-
Postów
43 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Morpiel
- Urodziny 11/21/1985
Informacje profilowe
-
Lubię
Enduro, sprzęt audio, Chemia użyteczna :)
-
Skąd
Kielce
Osobiste
-
Motocykl
RX 125
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
4744192
-
Telefon
608-762-725
-
Strona www
http://www.kapkazy.art.pl
Osiągnięcia Morpiel

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
Zawiecha aprilia rx 125 pomocy......?
Morpiel odpowiedział(a) na zysio temat w Mechanika Motocykli 2T
Prosilem zeby nie pisac, jak sie nie wie... :flesje: Mam je rozebrane, uszczelniacze wymianialem. Chodzi o to, ze w tym typie rozbierajac lagi nie widzisz sprezyny. Nalejesz, zgoda i co dalej? Musisz je nasunac tak, zeby te prety wlazy w otworki (bez oleju jest to niezla sztuka) zeby tem od amortyzatora zechcial sie wysunac, trzeba lagi przechylic do gory nogami a wtedy... olej masz na nogach. Tak dzieki, ale ma ktos lepszy pomysl Oki, znalazlem patenta. Dla innych moze sie przyda: odkrecamy kolo, wyjmujemy lagi. Odkrecamy gorne sruby, wyciagamy z preta polksiezyce, rozciagamy lage na 2 czesci. po wyczyszczeniu i wymianie uszczelniaczy napelniamy rozebrane lagi (te co do kola) inaczej ta ze sprezyna (przez otworki, warto podlozyc stary uszczelniacz na podwyzszenie progu) , inaczej z amortyzatorem (bezposrednio, trzymajac palcem otworek przelewowy, co 60cm3 przesuwamy pretem w gore i w dol). Po nalozeniu drugiej czesci lagi plaskim srubokretem staramy sie ustawic pret, zeby wszedl w oczko. Jak komus uda sie za pierwszym razem nie rozlac oleju, daje stowke :flesje: P.s. Smutne to, ze dla niektorych celem zycia jest nabicie sobie np 1000 postow. Jestem tu od 2005r a mam 41 tylko ;) Dlaczego? Bo wiekszosc juz na forum jest opisana. Blednym kolem jest to, ze nie szukaja, bo coraz trudniej jest szukac -> bo pisza (przez co trzeba pozniej sie przedzierac). Np. tam ponizej deczko... || \ / -
Zawiecha aprilia rx 125 pomocy......?
Morpiel odpowiedział(a) na zysio temat w Mechanika Motocykli 2T
A ja zapytam w tym temacie... Jak sie do cholery wlewa w tym moto (RX125) olej do Lag? Kto nie widzial niech nie pisze, bo tu nie ma wlewow na gorze. Znaczy sa, ale przez nie wystaja prety od amorka i od sprezyny, ktore skutecznie ten otworek uszczelniaja. Wlac najpierw a potem z olejem trafiac w te otworki pretami tez nie jest ciekawie... Jak to robicie? -
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam ponownie. Mam problem. Z braku manuala i z ciekawosci, ruszylem lekko srubokretem mala srubke na gorze zbiorniczka z gazem od tylnego zawieszenia. Usadowiona centralnie w osi zbiorniczka. Momentalnie zaczal wytaczac sie stamtad olej (spod tejze srubki) proby jej dokrecenia spowrotem, pomimo porzadnego srubokreta, skonczyly sie na obrobieniu srubki. :bigrazz: Wiec stalem bezczynnie i czekalem az caly olej wycieknie. :wink: Teraz przy pracy amorka slychac wyrazne zapowietrzenie (niedostatek oleju - oczywiste) w amorku. Co to bylo? Co z tym zrobic? Ile moze kosztowac? Jest to gazowka, wiec podobno wystarcza ja naladowac swiezym gazem (i olejem?)... Czy to prawda? Prosze o pomoc. Chodzi o RX 125 z 92r. Pozdrawiam, Morpiel Nikt nie wie od czego ta srubka?? Chcialbym to zrobic, wydaje mi sie ze trzeba to napenic spowrotem gazem i olejem. Ktos wie, gdzie w swietokrzyskim moge tego dokonac?? -
