-
Postów
36 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O atr32
- Urodziny 02/14/1975
Osobiste
-
Motocykl
HONDA CBF500
-
Płeć
Mężczyzna
Informacje profilowe
-
Skąd
Zielonka
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Ostatnie wizyty
259 wyświetleń profilu
Osiągnięcia atr32

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)
0
Reputacja
-
Kup małą pocieszną maskotkę na przyssawce i przyklej mu to do przedniej lub tylnej szyby tak aby musiał wysiąść aby to zdjąć. Najlepiej jeszcze z karteczką typu „kochajmy się i szanujmy ;-)”. Koleś liczy na pretekst aby Cię rozjechać, że uda mu się Ciebie sprowokować. Nie daj się! Myślę, że zbaranieje, nie tego się spodziewa. A po za tym to wał, myśli że Cię wystraszy i jak się przewrócisz to nic się nie stanie, jak na rowerze. Głąb nie wie ile motocykl waży i że może Cię połamać.
-
Ile osób z forum jeździ na motocyklu dosiadem, tak aby kierownica służyła tylko do sterowania a nie do trzymania się motocykla? Do tych którzy jeżdżą pytanie o ćwiczenia na nogi. Specyficzny wysiłek wytrzymałościowy mięśni ud. Zdaje mi się, że sama jazda nie pomoże, trzeba ćwiczyć dodatkowo. Zbliża się zima i trzeba jakoś poprawić kondycję. Czy z czasem siły z jakimi się wbija stopy w podnóżki są mniejsze niż na początku nauki, żeby mózg puścił kierownicę? Zawsze wydawało mi się, że nóg najsłabszych nie mam bo trochę biegam a tu się okazuje, że to nie wystarcza. 0,5h jazdy po ósemce tak aby zewnętrzna noga otwierała mnie do zakrętu i z niego zabierała jest kresem moich możliwości. Po tym czasie nie jestem w stanie stać na nogach.
-
Jeśli problem typu „można już jechać, czy jeszcze nie” nie występuje zbyt często to lepiej zaopatrzyć się w jednorazowe baloniki. Alkomat który nie kłamie (niekoniecznie musi być atestowany) będzie kosztował ponad 200PLN. Dodatkowo czy go używacie czy nie raz na 6 miesięcy do kalibracji. Inaczej nie można być pewnym pomiaru. Przed zakupem konkretnego modelu trzeba się zorientować gdzie jest najbliższy serwis, który taką operację będzie przeprowadzał, ile ona trwa i ile kosztuje. Zapytajcie tez czy sam sensor jest wymienny i ile kosztuje. Bo jak często używacie alkomatu to on się szybko skończy (zabrudzi tym co jest wydychane razem z powietrzem). I Jeszce jedna uwaga co do eksploatacji. Nie wolno dmuchać w alkomat zaraz po spożyciu piwa czy innego trunku. Trzeba odczekać co najmniej 0,5h. Nie chodzi tylko o to, że wynik jest mocno zafałszowany, ale też o to że w tym czasie stężenie alkoholu jest kilka razy większe od zakresu pomiarowego sensora i po takiej kilkurazowej zabawie alkomat nadaje się już tylko do kalibracji, lub nawet do wymiany sensora (oprócz kalibracji oczywiście).
-
Ja zacząłem kurs we wrześniu zeszłego roku i zdałem egzamin w Wilgilję. W Warszawie na Odlewniczej egzaminy są na okrągło, chyba że jest duży mróz albo pada śnieg. Nikt jeszcze nie wie jaka będzie w tym roku zima, więc jest duża szansa zrobić prawko jeszcze w tym roku. Jak zdawałem egzamin to padał deszcze i było ze 4 stopnie na plusie. W takich warunkach trzeba mieć kompletny strój.
-
Stelaż pod siodło od CBF600 lub CBF1000. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu można go zamontować w CBF500 ;-) Bardzo by się przydało bo w oryginale CBF500 jest dla mnie ciut za niska.
-
Witam, Poszukuje namiarów na ludzi którzy handlują częściami z rozbitych motocykli w Warszawie i okolicy. Szczególnie do HONDY CBF600 Pozdrawiam Andrzej
-
Ja mam nowe CBF500 pierwszy sezon i polecam. Chyba, że potrzebujesz motocykl żeby się pokazać na mieście to nie polecam. Nawet nie wiesz ile da się 500 wycisnąć. Jak kupisz większe to bardzo szybko przyzwyczaisz się do przyśpieszeń, a porządna owiewka osłoni przed pędem powietrza przez co nie będziesz miał respektu do prędkości. Jesteś młody i co byś nie mówił będziesz miał pociąg do adrenaliny, którą z powodu braku umiejętności da Ci tylko prędkość. Jak nieraz pojadę na myjnie to chłopaczki potrafią tylko zadać pytanie ile ma do setki i ile da się pojechać maksymalnie. Jeszcze nikt się nigdy nie zapytał czy trzeba uważać przy ostrym hamowaniu aby nie dobić przodu, jak prowadzi się w zakrętach. I jeszcze przykład z tego naszego całego motocyklowego podwórka. Umawiam się z kumplem na ćwiczenie zakrętów a on się boi co ciaśniejszych bo plastiki drogie, opony spróchniałe i zawiasy coś nie ten teges. No ale jest 900cm.
