Skocz do zawartości

Kilka pytań


Yaco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To po kolei:

1. Dlaczego w motocyklach (głównie) stosuje się oddzielne gaźniki (np. po jednym na cylinder)?

2. Czy jest możliwe rozpoznanie, że gaźniki są źle zsynchronizowane (np. na słuch)?

2. Jak się przeprowadza synchronizację gaźników?

Słyszłem że do tego jakieś "zegary" są potrzebne - może być taki stary rosyjski budzik (Rakieta to sie

chyba nazywa - nie wiem bo w ruskim jestem niepiśmienny) ;)

 

S kury cienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pyt pierwszego to przy założeniu, że są ze sobą zsynchronizowane zapewniają równomierne dostarczanie mieszanki do karzdego z cylindrów. To mniej więcej tak jak wtrysk jednopunktowy i wielopunktowy. Jeżeli jest jeden gaźnik (lub wtryskiwacz) cylindry zasilane są nierównomiernie. Kanały dolotowe mają różną długość i niektóre cylindry będą zasilane lepiej inne gorzej. Poza tym jeżeli karzdy cyl. ma swój kanał dolotowy łatwiej jest dobrać układ dolotowy tak aby uzyskać doładowanie dynamiczne.

 

Jeżeli9 chodzi o te zegary to nazywają się wakuometry (czyli przyżąd do pomiaru podciśnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...