Witam. Otoz zawor pneumatyczny wystepujacy w rotaxie 123 jest sterowany jak sama nazwa wskazuje powietrzem sprezonym. Identyczny element zaworu jak elektronicznego jest wpychany sprezyna, a wypychany (otwierany) poprzez pompujaca sie membrane gumowa owym powietrzem. wedlug mnie jest to najlepszy patent zaworu wydechowego jaki powstal w 2t. Niezniszczalny, prosty a regulacji przeprowadza sie jedna srubka (kiedy ma nastapic otwarcie) mozna sobie ustawic buta na konkretne obroty (w granicach rozsadku oczywiscie). Posiadaly go tylko rotaxy 123 (naprzemiennie ze sterowaniem elektromagnesem fu) Brak palacych sie silniczkow w DT, zacierajacych waleczkow w KDX, KMX to niewatpliwie zaleta tego systemu. Poznac mozna po tym, ze nad wylotem do dyfuzora jest tylko czarna plastikowa obudowka z czerwona plastykowa srubka, a w innych wyprowadzone sa stamtad linki sterujace. Pozdro
-
Wszystko o Husqvarnach
Morpiel odpowiedział(a) na MateuszEnduroboyz temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Nie no ludzie: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M601150 Przy taki cenach czesci 4ro letnich mam wspanialy pomysl na latwe pieniadze !! Kupujemy nowe sprzety i sprzedajemy je na czesci !! Przedni urzywany zacisk hebla 700zl ?? :icon_mrgreen: Dziekowac... Wszedlem tu z zapytaniem, na ktore znalazem tu odpowiedz... Mianowicie, dlaczego Huska WR 125, ktora jest porownywana, a nawet chwalona w konfrontacji z EXC 125, o podobnej mocy, z tej klasy zawieszeniami i niska waga (HARD) kosztuje za ten sam rocznik 2001 ponad 3 a nawet 4 tys zl mniej !! Rozumiem, ze z takimi cenami czesci... Znalazlem na allegro komplet zaworow do Huski TE450, TC450 za bagatela 1800zl. Ja wiem, ze cena oznaczala w japoncach jakosc, to bylo widac, ale zawor za 450zl? No ludzie... Huska chyba sprzedaje tanie motocykle juz na starcie od nowosci i zbiera plony na czesciach. A zastanawialem sie nad WRka :icon_mrgreen: Czy czesci do dwusuwow huski tez sa tak drogie ?? -
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Jakbym jeszcze wiedzial ktory dekiel... :icon_rolleyes: Po ktorej stronie? Od strony sprzegla, czy magneta? Pewnie sprzegla, bo wiecej zachodu, zeby zdjac... W sumie to zaczelo kapac dzis, a wczoraj zdejmowalem dekiel w celu sprawdzenia stanu tarcz... Moglem cos przeoczyc... Prosze o podpowiedz dalsza :)# Z gory dzieki :notworthy: P.s. Czy mogl sie przez to dostac plyn do oleju? Pozdro, Morpiel OKI juz wyczailem. Znajduje sie to pod deklem kryjacym sprzeglo. Sa 2 oringi i simmering. Trza dlubac.... -