-
Przeciwskręt i większe prędkości
atr32 odpowiedział(a) na atr32 temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Czyli co? Mogę pchać tą kierownice ile sił w rękach czy nie ? Będę miał w najbliższy weekend czas na zabawę i mam zamiar u siebie to wytrenować. Tylko ciągle mało konkretów co z efektami przegięcia? Tylko nie pisać że gleba! Może z innej beczki, bo dyskusja z chodzi na jakieś omijanie strzałek. Chodzi mi o bardzo ostrą zmianę kierunku jazdy przy wyższych prędkościach. Jedziesz prawym pasem i zmieniasz go na lewy. Nie jakoś tam jak lama - 1m w bok na dystansie 10 metrów tylko naprawdę agresywnie co wiąże się z potężnym pier…..ciem w kierownice raz w jedną stronę raz w drugą. Czego mogę się spodziewać po motocyklu? -
Przeciwskręt i większe prędkości
atr32 odpowiedział(a) na atr32 temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
A i owszem ja też polecam Pro-Motora ;-). Tylko wiesz jak jest. Jak poszedłem jako świeżak na wykład z teorii to słuchałem tego wszystkiego z otwarta buzią i nie zadawałem pytań. Pytania pojawiają się dopiero jak zaczynasz jeździć i obserwujesz to co robisz z motocyklem. Przy najbliższym kontakcie z Pro-Motorem nie omieszkam zapytać i się podzielić wiedzą lub wskazówkami do rozwiązania łamigłówki. Fakt zmiana kierunku jazdy jest fajan tylko na krótkim placu nie będziesz robić gęstego slalmu miedzy pachołkami z prędkością typu 100~120km/h. Nie ma miejsca. Zostaje pusta ulica i samokształcenie. -
Przeciwskręt i większe prędkości
atr32 odpowiedział(a) na atr32 temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Od marca 6500km. I jak wcześniej miałem zamiar po 2 sezonach przesiąść się na coś większego tak już teraz widzę, że jeszcze długo długo to ja będę ograniczał możliwości tej maszynki a nie na odwrót, nie licząc oczywiście odkręcania na prostej ;-) -
Przeciwskręt i większe prędkości
atr32 odpowiedział(a) na atr32 temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Może się źle wyraziłem. Nie mam problemu z świadomym zastosowaniem przeciwskrętu. Nie boje się już pochylania. Nie ma dla mnie problemu z kręceniem kółek tak żeby ślizg podnóżka był centymetr nad ziemią i od czasu do czasu ją drapnął. Mam problem ż gwałtownym przerzucaniem motocykla z zakrętu w zakręt przy większych prędkościach. Wiem jak gwałtowanie w raz z prędkością rośnie siła z jaką trzeba działać na kierownicę aby motocykl szybko skręcał i to mi nie pozwala płynnie jechać. Nie wiem gdzie jest granica tej siły, jak ją rozpoznać i co może się stać gdy przegnę. A jak przegnę to jak sobie radzić, jeśli jest na to rada. Wiem, że trzeba ćwiczyć ale chciałbym być przygotowany teoretycznie na to co może mnie czekać. -
Aby sprawnie pokonywać slalom używamy przeciwskrętu i jest super tylko, że na placu manewrowym. Jako, że cały czas doskonale swoją jazdę obserwuje co robie z motocyklem podczas jazdy i tu pojawia się problem. Przy prędkościach około 100km/h podczas slalomu miedzy samochodami zaczynam się „gibać” na motocyklu. Zamiast mocno i zdecydowanie pchnąć kierownice to zaczynam próbować zakręcać ciałem. Zacząłem analizować dlaczego tak się dzieje i stwierdziłem, że podświadomie mój mózg blokuje możliwość potraktowania kierownicy po „męsku” bo się boi reakcji motocykla. I tu jest pytanie – nie wiem co może się stać a to jest pewnie klucz do zmuszenia się do gwałtownego i silnego potraktowania kierownicy. Gdzie leży granica. Być może nie mam się czego bać bo na suchym i czystym asfalcie aby coś się stało (nawet nie wiem co się może stać) z Honda CBF500 to musiał bym kierownice potraktować z siłą która przekracza możliwości zwykłego zjadacza chleba. Proszę o pomoc.
-
Witam, No to ja się już nie wtrącam, w poniedziałek odwołam rezerwację. Niestety 4,5 i 11 sierpnia niestety odpadam. W każdy inny weekend się piszę.
-
Dzisiaj około 12.00
-
Szlifowanie podnóżkiem na zakręcie
atr32 odpowiedział(a) na James temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Musisz się nauczyć utrzymywać ciężar ciała na zewnętrznym podnóżku. Najlepiej zacząć od jazdy po okręgu w pozycji klasycznej z ciężarem na zewnętrznym podnóżku, tak jak byś chciał podnieść tyłek z kanapy tylko przy pomocy tej jednej nogi. (obciąż zewnętrzną nogę, odciąż tyłek). Od razu będziesz miał test czy do skrętu używasz kierownicy( przeciwskręt) czy ciągniesz maszynę do skrętu ciałem.