mario68 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 (edytowane) Kupiłem parę dni temu Hondę Magnę VF 700 (amerykaniec) było wszystko ok, przejechałem około 120 km, wczoraj chciałem zrobić rundkę w koło miasta a tu sprzęgło nie wysprzęgla. Moja Honda ma hydrauliczne sprzęgło więc pomyślałem, że może zapowietrzone więc dolałem DOTA 4 i odpowietrzałem (kilka razy) przechylając motor tak by odpowietrzacz był najwyżej położonym punktem i nic to nie dało. Może ja coś źle robię. Oczywiście klamkę naciskam gdy odpowietrznik odkręcony i puszczam gdy zakręcony. Przewody czyste tak jak i płyn. Pokusiłem się również by rozebrać tę część sprzęgła gdzie jest odpowietrznik, oczyściłem tam wszystko i obejrzałem, na oko i zdrowy rozum to tam jest wszystko ok (sprężynka i tłoczek), ale co mnie zadziwiło to, że jest tam też jakiś popychacz (pręt) i wg. mnie powinien on przy mocniejszym wciśnięciu go coś przełączyć w skrzyni biegów a tu nic takiego nie wystąpiło. (Dodam, że nie jest on zaklinowany bo wyciągnąć się dał, ale po wepchnięciu go ponownie i dojściu do pewnego momentu stop.) Proszę o podpowiedź ponieważ nie mam obecnie kasy, by komuś płacić za naprawę, bo dopiero co kupiłem ten motocykl za wszystkie oszczędności. :icon_rolleyes: :buttrock: Edytowane 25 Czerwca 2007 przez mario68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Kupiłem parę dni temu Hondę Magnę VF 700 (amerykaniec) było wszystko ok, przejechałem około 120 km, wczoraj chciałem zrobić rundkę w koło miasta a tu sprzęgło nie wysprzęgla. Moja Honda ma hydrauliczne sprzęgło więc pomyślałem, że może zapowietrzone więc dolałem DOTA 4 i odpowietrzałem (kilka razy) przechylając motor tak by odpowietrzacz był najwyżej położonym punktem i nic to nie dało. Może ja coś źle robię. Oczywiście klamkę naciskam gdy odpowietrznik odkręcony i puszczam gdy zakręcony. Przewody czyste tak jak i płyn. Pokusiłem się również by rozebrać tę część sprzęgła gdzie jest odpowietrznik, oczyściłem tam wszystko i obejrzałem, na oko i zdrowy rozum to tam jest wszystko ok (sprężynka i tłoczek), ale co mnie zadziwiło to, że jest tam też jakiś popychacz (pręt) i wg. mnie powinien on przy mocniejszym wciśnięciu go coś przełączyć w skrzyni biegów a tu nic takiego nie wystąpiło. (Dodam, że nie jest on zaklinowany bo wyciągnąć się dał, ale po wepchnięciu go ponownie i dojściu do pewnego momentu stop.) Proszę o podpowiedź ponieważ nie mam obecnie kasy, by komuś płacić za naprawę, bo dopiero co kupiłem ten motocykl za wszystkie oszczędności. :notworthy: :) A jakie są objawy na klamce? Miękka jest? A pompę sprawdzałeś?Mam motocykl z tym samym systemem sprzęgła - pompa po jednej stronie, sprzęgło po drugiej stąd popychacz przez cały silnik. Sam miałem kiedyś problem z odpowietrzeniem, dopiero (za radą doświadczonego mechanika Pawła B.) podanie płynu "od tyłu" czyli przez odpowietrznik usunęło problem i to za pierwszym podejściem.