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam. Dzis o maly wlos nie zatarlem silnika :flesje: Na szczescie zobaczylem w pore po zatrzymaniu zieleniejacy snieg pode mna. Okazalo sie, ze mam wyciek plynu chlodniczego. Gdy sie zorientowalem plynu bylo w polowie jedej chlodnicy, w drugiej wcale. Dojechalem do domu okladajac cylinder sniegiem co chwila :icon_mrgreen: Myslem, ze jakis wezyk, ale nie... Wyciek jest z malego otworku w karterze, tuz nad sruba mocowania silnika z lewej strony. Nie kumam. Kto kolwiek widzial, ktokolwiek wie, HELP. Prosba do posiadaczy rotaxa 123, niech spojrza, czy tez maja ten malutki otworek (sr 3-4mm). Co to moze byc ? Acha, dodam, ze na postoju kapie oolo 50 kropel stopniowo zwalniajac i koniec. Jak sie odkreci korek chlodnicy to zwawiej kapie. Jak odpalony to wszystko wyrzuca P.s. Dzis diabel we mnie wstapil, i zamknalem 5tke w zasniezonym lesie :cool: Super. Pozdro, Morpiel -
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Sorki sie nie odzywalem. Dokladniej jestem spod Lacznej (27KM od Kielc). Noga juz sie zagoila, bez lekarza sie obeszlo. Opanowalem moc, nie poniewiera mna, aczkolwiek nie brakuje mi jej :) Opanowalem traski tak, ze po nocy, zasniezonym lesie odkrecam 4ke na maksa (pewnie to na Was nie zrobi wrazenia, ale na mnie, kosmieczne :icon_twisted: ) Mam pare pytan: Jak myslicie, kiedy pojawi sie moment, w ktorym roku, ze nie bedzie czescie do Apki z 92r. Nie wiem, czy oplaca mi sie w nia wkladac. Chcialbym zrobic pod siebie. A do zrobienia jest sporo: klocki, naped, filtr powietrza, slizg lancucha, walek kopki i sama kopka, stopka biegow, tuleje slizgowe przedniego zawiasu + uszczelniacze, 2 plastykowe zebatki do napedu walka wyrownowazajacego jak i sam walek, lozyska i uszczelniacze w kolach, linka sprzegla, lozyska systemu dzwigniowego, niedlugo lozyska glowki ramy i tarcze sprzegla. Do tego wypadaloby za pare miesiecy dac tlok + korbe... kierownica do wymiany. Jest troche tego. Jednak sprzet mi bardzo odpowiada, zawieszenia, moc malina. Gdyby nie obawa, ze to nie ma sensu pakowac tyle w ten rocznik.... Co o tym myslicie ? Robocizna moja. Co do spalania... Myslalem, ze bedzie ciezko na paliwo wyrobic... Jak dziennie wyjezdze 4litry to jest to bardzo udany dzien. Dalej po prostu nie mam sily sie trzymac. Chcialbym zaznaczyc, ze moje kola nie dotykaja asfaltu (a fe), tylko ostra jazda. Zapodam niedlugo jakies zdjecia, moze filmik. Zauwazylem tez, ze po sniegu wcale nie jezdze wolniej niz po sciolce, czy ziemi :) Na ile starcza mniej wiecej naped (zwykly i oring) przy odpowiedniej jego pielegnacji, tylko teren. Wiem, ze rozbieznosci moga byc duze, ale chodzi czy 3000KM czy 15000. Bo nie wiem. To samo z tarczami sprzegla. Orientacyjnie. Do posiadaczy DT125 Odpusccie :flesje: RX jest tanszy nawet w zakupie, a jazda nie do porownania. Moc takze. Co do tego, ze Wloszka... Przeciez to ma silnik Rotaxa prosto z Austrii... Domu rodzinnego KTM'a :biggrin: A jak tu porownac zawiasy wloskie RX'a do Japonskich KMX, DT? Do tego RX jest lzejszy. Mam 168cm i jezdzi mi sie wysmienicie. Sorki za brak polskich znakow, ale na moim kompie jest angielski system. Polecicie jakis dobry warsztat i/lub doradztwo w wi swietokrzyskim? Pozdro, Morpiel -
