
Jack-Jawa
Forumowicze-
Postów
219 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osobiste
-
Motocykl
CZ 175 typ 450 Jawa 350 typ 638
Informacje profilowe
-
Skąd
Legnica
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia Jack-Jawa

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów (15/46)
0
Reputacja
-
Problem ze skrzynią biegów JAWA 340 TS
Jack-Jawa odpowiedział(a) na slalech temat w Mechanika Motocykli 2T
Dream Przegrzewanie wodzików jest spowodowane "złą pracą skrzyni biegów" Tarcie na styku wodzik- "kołnierz" zębatki powinno występować jedynie w chwili przełączania biegów. Po "zaskoczeniu" przełożenia wodzik powinien "luźno siedzieć" w "kołnierzu"koła zębatego. Przegrzane wodziki to "efekt" źle złożonej skrzyni, złego jej zdystansowania, krzywych prowadnic, niewłaściwych zębatek, złej pracy zmieniacza i ustalacza biegów itd... Jeśli skrzynia jest cacy na 100% to nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów na wodzikach są jedynie niewielkie ślady otarć. W mojej 638-5 po przejechaniu prawie 60kkm blaszane wodziki są prawie jak nowe. -
Problem ze skrzynią biegów JAWA 340 TS
Jack-Jawa odpowiedział(a) na slalech temat w Mechanika Motocykli 2T
He he TwinSzrot... trolle... Aleś qurim wymyślił. Lepszy z Ciebie poeta niż mechanik :D Serdecznie mi Ciebie żal żeś się męczył z Jawami kilka lat. Średnio rozgarnięty motocyklista najwyżej po pół roku obcowania z Jawą potrafi doprowadzić ją do perfekcyjnego stanu i bezawaryjnie jeździć wiele, naprawdę wiele kkm. Co do wodzików: to niby dlaczego blaszane to "chójnia"? Blaszane przynajmniej nie pękają. W jednym się z Tobą zgodzę, że silnik idzie na warsztat. Kolego slalech chcesz jeździć jakimkolwiek używanym motocyklem to najpierw go sam solidnie wyremontuj,"zrób", wyreguluj itd. A przede wszystkim zarejestruj. :icon_exclaim: Na początku ściągnij i wydrukuj sobie odpowiednią serwisówkę i przestudiuj ją. Zacznij od rozbiórki silnika. Zajrzysz do środka - zobaczysz o co biega. Jeśli nie załapiesz... cóż - wrzucisz fotki i porady otrzymasz. Powodzenia w pracy. ps. wodzik nie "poszły" od tak sobie... musisz znaleźć przyczynę ich "pójścia" wymiana na nowe niczego nie zmieni. -
Ciąża a jazda motocyklem
Jack-Jawa odpowiedział(a) na George954rr temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Przed laty moja kobieta w czasie ciąży robiła prawo jazdy AB. Egzaminy teoretyczne zdała za pierwszym podejściem ale z jazdą było trochę schodów. Pierwszą jazdę na samochodzie oblała na mieście... Z terminami jakoś się nie poskładało i gdy wreszcie zdała jazdę na aucie nie było przez dłuższy czas egzaminów na moto. Potem wakacje i znów przerwa. Gdy jesienią przyszła zrobić egzamin była już w widocznej ciąży. Trzeba było widzieć minę jej instruktora a potem egzaminatora gdy zobaczył jak kręci ósemki na palcu :))) I te jego słowa: proszę zatrzymać motocykl... zdała pani zdała uf... Córce jakoś nie zaszkodziły te jazdy i dziś bardzo lubi moto-jazdę. Teraz śmieje się gdy "wspomina" te swoje pierwsze chwile na motocyklu. -
Światło stopu w kufrze centralnym...
Jack-Jawa odpowiedział(a) na aftys6 temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
:icon_twisted: A o co chodzi...??? :biggrin: Mógłby ktoś to przetłumaczyć na polski... bo raczej nie kumam :biggrin: -
A przed regulacją poluzowałeś nakrętkę zabieraka? (M32?)
-
NGK oryginały czy podróby?
Jack-Jawa odpowiedział(a) na redline temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Właśnie niedawno oglądałem świece irydowe do mojego moto w sklepie i "nie pasują" do wzorca. Mają natomiast cechy kwalifikujące je do "podrób" Zresztą większość, a właściwie wszystkie świece irydowe z netu, ebayu i Alegro mają cechy podróbek. A więc: strona informacyjna jest do bani czy może w necie handlują już tylko podróbkami? Ma ktoś może dokładne fotki oryginalnych irydowych świec NGK? -
NGK oryginały czy podróby?
