Skocz do zawartości

Midnight Star 1300 XVS1300 XVS1300A V-Star1300 - wymiana doświadczeń :)


QuadMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariano Italiano

Dzięki za info, shak. Moja jest z końca 2012 kupiona w salonie w RP, więc wersja europejska. Jak by ktoś chciał instrukcję obsługi do MS 1300 w języku polskim to chętnie się podzielę posiadaną :crossy:

Edytowane przez Mariano Italiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem że to świeża maszyna, soją drogą pytanie od którego roku zaczęli ten system stosować

To tak jak moja, kupiona w salonie w Jeleniej Górze, jak coś to posiadam serwisówkę jakieś 400 stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariano Italiano

Drodzy Forumowicze. Sprawa jest następująca. Posiadam XVS-a 1300 z nieoryginalnymi kuframi. Poprzedniemu właścicielowi w salonie wraz z Yamahą sprzedano i założono nieoryginalne stelaże pod kufry (zwykły chromowany drut wygięty w U) i kufry (na szczęście dobrej jakości, firmy Held za prawie półtora tysiaka). Niestety mocowanie owych kufrów pozostawia wiele do życzenia. Zostały "natknięte" na stelaże i przywiązane rzemieniami. Nie odpowiada mi to absolutnie, zważywszy że w mojej poprzedniej maszynie (V-Star 650 w wersji Silverado) miałem oryginalne sztywne kufry na stelażach oryginalnych. Patrząc na allegro powaliła mnie trochę cena kufrów do XVS 1300 (ponad trzy tysiaki). Niedawno kupiłem maszynę i na taki luksus w tym roku mnie nie stać. Wpadłem więc na pomysł, aby samodzielnie wykonać stelaże do posiadanych kufrów. Posiadam umiejętności majsterkowicza i niezbędny sprzęt, więc wygięcie, pospawanie nie powinno być problemem. Potem oddam do polakierowania w kolorze czarnym. I tutaj moje pytanie: czy może ktoś z szanownych Forumowiczów wykonywał samodzielnie stelaże pod kufry i ma jakieś plany, rysunki, sugestie, cokolwiek??? Będę niezmiernie wdzięczny za wszystkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

z tego co piszesz masz o tym pojęcie więc co tu innego dodawać, mam podobny temat też posiadam miękkie kufry - oryginał jednak z biegiem lat i pod wpływem grawitacji lekko się odkształcają pod ciężarem.

Zastosuje chyba aluminiową blachę jako usztywnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam

Przyszedł czasna wymianę opon. Zastanawiam się czy zostać przy Dunlopach czy może Birdgestone Exedra Max

Wiem, że temat był już "poruszany" ale chciałbym zapytać jak spisują się Birdgestony po czasie, wiem , że ktoś je zakładał.

Dunlopy wg mnie są trochę twarde ( miałem jesienią w deszczu kilka niemiłych przypadków, a może po prostu są już stare i zrobiły się twarde po 7 latach)

Ciekawy jestem opini o Birdgestonach,(można je kupić w dobrej cenie ) słyszałem opinię , że szybko się zużywają?. A Wy macie jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Edytowane przez avo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariano Italiano

A może kupić lub zerżnąć z oryginalnych ?

 

Bardzo bym chciał wykonać podobne do oryginalnych. Niestety na allegro nie widzę oryginalnych stelaży. Gdyby ktoś z forumowiczów zrobił zdjęcie oryginalnych stelaży i przesłał do mnie wraz z kilkoma podstawowymi wymiarami byłbym zobowiązany... Mieszkam w małej miejscowości, mamy małą grupkę motocyklistów i niestety nikt nie posiada MS 1300, tym bardziej oryginalnych stelaży, żeby można było zerżnąć ich wykonanie... Moje sakwy są wizualnie podobne do oryginalnych sakw, więc zdjęcie originalnych stelaży załatwiłoby sprawę...

 

Witaj avo, moja maszyna oryginalnie jest na Bridgestone Exedra. Piszesz, że chcesz pozostać przy Dunlopach. Z tego co zauważyłem oglądając różne maszyny przed zakupem mojej, wszystkie europejczyki są fabrycznie na Bridgestone, natomiast maszyny sprowadzane ze Stanów na Dunlopach. Moja poprzednia maszyna (V-Star 650) posiadała Dunlopy D404. Przejechałem na nich 16 tys. km i w chwili sprzedaży były jeszcze jakieś 2 mm bieżnika. Nigdy nie zdarzył mi się uślizg koła. Co do Bridgestone, jak na razie nie mogę powiedzieć złego słowa. Fakt - uślizg się zdarzył, ale przy ruszaniu. Była to jednak sprawa nieumiejętnego dozowania gazu. XVS 1300 dysponuje potęznym momentem, więc o uslizg łatwo. W skręcie zawsze było gut. Myślę osobiście, że jedne i drugie opony są godne polecenia. W końcu produkują je renomowani producenci i nad mieszanką gumy pracowały sztaby specjalistów. Jedne i drugie produkowane sa od wielu lat - to o czyms świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


 

 

Bardzo bym chciał wykonać podobne do oryginalnych. Niestety na allegro nie widzę oryginalnych stelaży...


Tu http://allegro.pl/yamaha-xvs-950-1300-midnight-stelaz-sakw-kufrow-i5225378092.html

 

masz za 300 zł oryginalne.Można kupić lub użyć zdjęć jako wzór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariano, to pomyśl jeszcze jak tu połączyć stelaż z tylnym gmolem :rolleyes:

Co do opony,od nowości na bridgestonach, ostatnio exedra MAX, raczej trwalsza od zwykłej exedry. Kolega co jeździł na dunlopach twierdzi, że mimo iż bieżnik jeszcze dobry, pogarsza się z wiekiem prowadzenie. Ostatnio pojawiła się shinko w dobrej cenie, w naszym rozmiarze ale tego jeszcze nikt chyba nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...