Jam bardzo chętny, jeśli mróz wam nie przeszkadza. Oczywiście, jak tylko wykuruje nogę :banghead: Pozdro
-
Troche z innej beczki... Oto opis aukcji kolesia z 300EXC: "KTM EXC 300 00 r Kupilem tlok 700zl starter 400 zl lozyska na wal 380 zl lozyska do skrzyni biegow 300zl tlulejki na zebatke i sprzęglo 120zl uszczeli ok 200zl nowe tarcze sprzeglowe 300zl , nowiutki zestaw napedowy 700zl , nowe oringi do pompki sprzegła 190zl + nowy płyn do pompki 1 ml. kosztuje ponad 1zl wiec ok 320zl za plyn , opony ok , tarcze hamulcowe jak nowe, nowe klocki , amortyzator tylni ok zero roski a przod wylal na postoju:| (koszt ok 200zl )" Czy te ceny części które podał są prawdziwe? Razem wychodzi coś ponad 3600zł :icon_mrgreen: Proszę, powiedzcie, że mocno przegiął, bo jeśli części do 300EXC tyle kosztują, to odpuszczam go sobie z miejsca. 320zł za płyn hamulcowy? Ku... 190zł za ORINGI ?? ORINGI ?? Tłok do 2t, 700zł ?? Co jest?
-
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Jakoś nie wiem jak by to miało wyglądać z tym wycinaniem... Bo slizg u mnie idzie spod wahacza, "okrąża" go (zawraca o 180) i leci na górę. Sęk w tym, że nie jest jednej szerokości na tym odcinku, a materiał z jakiego jest wykonany jest naprawdę twardy. Za to zrobiłem sobię rolkę gumową (podtrzymującą łańcuch nad osią hebla tylnego) z... Policyjnej wałko-pieczątki :) A z korpusu bedzie proca :) Pozdro, morpiel P.s. Niestety nadal utykam i nie mogę jeździć :) -
RX 125, wreszcie mój :)
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
No i stało się. Z pośród wszystkich wyglądających groźnie gleb, dziś posadziłem się na łóżko, wcale nie wywracając motocykla :cool: Otóż po szybkiej jeździe na kole, wpadłem w konkretną shime na utwardzanej drodze, tak silnej, że łydką zgiąłem stopkę biegów o 90 stopni :buttrock: I jakoś tak wyszło, że zdołałem wyprostować tor jazdy. Cóż, nagły przyrost "masy mięśniowej" lewej łydki, grubsza jest niż ja w pasie ;) Na szczęście (chyba) to tylko mięsień. Ktoś wie, ile takie coś boli? Bo pośmigać trzeba :flesje: Z dobrych stron, spotkałem RM250 na ścieżce :flesje: Chciałbym mieć film z tego zdarzenia, bo wyglądać to musiało zawodowo... Pozdrawiam morpiel P.s. Czy ma ktoś jakąś alternatywę dla ślizgu łańcucha napędowego w RX125 za 130zł z motoromy? -
Witam. Nareszcie doczekałem się pierwszego motocykla (wsk tylko wczesniej) jakim jest RX 125. Po około tygodniu opanowałem moto w miarę (no, że mną nie poniewiera:P) nauczyłem się w wąskich lesnych ściezkach podnosić przednie przed przeszkodą na 2,3 biegu. Piękne uczucie :crossy: Skoki wykonuję nie planowane, to znaczy, nie jade w jakieś miejsce poskakać 200razy, tylko w terenie, nagle, jak się trafi jakaś wysoka miedza lub mulda... No to nie hamuje, tylko pyta :buttrock: Zawieszenia super, chociaż mam luzy już na dźwigniach tylnego wahacza (gdzie to dostać? Trzeba wymieniać dźwignie, czy tylko łożyska i sworznie? Nie rozbierałem jeszcze tego). W sumie to nie jeździłem takimi monstrami, jak KTM EXC, WR, które napewno mają sporo lepsze zawiechy. Jednak