie gdy przesiadam się z samochodu z xenonami do autka bez .... Jakby ktoś wyłączył światła .... dosłownie.

 

Wydaje mi się że nie duże ma to znaczenie jakiej produkcji jest xenon :chiński czy niemiecki......

Większe znaczenie ma jaka temperatura xenona jest zastosowana.

Należy pamiętać o tym iż im wyższa temperatura żarówki - tym bardziej niebieskie światło - i niestety widać mniej naturalne kolory.... (typowo dresiarskie żarówki)

Najprzyjemniejsze dla oka xenony to barwa 4300K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 6000K i uwazam ze taka barwa jest najlepsza, swiatlo jest biale (doslownie) a niebieska poswiate widac raczej z daleka, taka lekko bijaca błękitna łuna od reflektora. Wizualnie wyglada to po prostu swietnie, jak padnie mi ten zestaw to skusze sie na jakis firmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...