Jack-Jawa odpowiedział(a) na redline temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ciekawa ta stronka :icon_mrgreen: Ale jeszcze ciekawsze jest to, że szukałem świec które by odpowiadały wzorcowi oryginału ale praktycznie nie znalazłem. Czyżby wszyscy handlowali podróbami??? Nawet w GB i Stanach ;) A może ta strona po prostu jest do d..py ew. "z kosmosu"? Może ktoś wie gdzie w takim razie można kupić odpowiadające wzorcowi a więc oryginalne NGK -
Zapewne nie tylko mi "udało" się zostawić motocykl na zapalonych światłach. :D Zaowocowało to kompletnym rozładowaniem ( do 1,5V + elektrolit poza skalą - prawie woda) :icon_twisted: nowiutkiego akumulatora Yuasa z serii YB I tu mam pytanie do tych którym się to też przytrafiło: Jak zachowuje się taki akumulator po akcji reanimacyjnej i czy w ogóle jest możliwa taka "akcja" Na razie podłączyłem go do regulowanego prostownika i ładuję prądem 0,1 pojemności - sam jestem ciekaw "efektów" tej akcji. Czy jeśli da się zreanimować to traci dużo pojemności i czy da się eksploatować go bez ryzyka "nagłego zgonu"? Radzącym "kup nowy" z góry dziękuję bo po niedzieli i tak jadę do Czech i na pewno przywiozę nowego.
-
Obowiązkowe wyposażenie apteczki
Jack-Jawa odpowiedział(a) na Jack-Jawa temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
No właśnie o to mi chodzi :icon_question: Te zasady "Konwencji" znam, ale co z tego. W przypadku kontroli "upierdliwego" policmajstra mam małe szanse aby udowodnić mu że: "nie jest mądrzejszy ode mnie". Na dalsze wyjazdy i tak wożę ze sobą apteczkę - tak dla własnego dobra. Więc nie byłoby problemu wrzucić dodatkowe wyposażenie wymagane przez przepisy tego kraju przez który akurat będę przejeżdżał. Gdzie szukać tego rodzaju informacji? - Tzn. czy w danym kraju jest wymagana apteczka i jakie ma być jej wyposażenie. -
Obowiązkowe wyposażenie apteczki
Jack-Jawa odpowiedział(a) na Jack-Jawa temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Masz na myśli : Wiedeńską Konwencję o Ruchu Drogowym z 1968 roku? Jak przeczytam tą "Konwencję" to będę wiedział czy obowiązkowo mam mieć apteczkę i co włożyć do niej jadąc np. do Hiszpanii?? Tak aby "po drodze" żaden "ważniak w mundurze" się nie czepiał? -
Zakładam ten temat nie po to aby sprowokować dyskusję o sensie wożenia apteczek w motocyklu. Ale po to aby motocyklista udający się na wycieczkę po Europie zabrał ze sobą wyposażenie apteczki wymagane przez przepisy poszczególnych krajów. I w razie "upierdliwej" kontroli był "zgodny z obowiązującym w danym państwie prawem". A nie musiał się tłumaczyć że ma o 1cm za krótkie nożyczki,..za małe rękawiczki,.. itd... :icon_rolleyes: ps. Jeśli umieściłem w nieodpowiednim miejscu to sorki i proszę moda o przeniesienie.
-
Czy są motocykliści grzeczni, nie łamiący przepisów?
Jack-Jawa odpowiedział(a) na Marcin1sport temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
enZo masz rację. Rzeczywiście największy problem może być w przyszłości z benzyną :( A właściwie z jej ceną... Co do tej "ograniczającej elektroniki" zawsze można sobie poradzić. Jeśli ktoś czytał "Powrót z gwiazd" S. Lema to na pewno pamięta jak poradził sobie Hal Bregg z tą zabezpieczająco-chroniąco-ograniczającą elektroniką w swoim aucie :banghead: :bigrazz: Gdybym był na jego miejscu też bym tak zrobił :wink: A co do tematu to na prawdę jestem grzeczny... i chyba nie jeżdżę za szybko?? No może trochę... ;) -
Tak, tak coś sie zmieniło: http://fakty.interia.pl/swiat/news/praga-l...tytucje,1051656 :banghead: :bigrazz: :wink:
-
No, no Selvin... wielki szacun za wyprawę. :clap: Jakoś nie spotkałem sie jeszcze z takim "pomysłem" na spędzenie styczniowego urlopu :) Co Cię pognało w tamte strony i to w takiej "niemotocyklowej" porze roku? Dobre "ciuszki" musisz mieć skoro "zdały egzamin" - pochwal się w czym śmigałeś.
-
potracilem pieszego z jego winy kto mi placi za zniszczenia :)
Jack-Jawa odpowiedział(a) na fabi temat w Przepisy, ubezpieczenia, kredyty
Niby możesz... a jednak nie masz takiego prawa. Gdybyś to zrobił i został "namierzony" odpowiesz za kłusownictwo :P Jak to co niektórzy mówią: "durne prawo ale prawo" :)