Skocz do zawartości

Błażej

Forumowicze
  • Postów

    160
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Błażej

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. No taki kredens, a mu obrotomierza poskąpili... Motocykl na pełnym wtrysku, obrotomierz uniwersalny. Czy sterownik ma jakieś wyjście RPM,czy trzeba kombinować z cewkami? Ćwiczył ktoś podłączenie obrotomierza?
  2. Jeździ tego coraz więcej. Wtrysk, albo system elektronicznego gaźnika. W przeważającej ilości Dellorto ECS. Ktoś posiada do tych systemów jakąś dokumentację, schematy, opisy? Mi się udało jedynie zdobyć listę błędów, ale to jednak trochę mało.
  3. Zdemontować zegary z motocykla, na stole podać im zasilanie i obserwować. Jak zgasną, to problem ewidentnie w nich samych - zimne luty, padła elektronika. Zimne luty i blok zasilania elektronik usunie, ale jeśli padło "serce", to raczej nie licz na naprawę, bo to specjalizowana, robiona na zamówienie elektronika.
  4. Tylko w dwóch maszynach to samo. Że wymiana śrub, to wiadomo, w jednaj głowicy dodatkowo wymiana zaworu, bo jego trzonek jest rozklepany na całą szerokość otworu w górnym talerzu sprężyny. Dosłownie, jakby był z aluminium. Do tego, śruba z nią współpracująca ma wybity krater centralnie w czole. Drugi silnik w lepszym stanie, ale śruba też nosi ślady uklepania i to dość znacznego. W tej chwili odbędzie się prowizoryczna naprawa, byle dojeździły do końca sezonu. Pozostaje pytanie - co powoduję tą usterkę? I czy jest ona charakterystyczna dla tego modelu?
  5. Pacjent, a właściwe pacjenci jak w tytule. Motocykle jeżdżące jako "elki" w szkole jazdy. W obu ta sama przypadłość - za duży luz zaworu wydechowego, niemożliwy do wyregulowania w tym momencie ze względu na wyklepane śruby regulacyjne zaworów. Do tego w jednym z nich trzonek zaworu wydechowego rozklepany tak, że demontaż będzie możliwy chyba tylko szlifierką. Śruba w jednym skróciła się o dobre 3 mm (jakby ktoś nie dowierzał, to mam tę sztukę). W zasadzie to nie wiem, jak to w ogóle jeździło. Ten typ tak po prostu ma czy to wynik ciągłej jazdy na niskich obrotach po placu? Może ktoś przerabiał sprawę i dopasował coś trwalszego (sprzęty mają być jeżdżone do końca sezonu, a potem poważniejsze prace)?
  6. A moim zdaniem takie przeróbki, to pomyłka. Zwróćcie uwagę, ze jedna głowica pracuje normalnie, a druga jest odwrócona. Tam gdzie wydech jest gaźnik, tam, gdzie gaźnik, wydech. Inne zawory, inne kanały... Moim zdaniem zabawa nie warta zachodu. Już lepiej było by zrobić to na ruskich głowicach lub jakichkolwiek, które są prawe i lewe. Ktoś słyszał, jak to pracuje?
  7. Mniej więcej wiem, co oglądać. Zresztą akurat wątpię, b to oto było oszukane. Ale każdy model ma swoje cechy charakterystyczne, na które należy zwrócić uwagę. W cx 500 chyba trzeba było się bacznie wiatrakowi chłodnicy, czy jakoś tak. Tylko to takie luźne informacje. Dlatego też pytam, może ktoś ma doświadczenia z tym modelem i zechce się jednak podzielić. PS. I'm patient :D
  8. No nie pchajcie się wszyscy na raz!! Chyba mi nikt nie wmówi, że nie posiada lub posiadał cx. Jak wrażenia? Jak to się sprawuje? Co siada w silniku? Słyszałem coś o wiatraku chłodnicy. Czy to prawda?
  9. Mam możliwość nabycia za nieduże pieniądze cx 650. Na co zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu? Co jest słabym punktem tych maszyn? A co mocnym? Wszelkie info dotyczące sprzęta mile widziane.
  10. I jest odpowiedź, czemu pytam o kompletną skrzynie biegów, a nie o kombinowanie z dodatkowymi przekładniami. Nie chcę wydłużać konstrukcji, bo nie lubię takiej nadmiernie wyciągniętej i przerośniętej linii. Tak, to dyfer, ale ciekawie wykorzystany.
  11. Właśnie znam te wszystkie rozwiązania: przekładnie od maszyn rolniczych, skrzynie samochodowe, redukcje... Ale chciałem tego uniknąć, stąd to pytanie. A niechaj :alonzoo się nie unosi :D po prostu oczekiwałem odpowiedzi na pytanie, a nie jakiegoś wypytywania. Jak będę potrzebować dorobienia jakiejś części lub konsultacji w jej wykonaniu, to nie omieszkam się zgłosić. Ostatnio znalazłem dość ciekawe rozwiązanie: http://oppozit.ru/modules/CPG/albums/story...an_draga_02.jpg Przyjrzyjcie się, z czego została wykonana przekładnia kątowa i na którą stronę wyprowadzono napęd i w jaki sposób jest przenoszony. Można tez podmieniać numerki od 2 do 11, by zobaczyć resztę lub wejść w album na oppozicie. I jeszcze pytanie: czy skrzynia od hondy cx650 kręci się w tą samą stronę co ruska? Jak i co ewentualnie sprawdzać przy zakupie takiej sztuki (mam możliwość zakupu takiego właśnie egzemplarza za 300 euro)?
  12. Znam te rozwiązania - przekładnia kątowa za zwykłą skrzynią biegów. Ale w tym rozwiązaniu jest kilka felerów: - wydłuża się zespól napędowy - przekładnie kątowe tam stosowane, to przekładnie z maszyn rolniczych lub stacjonarnych, a te są one standardowo na prostych zębach. Dlatego też pytam, czy jest jakaś gotowa już konstrukcja. Na zdjęcia chętnie popatrzę.
  13. Pamiętaj, ze tam nie może płynąć zbyt duży prąd. A właściwie prawie żaden prąd. Zresztą są już gotowe przetwornice do tego do kupienia w firmach robiących tarcze do zegarów w technologii INDYGLO (nazwa handlowa folii EL). Zwą to chyba inwerterami. Jeśli przycisk oświetlenia działa tylko jako wyłącznik, a gaśnie ono samo, to wykombinowałem, żeby zrobić na 555 mały generatorek, który będzie stale pobudzał to wejście. Można tez oczywiście odpiąć wyłącznik przetwornicy od procka (na 99% będzie to jakiś tranzystor załączany stanem niskim i powiesić go na stałe na masie). Tylko ta elektronika w tym jest taka mała, że bez wprawy się nie obędzie. I oczywiście kwestia poruszana wyzej - wytrzymałość oryginalnej przetwornicy.
  14. Potrzebne. I po co odpowiadasz pytaniem na pytanie?
  15. ... które posiadając silnik z wałem ułożonym wzdłużnie, miały wyjście ze skrzyni na łańcuch? W drugą stronę to działa, choćby w intruderze. Ale czy znajdę coś, co działa odwrotnie, jak w pierwszym przypadku?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...