
seklet
Forumowicze-
Postów
30 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O seklet
- Urodziny 03/09/1967
Osobiste
-
Motocykl
XR400, KZ550, K100RS 16V
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
Warszawa
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia seklet

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, Kilka uwag co do zapalania XR400. Jak moto jest zimne to odkręcasz bezyne, ssanie na full w górę, wkręcasz śrubę regulacji wolnych obrotów 1-2 obroty ( tak jak by silnik miał pracować dużo szybciej), przekopujesz na dekompresorze 5-10 razy, ustawiasz tłok przed sprężaniem (myślę, że już wiesz kiedy to jest),kopniak w górne położenie, wciskasz raz jeszcze raz dźwignie dekompresora i puszczasz ją iiiiiiiiiii KOP-a jak dobrze potrawisz (RAZ a dobrze) u mnie po tym zabiegu 90% zapala. Po minucie pracy ( zakładasz kask, rękawiczki) opuszczasz dzwignie ssanie o jeden poziom - orgniał ma 2 położenia ssania. Jak ruszysz to możesz wcisnąć ssanie ( obroty podtrzymujesz tylko manetką gazu. Po 1 kilometrze rozpoczynasz wkręcanie śruby wolnych obrotów ale nie do normalnego położenia po kolejnym kilometrze silnik powinien być już na tyle ciepły żeby wrócić do normalnych wolnych obrotów ( w zimie trochę dłużej ) UWAGA jak moto ma założony filtr paliwa a postoi kilka dni to benzyna z filtra odparuje i powstaje bąbel powietrza w filtrze ja mam 2 sposoby na jego przetkanie: 1 Jak można zdjąć wężyk to zdejmuje go przed filtrem puszczm paliwo i wkładam wężyk ponownie. 2 Jak nie można zdjąć wężyka to odkręcam karanik na PRI - ważne przy kranikach otwieranych podciśnieniem i wdmuchuje powietrze do zbiornika ( uszczelnić połączenie usta zbiornik i przytrzymać powietrze kilkanaście sekund ) - to przepycha przez filtr bąbel powietrza. To powinno pomóc. Co do zapalania po glebie to ja zamykam kranik, przekopuje na gazie odkręconym na MAX i dekompresorze 10-15 razy i bez otwierania kranika próbuje zapalić normalnie. Jeżeli nie chece zaskoczyć to odręcam kranik i zapalasz ponownie do skutku. Powodzenia -
Ile palą Wasze enduraki ?
seklet odpowiedział(a) na Lisu444 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Honda XLR 250 1990 - 4-4,5 l/100km Honda XR 400 2002 ok. 5 l/100km ale jazda raczej lajtowa bez toru (choć na torze nie zaobserwowałem anomali i trudno zrobić 100km na torze) :icon_biggrin: Paweł -
Według mnie nie ma probelmu z parującymi goglami i okularami, pod warunkiem, że gogle zdemuje sie z oczu gdy sie zatrzymujemy. Nie ma sensu wyciagac moto z błota w zalożonych goglach bo nie sa wtedy do niczego potrzebne. Zakładam gogle tuż przed ponownym ruszeniem po uruchomieniu silnika. Jeżeli wtedy na chwilkę zaparują to wszystkie gogle w po chwili jazdy odparowują. 35 lat w okularach i 10 w goglach. PS. Używam najtańszych narciarskich gogli, które nie przeszkadzają mi w założeniu okularów (UVEX speed 501) na wysprzedażach w makretach po 30-50 PLN do żółtego koloru można się przyzwyczaić Paweł
-
Jak to jest z tym pompowaniem przednich amortyzatorów?
