Skocz do zawartości

Wolny Wydech

Forumowicze
  • Postów

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana Wolny Wydech w dniu 14 Marca 2023

Użytkownicy przyznają Wolny Wydech punkty reputacji!

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Mówią że z Rosji

Osobiste

  • Motocykl
    Hayabusa, + kilka innych
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

1028 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Wolny Wydech

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

29

Reputacja

  1. Ja sprawdzałem w nowym Volvo XC 60 oba tryby w trakcie 1500 km jazdy autostradowej z Włoch do Polski bez używania tempomatu. W trybie ECO działa coś takiego jak wolnobieżka w trabancie na 4 biegu czy w wartburgu. Czyli w rzeczywistości po odpuszczeniu nogi z gazu silnik nie hamuje a samochód się toczy na "luzie". No i drugi tryb czyli normal z hamowaniem silnikiem. Efekt był taki że tryb normal spalił mniej paliwa niż ECO. To tylko taka dygresja na boku tego tematu. A co do przegazówek przy schodzeniu z biegami w dół to ja to stosuję zawsze w normalnej jeździe przy czym przygazówka jest tak delikatna że nikt jej nie usłyszy, ale powoduje ona miękką pracę skrzyni biegów.
  2. Lepiej zaczynać od mniejszej i słabszej maszyny niż od razu wsiadać na coś mocnego. Dlaczego? Bo jeździć trzeba się nauczyć. Tak jest ze wszystkim. Z rowerem, nartami czy z motocyklem. Poza tym trzeba się nauczyć jeździć w ruchu drogowym a tu mniejszy i zwinniejszy motocykl pozwoli na szybszą naukę.
  3. A w jakim motocyklu chcesz stosować taki akumulator?
  4. AGM nie jest półśrodkiem. Jest innym rozwiązaniem akumulatora kwasowego. Li-Po to zupełnie inne akumulatory. Jak znajdziesz w dobrej cenie w tym rozmiarze akumulator Li-Po to podaj linka koledze.
  5. Nie wyciągaj korków, nie trzeba, ale jak masz trochę zbędnej kasy to wywal to badziewie mimo że to Yuasa i zainwestuj w akumulator w technologii AGM. Ma wyższą żywotność, nie oddycha oparami kwasu i nie wyleje się w przypadku przewrotki i wiele innych pozytywnych cech w porównaniu z tradycyjnym kwasiakiem.
  6. Mam pytanie odnośnie olejarki firmy PP Moto Device, czy ktoś używa i może podać trochę informacji jak się to sprawuje. Waham się pomiędzy tym modelem a Wilku.
  7. Faktem jest że w Niemczech każdy dodatkowy gadżet czy nawet szyba dodana w nakedzie musi mieć TUV i nie wiem jak to jest czy przy przeglądach oni to sprawdzają ze masz na to papier? U nas kupujesz sobie coś na aliexpress jedziesz na przegląd i nikogo to nie interesuje czy to ma jakąkolwiek homologację. Co do tego tempomatu, to dziwne że jednak produkują go i puszczają w obrót a zapisują że nie można stosować na publicznych drogach. Po ch... komu tempomat na tor czy "leśne" ścieżki? 😄
  8. Jak widać montaż jest dozwolony ale użytkowanie w Niemczech jest zabronione. Pytanie czy jest dozwolone w Polsce? A czy jest to niebezpieczne? Moim zdaniem nie, ponieważ mam podobny patent w jednym z motocykli i go używam.
  9. Chylę czoła. Szukałem u nich na stronie dokumentacji (certyfikatów) ale nie znalazłem.
  10. Człowieku co mam Ci wyjaśniać? Że nowe są elektroniczne ale można stosować mechaniczne? Ty twierdzisz że to niebezpieczne i dlatego nikt w fabryce tego nie robi, a w Niemczech to już w ogóle jest to zabronione zapewne. Więc podałem przykład że są że można je montować i nie czepiaj się. A Wunderlich to są pewnie badziewiarze dlatego produkują mechaniczne. Proponuję CI abyś do nich napisał że robią niebezpieczne urządzenia bo może nie mają takiej świadomości. A chodzi o to że forumowicz napisał że robi takie tempomaty i proponuje ich zakup. Spotkał się z krytyką innych, że to niebezpieczne. Znalazłem producenta w Niemczech i obaliłem teorię że nie wolno tego stosować i że to jest zabronione czy niebezpieczne i tyle. Jazda motocyklem też jest niebezpieczna. Amen.
  11. A czy potrafisz wyjść z ram niewolnika i samemu decydować jak chcesz użytkować motocykl i do czego, czy wszędzie musisz mieć nad sobą pana który za Ciebie będzie myślał? Teraz nikt tego nie oferuje fabrycznie bo są już elektroniczne tempomaty. Nie ma zakazu użytkowania takich urządzeń więc można je stosować i tyle. W moim BMW (wiem nie jest to znana marka) mam śrubę i używam, kolega w Harleyu (trochę bardziej znana marka od Rometa) ma i używa. Tysiące ludzi używa podobnych urządzeń i żyją i nikt im tego nie zabrania bo niby dlaczego? https://boxer-parts.eu/tempomat-wunderlich-do-motocykla-bmw
  12. No jesteście zabawni. Wunderlich ma same sprawy sądowe, bo sprzedaje zabójczy tempomat w Niemczech. Ta firma właściwie już nie istnieje. Poszła z torbami, a prezes siedzi od kliku lat. A wróć! Mają niezłych prawników więc te dziesiątki zabitych motocyklistów przez ten zabójczy wynalazek nie dostanie odszkodowania. O matko..... Mam też dla kolegów propozycję. Na stronie wunderlicha można się zgłosić do pracy. Pewnie potrzebują specjalistów od prawa i dopuszczania do obrotu zabójczych tempomatów.
  13. Gdyby to było takie proste to w sądach byłyby rozprawy po niemal każdym zdarzeniu. Kupując cześć otrzymujesz informację jak działa i odpowiedzialność za jej używanie jest przenoszona na Ciebie. Wunderlich to nie jest garaż wujka Mietka, tylko duża firma z renomą.
  14. Jak widać Niemcom nadal to nie przeszkadza https://www.wunderlich.de/shop/en/wunderlich-cruise-control-26120-002-1.html i nic nie musi powracać natychmiast do zera. Regulujesz jak chcesz. Producent niemiecki, czyli dla niektórych wyznacznik bezpieczeństwa w ruchu drogowym
  15. W BMW z lat 70-tych w manetce gazu jest od dołu śrubka ze sprężynką (jak w starym gaźniku na śrubie regulacji np obrotów). Można ją dokręcić i odkręcić wg własnego uznania. Sama się nie cofa. Jak widać Niemcom to nie przeszkadzało. A jest to bardzo dobra rzecz. A ten patent miałem kiedyś u siebie. Jest dość niebezpieczny bo dźwignia jest duża i można manetkę lekkim naciśnięciem przekręcić na maksa. Kiedyś stojąc na światłach coś tam oglądałem na dole motocykla i głową (kaskiem) zahaczyłem..... myślałem że zawału dostanę jak silnik wkręcił się na obroty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...