matiipl Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Witam was! mam pytanie mam kupić zamiar motor który ma zębatki o rozmiarze 14/56 czy takie rozstawienie zębatek jest na prędkości maksymalna czy tez na przyspieszenie bo chciałbym zwiększyć jego v max i nie wiem czy da sie bardziej (teraz ma 80km/h)o to motor: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M765752 z góry dziękuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 (edytowane) zmiana przedniej zębatki na 15 albo tylnej na 53 (50) spowoduje zwiększenie prędkości maksymalnej kosztem przyspieszenia, niestety konkretnych wartości nie podam Ci o ile. Możesz to sobie policzyć jak znajdziesz gdzieś wartości przełożeń w skrzyni tego silnika. a sam silniczek pewnie kreci 12k bez problemu :biggrin: Edytowane 22 Czerwca 2008 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Tak jak mówi Jackuzy...myślę, że z tego bzyka stówkę wyciśniesz... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 ja zawsze obliczam to sobie w ten sposób:zmiana tylko przedniej zębatki z 15 na 17.jaka prędkość? przykładowy motocykl, na zębatkach 15/50, przy prędkości 100 km/h ma na ostatnim biegu 5 tyś obr/min.50 : 15 = 0,3 jeżeli chcesz zmienić przełożenie np. na 17/50, to wtedy wykonujesz dzielenie i masz 17 : 50 = 0,34 teraz dzielisz współczynniki przełożeń, nowy przez stary, czyli:0,34 : 0,3 = 1,133 teraz przyjmujesz, ze motocykl na nowych przełożeniach, przy 5000 obr/min, na ostatnim biegu, ma prędkość równą 1,133 x prędkość na starych przełożeniach przy tych obrotach, czyli:1,133 x 100 kmh (przy 5000 obr/min) = 113,3 km/h mam nadzieje, że wszystko jest jasne.oczywiście traktuj to tylko jako wskazówka, gdyż faktyczne wzrosty czy spadki prędkości po zmianach przełożeń są różne.jako przykład podam mojego ogara, w którym po zmianie przedniej zebatki z 13 na 11, przyspieszenie jak i predkosc maksymalna wzrosła, bo romet wkrecal sie na duzo wyzsze obroty na ostnim biegu, osiagajac pelna moc silnika. jezeli zminiasz przelozenia "na predkosc", to musisz wziac pod uwage to, ze motocykl moze nie miec sily wkrecic sie na tak samo wysokie obroty, jak na starych przelozeniach. Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 tu masz ciekawy link http://www.gearingcommander.com/ to powinno trochę rozjaśnić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiipl Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Wielkie dzięki wszystkim za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.