do naprawdę szybkiej jazdy w terenie spokojnie moge polecić zawieszke RX'a. Kilka razy zdarzyło mi się je dobić, bo grzałem po nieznanej ścieżce (dziś - grudzień), mokre liście, a za grzbietem górki przed oczami wyłaniają się wielkie muldy, cały czas lekko hamując oboma, bo nie utracić przyczepności przed przeszkodą hop pierwsza, spoko, hop druga oj ostro rzuciło, jep.... trzecia... Chłodne te grudniowe leśne ściółki :biggrin: Cisnąłem na 4 prawie na max, a jak drugi raz jechałem, to optymalna prędkość tam to było 2 max (nie jeżdze na niskich obrotach, bo są niezdrowe dla silnika i muli - 2t) i wtedy rzucało konkretnie. Powstało coś w rodzaju rezonansu, prędkość nie odpowiednia i po 2 muldzie lądowałem na wzniesieniu trzeciej... :clap: Uszkodzenia? Klamka sprzęgła (zdjąłem handbary, bo moto do piwnicy mi nie wchodzi z nimi :bigrazz: ) To jest piekne w tym moto, że gleb dużo, strat niewiele (raz tylko przygiałem dźwignie biegów). Plastiki to część eksploatacyjna, więc je pomijam ;) Bardzo mało części, albo jeszcze nie wiem gdzie szukać, prosze o porady. Stron polskich o RX 125? Chyba żadnej (znacie?). Moto kupiłem za 3800zł od użytkownika MR.Maciek z forum. Do zrobienia wspomniane łożyskowanie wahacza, uszczelniacze przód, łożyska przedniego koła, filtr powietrza i ślizg łańcucha. Niewiele jak na 1992r. Mimo, że po szerokiej drodze utwardzanej, moc 36KM (Wydech Arrow) mnie czasami nawet nudzi, to już w lekkim nawet terenie, codziennie zaskakuje (Ah te wheely na 3cim :biggrin: ). Na RXie uświadczycie bardzo licznych uślizgów tylnego koła na 3,4 biegu i to nie tylko w zakrętach na mokrych liściach. Skrzynia biegów? Malina, wchodzą pewnie i lekko. DT 125 to zupełnie inne moto, lajtowe. Kupiłem sprzęt z myślą o przedbiegu do XR400R na parę miesięcy, jednak teraz, myślę, że zrobie moto pod siebie i pojeżdze sezon, może dwa. Mam u siebie (Gmina Bodzentyn) super tereny, zapraszam ludzi do wspólnych wojaży :crossy:, bo nie ma nic lepszego, jak pomieszać grudniową mokrą ściółkę...
-
Problem z Endurasem
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Soku, moja granica, jak napisałem wcześniej jest pomiędzy 35 a 45KM A miedzy 40oma, a 32 różnica jest, bo druga taka różnica i masz słabsze moto od DT125 :) W artykule http://kml.enduro-adventure.com/drz.htm piszą, że wersja E ma 48KM. To by mi jeszcze odpowiadało :buttrock: A XRke 400 z allegro już wylookałem :icon_razz: Pozdro -
Problem z Endurasem
Morpiel odpowiedział(a) na Morpiel temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Dzięki za odpowiedzi. Że całą stopą nie muszęsięgać wiem, ale ja jużprzy 930mm kanapy dotykam IMO Palcami :) I tak jest oki. Ale to jest zarazem max. O KLX300r myślałem, widziałem nawet takiego ładniuśnego za 8000PLnów, jednak 32KM to poniżej mojego minimum 35 :) Że ciężko będzie wiem :icon_razz: Najchętniej wziąłbym KTM 450EXC z silnikiem XR 600 :buttrock: Hehe Coraz bardziej sięprzychylam do DRZ 400E, jednak dziwne mi się wydaje, ma 47KM ze 400cmm. Jak HARD. Ile dokładnie ma np 400EXC? WR 400f?