-
Postów
108 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Maciora
- Urodziny 05/18/1984
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lubię
trial, XC, motocykle, elektronika...
-
Skąd
Bielsko-Biała
Osobiste
-
Motocykl
YZF750, 300EXC or/sm
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
7581505
-
Strona www
http://www.gumpal.republika.pl
Osiągnięcia Maciora

NOWICJUSZ - podawacz śrubek (12/46)
0
Reputacja
-
Honda VFR problem
Maciora odpowiedział(a) na Przemyslaw912 temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Jest tak jak piszesz, w yzf też jest "puszka" w której jest exup zamontowany i przez to na przelotowym wydechu nie idzie wyciągnąć większego poziomu dźwięku... niestety przerabiałem ten temat ;) -
Piszesz że w tłumiku zbiera Ci się olej, może to być powód właśnie zbyt bogatej mieszanki i nieprzepalania całego paliwa z olejem, co oczywiście skutkuje zmniejszeniem mocy silnika. A swoją drogą to zimny silnik powinien zgasnąć po natychmiastowym spuszczeniu ssania. Jak z tą świecą? Jeśli moduł masz też z niewiadomo czego, też nie można wykluczyć że to on powoduje nieprawidłową pracę silnika. Na dobrą sprawę nie podmieniając go z oryginałem trudno będzie stwierdzić czy to przez niego masz problem z silnikiem... chyba że wcześniej problem wyeliminujesz na innej płaszczyźnie, czyli np gaźnik.
-
Ja bym stawiał na problem z tłokiem. Z tego co widać na zdjęciach, jest on przytarty w miejscach gdzie standardowo chwyta tłok jak jest spasowany za ciasno. Cena czyni cuda i tak jest najprawdopodobniej w tym przypadku, tłok mimo tego że może i był dobrze dopasowany do cylindra to ze względu na większą rozszerzalność cieplną po prostu nie mieści się w cylindrze po większym rozgrzaniu silnika. Proponuje kupić tłok z ASO, jego nie będzie tak chwytało. Przy tych tłokach z gównolitu będziesz silnik rozbierał co 2 tygodnie i wiecznie będziesz miał problemy.
-
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
Przedwczoraj podszedłem do gaźnika z zamiarem ostatecznego wyeliminowania problemu z nim, rozebrałem na czynniki pierwsze (nie pierwszy raz), sprawdzając wszystkie kanały przeloty, szczelność osadzenia korpusu prowadnicy iglicy (jest on przykręcany wewnątrz komory pływakowej 2 torx'ami), położenie pływaka, wszystko po kolei no i standardowo wyszło że jest ok... Wracając do Twojego postu LesniK, tego sposobu nie znałem, przy najbliższej okazji spróbuję tak skontrolować poziom, ja używałem sposobu z owner manuala: Poskładałem gaźnik spowrotem do kupy, założyłem a na następny dzień robiłem test run'a na Skrzyczne. Niestety, w sumie ku mojemu nie zdziwieniu, moto szło tragicznie i na 10km zezarł około 2,5 litra, więc powrót do domu... Moje wk#@&%$nie sięgnęło zenitu :P Postanowiłem że nie odejdę od kata dopóki nie będzie normalnie chodził. Zmniejszałem poziom paliwa w komorze aż pływak opierając się o dno zablokował zaworek iglicowy ;P Z testów wynikło, że kat najlepiej idzie jak pływak pracuje około 2 - 3mm wyżej od granicy blokowania się zaworka. Położenie pływaka w momencie odcinania paliwa przedstawia poniższe foto a kolejne przedstawia ustawiony poziom: Wynika z tego że albo znów jakieś hokus pokus albo pływak jest uszkodzony (sprawdzałem jest szczelny, więc WTF?). Niestety w międzyczasie słońce mi zaszło i na takim ustawieniu przejechałem tylko około 10km, ale mogę stwierdzić że nigdy tak dobrze silnik nie pracował. Test dalekodystansowy miałem przeprowadzić dziś lecz ze względu na pogodę zostałem zmuszony do napisania tych wypocin dnia wczorajszego :P Jak mi minie obrzydzenie do wyciągania gaźnika, to sprawdzę jak się ma to ustawienie do sposobu z link'a LesnikA i oczywiście jak wyciągnę jakieś dodatkowe wnioski po jeździe, to się z Wami podzielę. A póki co to "bez odbioru" ;) -
Zimny silnik nie ma prawa palić od kopa bez ssania. Wykręć świecę po jeździe, zobacz czy czasem nie jest zakopcona lub mokra, jeśli tak to pozostaje Ci czyszczenie a jak nie pomoże to regulacja gaźnika.
