Skocz do zawartości

jak sprawdzic czy tarcza hamulcowa jest prosta?


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale on ma pływajaca tarcze;]

No to ktoś z nas nie potrafi czytać :icon_razz:

Zobaczyłem zdjęcia i przyznaję, że moja metoda nie ma tu zastosowania.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedz że zacisk hamulcowy też mógł się skrzywić a dokadnie to jego mocowanie/prowadnica i same klocki mogły się wygiąć też. Kolega w Kawie ER5 odjechał z disclockiem i wygięło mu klocek tak że nie dało rady koła ruszyć.

 

Jeśli Twoje klocki są zużywane pod kątem to stawiam na krzywy zacisk. Jeśli tarcz jest krzywa w jednym miejscu to pozostała powierzchnia będzie tarła normalnie i wyrówna powierzchnię klocka.

Krzywy zacisk miałem w GS500E a dokładnie to nie krzywy lecz na wydymanej prowadnicy (stukał przy naciśnięciu hebla i kątem się ustawiał lekko) Jeden klocek zawsze był wyjechany pod kątem - na jednej krawędzi był np. limit zużycia 3mm a na przeciwległej krawędzi już była blacha. Krawędzie w sensie gdy klocek jest w zacisku na moto czyli górna i dolna krawędź klocka.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Nie no, zacisku nie podejrzewam, bo to calkiem solidny kawal metalu, a poza tym nie ma na nim sladu po uderzeniu. Ruszalem wtedy bardzo spokojnie... Na Seven Fifty ruszylem tak z 3-4 razy, raz moto polozylem i... nic!

A tu po calej sprawie musialem dwa-trzy razy zapompowac klamka hamulca, zeby klocki znowu docisnely sie do tarczy, a potem okazalo sie jeszcze, ze guma pod pokrywka zbiorniczka pompki przy klamce zostala zassana i odksztalcila sie, przez co hebel byl dosyc miekki. Po poprawieniu tej gumki praca hamulca znacznie sie poprawila.

 

No nic. Czekam dalej na klocki. Jak przyjda, wymienie je razem z oponami i poprosze, zeby mechaniory z Boostera sprobowaly zdiagnozowac problem.

 

Dzieki za odpowiedzi!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Rozwiazanie znalazlo sie samo. Wystarczylo spojrzec podczas jazdy w dol, wzdluz lagi na zacisk. Rzuca nim podczas jazdy na boki jak jasna cholera. Czyli tarcza = zlom. Lewy zacisk, gdzie tarcza jest zdrowa, ani drgnie podczas jazdy.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...