seklet odpowiedział(a) na jjank temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, co do przedniego zawieszenia to raczej w crossach sie go nie pompuje a zaworki są do spuszczania ciśnienia. W wielu szosowych motocyklach pompuje się przód w celu jego utwardzenia (ciśnienia minimalne rzadko przekracza 1 atm) i wtedy normalne powietrze. Zaś tylne zawieszenie często ( w crossach ) posiada bańkę którą pompuje się koniecznie azotem - ciśnienia tam występujące to ponad 10atm (XR400 - 15atm.) a azotem by nie twożyć mieszanek wybuchowych bo przy pracy amortyzatora ciśnienie w bańce zwieksza się znacznie a mieszanki z tlenem bywają przy wysokich ciśnieniach wybuchowe. Są też amory (raczej w szosowych) z tyłu pompowane podobnie jak przód ok 1 atm w celu utwardzenia i wtedy znowu normalne powietrze. Pozdrawiam -
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Masz zbyt duży luz na łańcuchu (w instrukcji jest napisane by luz mierzyć na stojaku bez obciążenia). Powinien wynosić 4 cm w momencie gdy tylne koło nie dotyka do ziemi (na stojaku). Przy 4 cm luzu w najbardziej napiętym położeniu, luz w najniższym położeniu (koło maksymalnie opuszczonne) będzie wynosił ok 8cm. Jeżeli jeździsz ostro to przy lądowaniu, gdy dajesz w palnik przy kasowaniu tak dużego luzu następuje znaczne przeciążenie lacucha (przez szrpanięcie silnikiem) i to może być przyczyną jego zrywania. PaS -
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, faktycznie w manualu piszą, żeby sprawdzić luz (przed i po regulacji) na lince od odprężnika ale normalna regulacja luzów zaworowych nie powinna wpłynąć na zmianę tego luzu odprężnika. Zmiany jakich dokonuje się podczas regulacji nie ma prawa skasować tego luzu (chyba, że go przed regulacją nie było). Generalnie zadbać o to by luz na dzwigni odpręznika był ( wg manuala 5-8 mm na dzwigni). Reguluje się go na głowicy poprzez regulację pancerzem linki. PaS -
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, Ustawienie zaworów w XR to drobnostka. Zajmuje ok godziny. 1 Wykręć swiece 2 Ustawiasz wał w górnym położeniu. Możesz odkręcić małą srubkę na lewym deklu silnika (klucz imbusowy) i ustaw na znak T widoczny wewnątrz. Ja wkładam długi wkrętak przez otwór świecy (najlepiej włączyć 5 bieg i powoli kręć kołem ALE TYLKO DO PRZODU - tak jakbys jechał). 3 Odkręcasz 4 sruby na głowicy (te duże aluminiowe). 4 Pod spodem masz już śrubki do regulacji klucz 10 i wkrętak (jest torochę problemów z włożeniem i wyjęciem szczelinomierza bo zawory są dość głęboko). 5 Ustawiasz na zimnym silniku luz na saniu 0,08-0,12mm, luz na wydechu 0,1-0,14mm mocno dokręcasz śruby zalecany moment 24Nm. Skontroluj luz po dokręceniu bo pewnie się zmniejszy. 6 Wkręcasz 4 aluminowe śruby (uwaga nie za mocno bo będziesz je musiał przecinakiem odkręcać co mnie się przytrafiło zalecany moment 15Nm) 7 Wkręcasz swiece Masz zrobione. :lalag: Zrób czym prędzej bo szkoda silnika. PaS -
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Kolego ja mialem 2 sezony XLR250 ten sam silnik tylko mocy mniej (i brak chłodnicy). U mnie 23km u ciebie 28km. Co do przyrostu mocy to cudów bym nie oczekiwał (podobno gaźnik można wymienić, filtr i tłumik co przyniesie wrost mocy (przypuszczam że 3-8km), ale kto to potem zestroi tak żeby nie pogorszyć).To stara konstrukcja przeznaczona do "hard" enuro a nie crossu (troche za cieżka i za malo mocy na ostre crossowanie, idealna na jazdę radjdowo terenową bez obaw czy wrócisz do domu o ile ci XR-a nie ukradną). Trochę sobie niewyobrażam długich przejazdów (ale stary jestem i dupa mnie boli) dla mnie 100km za 1 razem to dość, ale to moto do terenu, a nie do przejazdów po autostradzie. Sprzet niezniszczalny żadnych chłodnic, wentylatorów i wystających na boki łapaczy gałęzi (oprucz chłodnicy oleju, ale jak ją zniszczysz podczas upadku i przeżyjesz to jesteś wielki). Wszystko dobrze poukładane, nawet potop przeżywa po osuszeniu (kolega co ją kupił odemnie utopił XLR-a i jeżdził do końca sezonu po wylaniu wody z puszki filtra, zimą trzeba było gaznik wyczyścić bo w pomce od spodu gaznika zebrała się rdza i ją zablokowała.) Jak wiadomo niema cudów o XR-a trzeba dbać: 1 Wymiana oleju + filtra i kontrola luzów zaworowych (na śrubkach) co 1000 lub 1500km w zależności jak jeździsz - im ostrzej tym częściej. 