Witam! Temat bardzo odległy na który natrafiłem przez przypadek. Więc, w kwestii xz 550 ładowanie podobnie jak w wielu motocyklach spod szyldu yamahy to zdecydowanie słabszy punkt. W pierwszej kolejności w przypadku xz 550 problem stanowi umiejscowienie regulatora i jego przegrzewanie się, drugim problemem jest jakość statora, którego wymiana na zamiennik kończy się ponowną wymianą na kolejny. Z przewijaniem uzwojenia tez bywa różnie. W motocyklu zastosowałem oryginalny stator od hondy xl600 transalp, stator ma te same wymiary i wykonany jest o wiele lepiej a jedyną modyfikacje jaką należy wykonać to długość przewodów do regulatora napięcia który trzeba przenieść w bardziej przyjazne miejsce. Przede wszystkim trzeba pamiętać by śruby mocujące stator wkręcić przy użyciu pasty zapobiegającej wykręcaniu np.loctite 243. Regulator zamontowałem na ramie nad pokrywą alternatora we wlocie powietrza (wersja z owiewkami). Regulator napięcia zastosowałem wykonany przez Polski zakład elektroniki motocyklowej którego koszt względem wykonania i jakości jest bardzo dobry. Motocykl nie ma problemów z ładowaniem od wielu lat. W tak wiekowym motocyklu warto zrobić konkretny przegląd całej instalacji elektrycznej, połączeń itd. Mam nadzieję ,że to komuś pomoże. Pozdrawiam Gas.