Skocz do zawartości

Proprcja zebatek do predksci maksymalnej


matiipl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was! mam pytanie mam kupić zamiar motor który ma zębatki o rozmiarze 14/56 czy takie rozstawienie zębatek jest na prędkości maksymalna czy tez na przyspieszenie bo chciałbym zwiększyć jego v max i nie wiem czy da sie bardziej (teraz ma 80km/h)

o to motor: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M765752

 

z góry dziękuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana przedniej zębatki na 15 albo tylnej na 53 (50) spowoduje zwiększenie prędkości maksymalnej kosztem przyspieszenia, niestety konkretnych wartości nie podam Ci o ile. Możesz to sobie policzyć jak znajdziesz gdzieś wartości przełożeń w skrzyni tego silnika. a sam silniczek pewnie kreci 12k bez problemu :biggrin:

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze obliczam to sobie w ten sposób:

zmiana tylko przedniej zębatki z 15 na 17.

jaka prędkość?

 

przykładowy motocykl, na zębatkach 15/50, przy prędkości 100 km/h ma na ostatnim biegu 5 tyś obr/min.

50 : 15 = 0,3

 

jeżeli chcesz zmienić przełożenie np. na 17/50, to wtedy wykonujesz dzielenie i masz 17 : 50 = 0,34

 

teraz dzielisz współczynniki przełożeń, nowy przez stary, czyli:

0,34 : 0,3 = 1,133

 

teraz przyjmujesz, ze motocykl na nowych przełożeniach, przy 5000 obr/min, na ostatnim biegu, ma prędkość równą 1,133 x prędkość na starych przełożeniach przy tych obrotach, czyli:

1,133 x 100 kmh (przy 5000 obr/min) = 113,3 km/h

 

mam nadzieje, że wszystko jest jasne.

oczywiście traktuj to tylko jako wskazówka, gdyż faktyczne wzrosty czy spadki prędkości po zmianach przełożeń są różne.

jako przykład podam mojego ogara, w którym po zmianie przedniej zebatki z 13 na 11, przyspieszenie jak i predkosc maksymalna wzrosła, bo romet wkrecal sie na duzo wyzsze obroty na ostnim biegu, osiagajac pelna moc silnika.

 

jezeli zminiasz przelozenia "na predkosc", to musisz wziac pod uwage to, ze motocykl moze nie miec sily wkrecic sie na tak samo wysokie obroty, jak na starych przelozeniach.

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...