2 Filtr powietrza kontrola po każdej jazdzdzie w pyle, XLR dośC często miał syf przed filtrem (akualnie mam XR400 i nie zasysa aż tyle pyłu) 3 Po dużym dzwonie kontrola widelca - lagi przekrzywiają się w półkach (naprawa to poluzowanie 8 śrub na lagach i prostowanie jak w rowerze) możesz zrobić jak będziesz już w domu. 4 Jak mocy ci brakuje to są wieksze XR-y (400, 600 i 650R - wodą chłodzona) przy przyroście masy (400-5kg, 600-15kg, 650-15kg w stosunku do 250). 5 poziom oleju kontrolować - XR przy ostrym katowaniu oleju trochę bieże, ale ma suchą miskę olejową i puki olej wogule będzie, to silnik będzie smarowany normalnie. 6 Wspomę o łańcuchu napędowym bo jest i wiadomo, że musi być napięty odpowiednio i nasmarowany. Generalnie sprzęt zadbany jeździ bezproblemowo, zajechany niewaiadomo jak będzie się sprawował. Jeżeli silnik XR-a nie chałasuje dziwnie to maszyna nie do zniszczenia. Ja przejechałem ok 15 tys km i nigdy żadnego klucza na trasie nie użyłem i już nawet nie zabieram. Jak sprzedałem 250 to wiedziałem, że chce 400 i ją mam - myśle, że dla mnie wystarczy (teraz bawię się w zmianę zębatek i mam fun). W 250 też zmieniłem na mniejszą (przednią) ale po kilku miesiącach wróciłem do standardowej. powodzenia PaS -
Wszystko o Hondzie XR
seklet odpowiedział(a) na thefex temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Możesz miarkę zamatować choćby papierem ściernym lub oddać do czernienia - oksydowania ( obróbka cieplna polegająca na podgżaniu do odpowiedniej temperatury i "hartowaniu, studzeniu" w oleju). Tak obrabia się dużo stalowych elementów wiec ktoś kto ma warsztat metalowy będzie wiedział gdzie to zrobić. Zapytaj w jakiej temperaturze sie to robi byś nie stracił termometru. PaS -
Szerokość felg honda XR400 potrzebne info.
seklet odpowiedział(a) na seklet temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Dziekuje :icon_question: -
Szerokość felg honda XR400 potrzebne info.
seklet opublikował(a) temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, potrzebuje informacji na temat rozmiaru ( szerokości ) felg przedniej i tylnej w motocyklu XR400R. (najlepiej z 2002r) choć nie przypuszczem by przez lata coś się tu zmieniało. Zamielniłem się felgi super moto na enduro i przednie felgę mam przesuniętą o 2 cm na jedną stronę, tylna też przesunięta choć nie tak mocno. W manualach niema tych informacji są tylko ofsety od tarczy hamulcowej. Czy jakiś właściciel hondy XR400 mógłby zerknąć na felgi (pod warunkiem, że ma orginalne) i przesłać mi inforamcję która jest tam wybita. Pozdrawiam I wielkie dzieki. Paweł -
Jak się do tego zabrać? W serwisówce niem nic jak spuścić olej. Jest coś o napełnieniu, ale niezrozumiałe jest dla mnie jak poradzić sobe z wystającym mocowaniem do górnej regulacji. Muszę wymienić olej bo sprowadzony był jako SM i prawdopodobnie jest dużo gęstszy olej ( strasznie sztywny ), asz bolą mnie nadgarstki :biggrin: . Pozdrawiam
-
Co z nowymi bucikami do enduro??
seklet odpowiedział(a) na kornol temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Kolejność raczej powinna być odwrotna bo impregnat nie bedzie mógł wniknąć w napastowany but. Propnuje po praniu zaimpregnować a potem dopiero pastować. -
Co z nowymi bucikami do enduro??
seklet odpowiedział(a) na kornol temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam, ja mam buty najtańsze buty firmy forma ( chyba terrain) i na początku przeciekały już po przejeździe przez kałużę. Postanowiłem coś z tym zrobić i kupiłem w sklepie (Deichmann) butami specyfik do impregnacji obuwia za 12PLN. Po umyciu spryskałem dość obwicie buty - szczególnie szwy, elementy skórzane i zakładki na języku. Po tej operacji buty stały stały się odporne na wodę ( co prawda nie stałem w nich w wodzie ale napewno były narażone jak porzednio i są szczelne :cool: ). Po kolejnym praniu powtórzyłem operację. Polecam specyfiki do impregnacji obuwia. Spray starcza na 3 razy. -
Witam, zamienie koła supermoto ( kompletne - aktualnie założone na moto ) na koła enduro cross do XR400. W zestawie koła z tarczami ( przednia tarcza do wymiany ) plus orginalny dystans na przednie koło do tarczy 320mm.