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario68 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Klamka jest miękka. Jeśli chodzi o popmpkę to jak sprawdzić jej stan (tzn. czy jest dobra) ja ją rozebrałem przeczyściłem wewnątrz obejrzałem (nic nie wzbudziło tu mojej podejżliwości) jeśli pompką jest ten tłoczek i sprężyna. Za radę dziękuje bardzo, dzisiaj spróbuje. Ale mam pytanie o szczegóły tej operacji tj: czy dekielek przy klamce ma być otwarty? (myślę, że tak, ale nie w tym temacie to ja niczego nie jestem pewien) Czym przepchać płyn od odpowietrznika do zbiorniczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Klamka jest miękka. Jeśli chodzi o popmpkę to jak sprawdzić jej stan (tzn. czy jest dobra) ja ją rozebrałem przeczyściłem wewnątrz obejrzałem (nic nie wzbudziło tu mojej podejżliwości) jeśli pompką jest ten tłoczek i sprężyna. Za radę dziękuje bardzo, dzisiaj spróbuje. Ale mam pytanie o szczegóły tej operacji tj: czy dekielek przy klamce ma być otwarty? (myślę, że tak, ale nie w tym temacie to ja niczego nie jestem pewien) Czym przepchać płyn od odpowietrznika do zbiorniczka? Ja to robiłem tak: dekielek otwarty, odpowietrznik poluzowany z nałożonym wężykiem - koniec do czystej butelki - zalewasz płynem od góry, czekasz aż przepłynie. Potem klasyczne odpowietrzanie - jak, to wiesz. I potem strzykawka pełna płynu w koniec wężyka od odpowietrznika i trzy-cztery razy lewatywa. Od góry zbierałem płyn w strzykawkę właśnie. Zakręciłem odpowietrznik, wciskam klamkę - twarda. Tak poszło, mordowałem się ze dwa dni (nie non-stop oczywiście) a potem w kwadrans i mam spokój do dziś.Tak było u mnie i życzę tego samego :) Zawsze jednak trzeba się liczyć np. z wymianą uszczelnienia w tłoku pompy ,bo już nie trzyma. A - i nie zapomnij jeśli masz odkręcony siłownik na dole zabezpieczyć tłoczysko przed wypadnięciem! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario68 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 No super to mi wystarczy (jak narazie :crossy: ). Napewno dziś próbuje. Wielkie dzięki. :icon_mrgreen: Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi proszę śmiało. Nie chcę kolejny dzień "ślinić" się na motor (mam go a nie mogę pomykać - bóóóll) :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Mozna kupić komplety naprawcze do siłownika (ja brałem u Ratki w Mikołowie) ale do pompy już nie, trzeba kupić komplet albo rzeźbić i dopasowywać.Popychacza ręcznie raczej nie ruszysz :crossy: odpowietrzałem (kilka razy) przechylając motor tak by odpowietrzacz był najwyżej położonym punktem Stawiasz moto na centralnej, zalewasz zbiornik przy klamce i energicznie naciskasz kilka razy, następnie na wciśniętej klamce luzujesz odpowietrznik. następnie zamykasz odpowietrznik i od nowa: pompowanie, trzymana klama i luzowany odpowietrznik. Cały czas pilnujesz żeby rurka z odpowietrznika była pełna i zanurzowa, i żeby nie zaciągnąć powietrza pompą. Patentu Pawła nie znałem ale pewnie bez niego się nie obejdzie. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario68 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 (edytowane) dzięki za radę, dzisiaj muszę to naprawić. Bo ja już muszę :biggrin: pobujać na moim rumaku. 22:50 już po próbie naprawy, kurde, nie udana klamka ciągle miękka. Po zalaniu zbiorniczka czekałem ok 55 min aby bąble powietrza przestały lecieć z odpowietrznika i nic ciągle pykały sobie a ja przelałem już jakieś 0,5 l. płynu. No i oczywiście wkur...... się przerwałem tą zabawę i ponownie rozebrałem pompę, rozbierając rozerwałem uszczelkę, która znajduje się między pompą a korpusem. No i tyle. Teraz muszę czekać na uszczelkę, chyba dam motor do warsztatu bo cierpliwości mi już brakuje. Kurde no i skąd te bąble powietrza, jakaś nieszczelność, tylko gdzie? Załamka jak się pierd... to się pierd... . Edytowane 25 Czerwca 2007 przez mario68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.