Yaco Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Witam.To po kolei:1. Dlaczego w motocyklach (głównie) stosuje się oddzielne gaźniki (np. po jednym na cylinder)? 2. Czy jest możliwe rozpoznanie, że gaźniki są źle zsynchronizowane (np. na słuch)?2. Jak się przeprowadza synchronizację gaźników? Słyszłem że do tego jakieś "zegary" są potrzebne - może być taki stary rosyjski budzik (Rakieta to sie chyba nazywa - nie wiem bo w ruskim jestem niepiśmienny) ;) S kury cienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 1. Lepsze napelnienie cylindra ( i wieksze zuzycie paliwa ).2.Oczywiscie.3.Ustawiajac rowno przepustnice na wolnych obrotach. Sposobow jest kilka od `na oko` do przyrzadu mierzacego podcisnienie w kanale ssacym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Co do pyt pierwszego to przy założeniu, że są ze sobą zsynchronizowane zapewniają równomierne dostarczanie mieszanki do karzdego z cylindrów. To mniej więcej tak jak wtrysk jednopunktowy i wielopunktowy. Jeżeli jest jeden gaźnik (lub wtryskiwacz) cylindry zasilane są nierównomiernie. Kanały dolotowe mają różną długość i niektóre cylindry będą zasilane lepiej inne gorzej. Poza tym jeżeli karzdy cyl. ma swój kanał dolotowy łatwiej jest dobrać układ dolotowy tak aby uzyskać doładowanie dynamiczne. Jeżeli9 chodzi o te zegary to nazywają się wakuometry (czyli przyżąd do pomiaru podciśnienia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.