Skocz do zawartości

VN 800 trzęsie się przy dużych rędkościach


crocop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rozpędziłem po raz pierwszy mojego VN do 140km. Zacząłem odczuwać dość mocne trzęsienie motocyklem. Nie chodzi tu o wibracje, tylko odczucie jakby motocykl delikatnie podskakiwał, a dodatkowo jeszcze chodził na boki. Efekt ten jest dość mocno odczuwalny, nie da się z tym normalnie jechać, zresztą trochę też strach. Czym to może być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozpędziłem po raz pierwszy mojego VN do 140km. Zacząłem odczuwać dość mocne trzęsienie motocyklem. Nie chodzi tu o wibracje, tylko odczucie jakby motocykl delikatnie podskakiwał, a dodatkowo jeszcze chodził na boki. Efekt ten jest dość mocno odczuwalny, nie da się z tym normalnie jechać, zresztą trochę też strach. Czym to może być spowodowane?

 

Jako, że moto nie jest funkiel nówka takie rzeczy mogą się dziać. U mnie bujanie zaczyna się przy 130km/h

Inna sprawa, że przy tej prędkości nawet podmuch wiatru z boku powoduje odczuwalne bujanie :)

Nie ma co ukryć, że VN 800 na tytuł Demona Aerodynamiki nie zasłuży..

Zauważyłem też, że wraz z prędkością zwiększa się koncentracja i wrażliwość kierowcy na uroki wybojów naszych równych dróg:icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia nierówności na drodze odpada - testowałem na w miarę nowym równym asfalcie.

Może faktycznie coś z kołami. Opony wyglądają dobrze. Chyba w pierwszej kolejności sprawdzę czy są dobrze wycentrowane, potem wyważanie ewentualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój vn800 wprawdzie A (wąskie koło z przodu) idzie jak przecinak, nic mu nie przeszkadza, przy 140kmh leci normalnie, nie buja, nie węzykuje, dopiero jak niekiedy latam ok 170kmh to robi się ciekawie, ale to nie jest prędkość na ten sprzęt. Ja mam wprawdzie nówki oponki, sprawdz ciśnienie i napięcie szprych, a może masz dużą szybę i ona robi takie zamieszanie?

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak je sprawdzić?

Co do łożyska główki ramy to wrzuć moto na jakiś klocek, podnośnik, central tak żeby przednie koło było w górze i pomachaj nim do przodu i do tyłu jak będzie wyczuwalny luz lub/i słychać trzaskanie to łożyska albo musisz dokręcić albo wymienić.

Co do wahacza dokładnie nie wiem ale wydaje mi się że analogicznie tylne koło w górę i merdamy tyle że na boki jeśli się mylę to korekta bez skrupułów.

Pozdrawiam

gnida

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz z kolem trzeba odczepic od amora, motocykl podniesc tak zeby tylne kolo bylo w gorze. Lapiesz za kolo w plaszczyznie pionowej ( jedna reka za gore opony, druga za dol ) i probujesz przekrecic prawo / lewo.

Jezeli jest jakikolwiek wyczuwalny luz to lozyska trzeba wymienic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...