-
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
Takty nie wypadają wkręca się do końca, wyprzedzenie ustawione na nominał a membranę jak miałem ostatnio w ręku (niedawno) była w porządku. -
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
Tylko że za bogato jest w całym zakresie obrotów a nie tylko na średnich i wysokich gdzie za dawkowanie odpowiada główna + iglica. A tak jak wcześniej pisałem, zmniejszałem dyszę główną, teraz po przeliczeniu zwężki wyszło mi że miała około 138, więc i tak mniej o 12 od najmniejszej dostępnej dyszy... i dalej był silnik przelany... -
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
To wiadomo że takie moto może łyknąć 15l z palcem w anusie... ale nie przy takiej jeździe jak ja jeżdżę. Dla porównania jak ja spale podczas jednej jazdy 15-18 litrów to kumpel na kacie 380 spali 10-11... I to nie jest kwestia mieszanki, bo zawsze leję 1:50. Najgorsze jest dla mnie to że zajmuję się mechaniką motocyklową od dłuższego czasu, z innymi sprzętami nie miałem nigdy problemów, ale jak to "szewc w dziurawych butach" użeram się z moim moto i dojść do ładu nie mogę... dziś wyciągnąłem znów gaźnik, całego na części 1st i przeprowadziłem bardzo dokładne oględziny wraz ze sprawdzaniem szczelności kanałów itp. No i najgorsze jest to że wszystko jest w jak najlepszym porządku... niestety :/ -
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
wiem, wg tego właśnie mam gaźnik ustawiony :/ -
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
No koło 15 - 17 łyknie na setkę w zależności jak jeżdżę. Dysze nowe pozakładane wg specyfikacji producenta w ogóle wszystko w gaźniku na tip-top. Filtr zawsze tak samo czyszczę i nasączam robiąc raczej odpowiednio cienką powłokę preparatu, z resztą w poprzednim 2 takcie nie miałem z racji filtra jakichś problemów więc raczej to by odpadało... Z tym się zgodzę że 300 swoje musi spalić ale adekwatnie do tego, po skończonej jeździe świeca ma być w kawie z mlekiem a nie w czarnej ;P EDIT: nie wykluczam żadnej ewentualności, sprawdziłem przepustowość filtra organoleptycznie, + silnik bez zainstalowanego filtra... bez większych zmian. Zmniejszyłem przelot głównej dyszy o jakieś 30% trochę polepszyło, ale dalej to nie jest to co ma być a z resztą nie będę wciskał dyszy 100 jak jest zalecana 172 bo to nie jest rozwiązanie problemu... Pomiary przy edit'cie wraz z użyciem colortune'a. Praktycznie na całym zakresie obrotów za bogato. -
KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką
Maciora odpowiedział(a) na Maciora temat w Mechanika Motocykli 2T
Gaźnik wykorzystuje podciśnienie w kolektorze dolotowym... chyba dalej nie muszę się rozpisywać ;> Porady typu sprawdź iskrę, olej w lagach itp, proszę o zachowanie dla siebie. Tłok 10mth, wydech - szczelny, membrana - jest, filtr powietrza - ok zaworek iglicowy - trzyma, zawór ustawiony na najelastyczniejszą charakterystykę oddawania momentu obrotowego ... tak profilaktycznie piszę -
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem spalania w moim motorze, silnik jest wiecznie przelewany zbyt dużą ilością paliwa, świeca wiecznie zakopcona, przez co, wiadomo silnik nie oddaje odpowiednio mocy i momentu... w gaźniku wymienione wszystkie dysze (parametry takie jakie podaje specyfikacja w service manual'u), poziom paliwa ustawiany na nominał, jednym słowem wyiglony tak jak powinien być wg zaleceń producenta. Manipulacje nie wpływały znacząco na poprawę pracy silnika, udało mi się zejść ze spalaniem jakieś 1,5 - 2 litry /100km, jednak spalanie jest nadal stanowczo zbyt duże. Mi już się powoli kończą pomysły jaka może być przyczyna takiej pracy silnika... ...pomożecie? ;)
-
Z fahrzeugausweis'u, gdzie podana jest moc motocykla.
-
zapomniałem uaktualnić w profilu ;> Standardowe procedury z YZF znam, zastanawiałem się tylko czy przy zdławieniu moto do 50HP nie będzie jeszcze namieszane np w rozrządzie, inne fazy itp.
-
Czy posiada ktoś bliższe informacje na temat odblokowania Szwajcarskiej wersji 4HR zdławionej do 50HP? Powiem tyle, że exup nie jest w ogóle podłączony... Z góry dzięki za jakiekolwiek info.