Skocz do zawartości

Stefan Kowalski

Forumowicze
  • Postów

    527
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Stefan Kowalski w dniu 28 Maja 2024

Użytkownicy przyznają Stefan Kowalski punkty reputacji!

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Słupsk

Osobiste

  • Motocykl
    Honda GL1200
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

5617 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Stefan Kowalski

KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych (19/46)

26

Reputacja

  1. Dałem do przetoczenia te cylindry usuwając 2 mm górnej części tulei. Miałem trochę obaw jak tokarz łapał w tokarce cylinder za tuleje z zewnatrz, ale wszystko się udało bardzo dobrze. Dziś złożyłem jeden z cylindrów i wszystko pasuje znacznie lepiej. Mam wątpliwości tylko która strona zakładać gumki na osłony popychaczy? Bo jak się oprzeć to pasują w każdą stronę, ale trochę inaczej się układają.
  2. A jednak podejrzewam te z tymi częściami z Almotu coś jest nie tak. Po prostu w czasie składania silnika zbyt wiele rzeczy nie pasowało. Za krótkie szpilki cylindra i głowicy, łapały na samym końcu, za krótkie osłony popychaczy, gumki uszczelniające przy bloku całkiem luźne i bardzo duży problem z ustawieniem zaworów, by to się udało trzeba by przekładać kontrę do wewnątrz śruby regulacyjnej.
  3. Jak kupowałem Urala, z motocyklem dostałem silnik Dniepra. W końcu przyszedł na niego czas i powoli doprowadzam go do porządku. Zakupiłem do niego nowe tłoki i cylindry z Almotu. I tu jest problem bo są wyższe niż te co były wcześniej. Różnica to 2 mm. Powoduje to masę problemów, są za krótkie szpilki cylindrów, za krótkie osłony popychaczy i prawdopodobnie za niski stopień sprężania. Zastanawiam się czy kupiłem cylindry do innej wersji tego silnika czy może dostałem jakąś felerna źle wykonana część?
  4. Będzie działać ale mniej wydajnie, powinno być założone odpowiednie magneto do danego statora. Ilość biegunów powinna się zgadzać. Nie rozumiem jak serwis mógł powymieniać części na inne niż oryginalne i oddać niesprawny pojazd? Brzmi to absurdalnie.
  5. Sprawdz bezpieczniki, to że pewne elementy sie nie zalączają to może być tylko brak zasilania. Jest też druga opcja, zamieniając wiązki mogłeś uszkodzić ECU. Ale światła nie są zależne od ECU, więc pewnie bezpiecznik. Jeśli awaryjne są takie niezbędne , to da się to zrealizowac na 2 pinowym przerywaczu dokładając włącznik i dwie diody prostownicze do kierunkowskazów.
  6. Moduł zapłonowy to dość proste urządzenie zazwyczaj. Chiński moduł powinien działać dobrze. Ale skąd pomysł że moduł nie działa? Nie lepiej dowiedzieć się, jak sprawdzić czy to moduł czy gaźnik? A może coś innego?
  7. A gaźnik jest nowy? jakim cudem jest pochylony? Czy jak silnik gaśnie, to po jakim czasie zapali ponownie? Czy sprawdzałeś iskrę po zgaśnięciu silnika?
  8. Jakie jest napięcie na wyjściu statora w momencie rozruchu?
  9. Jeśli to jedyna przyczyna, to problem powinien przestać występować, jeśli skorygujesz to pochylenie gaźnika, pochyleniem całego motocykla w przeciwną stronę. Ale może przyczyna jest gdzieś indziej? Może ginie iskra? To wszystko można zweryfikować. To jest nowy silnik, czy używany? Moduł zapłonowy pochodzi od tego motocykla, czy od silnika? Jak jest podłączone gaszenie silnika?
  10. Jeśli naprawa opony za 50zł to za dużo, to jaka wg Ciebie jest uczciwa cena za taką usługę? Nie myślałeś by otworzyć tanią wulkanizację z serwisem w 5 minut na koło?
  11. W tej całej historii wszystko ma sens oprócz różnych dysz dla środkowych i zewnętrznych gaźników. Dlaczego nie założysz takich samych dysz na wszystkich gaźnikach?
  12. To na pewno nie jest taka tulejka jak z linku bo świece zapłonowe mają większy skok gwintu i na pewno nie jest to 10x1. Jedna z możliwości to wkręcić świecę z tulejka do głowicy na klej anaerobowy i wtedy próbować wykrecic świecę. Inna metoda to nagrzać świece z tulejką palnikiem. To powinno ułatwić rozkręcenie tych dwuch elementów.
  13. Ale dlaczego tłok? Skąd pomysł że się zaciera? Czy zatarcie w silniku 4T nie wynika z braku smarowania? A może nie ma ciśnienia sprężania? A może jest źle ustawiony gaźnik, może ma nieszczelny dolot albo jest problem z układem zapłonowym. Z najprostszych rzeczy to należy wykręcić świece i sprawdzić kolor izolatora oraz zmierzyć ciśnienie sprężania na obu cylindrach. Na pracującym silniku na wolnych obrotach należy sprawdzić czy w dolocie nie ma nieszczelności.
  14. Jeden i drugi olej spełnia wszystkie normy JASO i API TC, czyli do współczesnych silnikow do pracy przy największych obciążeniach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...