Skocz do zawartości

Jak sprawdzić czy spala się olej?


QooBooS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak mogę sprawdzić (bez ingerencji w silnik) czy dozownik pobiera olej? Oczywiscie patrzyłem czy "dymi". Mam od niedawna ten sprzęt, dołałem teraz olej (mobil S półsyntetyk), tamten stary gdy sie spalał mocno dymil na biało, teraz widoczny jest taki mały dymek, w zasadzie ledwo go widać. czy powininem sie obawiac?

Edytowane przez QooBooS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobry olej to lekk dymek leci. jesli chcesz sprawdzić czy dozownik działa, to zdejmij wężyk od dozownika z gaźnika, i sprawdź czy w czasie chodzenia silnika będzie wylatywał olej-cienki wezyk z prawej strony silnika idzie. tylko żeby nie chodizł bez oleju bo marny jego żywot:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem mój imienniku drogi to pobór oleju z dozownika wymuszany jest przez obroty wałui tam dostarczany. Wiem jakie są konsekwencje jazdy bez oleju ;) Poprzedni właściciel mówił że mu polecił mechanik olej Mobil S pólsynetetyk taki jak do samochodu. Miałem taki w garażu, wiec wlałem go do dozownika jak zaświeciła się kontrolka. Niestety po zalaniu prawie do pełna dalej nie gaśnie :biggrin: Jeździlem chwile, dymiła jak dawniej - jednak po kilku km przestała :)

Edytowane przez QooBooS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel mówił że mu polecił mechanik olej Mobil S pólsynetetyk taki jak do samochodu. Miałem taki w garażu, wiec wlałem go do dozownika jak zaświeciła się kontrolka. Niestety po zalaniu prawie do pełna dalej nie gaśnie icon_rolleyes.gif Jeździlem chwile, dymiła jak dawniej - jednak po kilku km przestała icon_rolleyes.gif
jezu co za kraj..gosc mu polecil wlac do 2T olej silnikowy od auta ten nalał :biggrin: :) Chlopie przeciez on sie w baku niezmiesza tak jak trzeba z benzyna co dopiero ma sie zmieszac w mgielce paliwowo powietrznej w kroccu dolotowym ;) Za przeproszeniem wypie*dol ten olej jak najszybciej i kup sobie motul,husqvarne,midlant i zeby byl mieszania z benzyna do silnikow 2T!!!a potem tacy wala tematy ze silnik niecaignie albo niewkreca sie na obroty :banghead: Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślałem :/ Też uważałem go za kretyna ale skoro mówił że mu mechanik polecił... Kurde to jaja są, dobrze że tylko trochę pojeździłem. Od początku mi to nie pasowało! trzeba teraz odkręcić zbiornik i wylać to gówno ;| Zaraz będę dzwonił do tego idioty od którego kupiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buhahahahaha nie moge... :icon_question: sory ale mogles zatrzec silnik, albo konkretnie go dojechac... nie pomyslales o tym ze jednak samochod to nie 2 suw :cool: wylej, przeplukaj dozownik, luknij gaznik jezeli jest podpiety do dozownika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już, że było to co najmniej dziwne ale zaufałem "mechanikowi". Nie nabijajcie sie juz ze mnie bo to nie moja wina :icon_question: Mam nadzieje że nic poważnego sie nie stało...

 

 

Jak napisał Dibo zmień olej i nie próbuj jeździć na tym co aktualnie masz w zbiorniku dozownika, potem wyczyść pompkę i sprawdź czy układ działa poprawnie:

 

Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej,

potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,

następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za fachowe odpowiedzi! czy można wymyć ten zbiornik normalną wodą, czy jakąś benzyną itp. ? Proszę o szybką odpowiedź bo dozownik leży obok a ja nie chce czegoś zepsuć :buttrock:

 

Po wyczyszczeniu wlej do dozownika olej (jeszcze przed złożeniem), potem koniecznie odpowietrz - po rozebraniu na pewno odkryjez która śrubka do tego służy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. ale tam nie ma żadnej śrubki od odpowietrzania. Jest za to taki wężyk który doprowadza powietrze do zbiorniczka.

 

Jeśli masz taki: http://images4.fotosik.pl/109/76543aa6eeabc173.jpg dozownik to:

 

krociec z grubszym przewodem - doprowdzenie oleju do pompki

z cieńszym - przewód transportujący olej z dozownika do gaźnika

śruba przy grubszym przewodzie - odpowietrzenie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dozownik wygląda tak:

 

http://bikepics.com/pictures/847777/

 

Ta linka id gazu jest zerwana :/ Co ten silnik musiał przeżyć... :icon_eek: trudno będzie ja dorobić bo jest połączona z gazem...

 

Z użytkownikiem trajka doszliśmy do wniosku że najlepiej bedzie jak póki co (dopoki nie kupie linki) będę robił mieszanke do zbiornika paliwa i oprócz tego lał do zbiornika dozownika (smarowanie dozownika). Czy to dobre rozwiązanie?

Edytowane przez QooBooS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dozownik wygląda tak:

 

http://bikepics.com/pictures/847777/

 

Ta linka id gazu jest zerwana :/ Co ten silnik musiał przeżyć... :crossy: trudno będzie ja dorobić bo jest połączona z gazem...

 

Z użytkownikiem trajka doszliśmy do wniosku że najlepiej bedzie jak póki co (dopoki nie kupie linki) będę robił mieszanke do zbiornika paliwa i oprócz tego lał do zbiornika dozownika (smarowanie dozownika). Czy to dobre rozwiązanie?

 

Co do linki - to zwykłe cięgno identyczne jak te od gazu, więc nie powinno być problemu.

 

dozownik:

 

1. Odkręć dozownik od karterów silnika, nie zgub uszczelki

2. Wymyj dozownik

3. Odkręć górny dekielek i sprawdź czy nie ma na nim wgłębień rys itd, nie próbuj go szlifować! Nie zgub uszczelki

4. Sprawdź czy cylinderek porusza się przy przekazywaniu napędu od silnika (widoczny tutaj http://images3.fotosik.pl/145/1fe4572a0ec2fcc3.jpg), sprawdź zużycie frezów.

5. Wyjmij cylinderek i sprawdź stan tłoczka, powinno się zmierzyć ciśnienie sprężania, ale w domowych warunkach sprawdź czy istnieje jeszcze jakieś sprężanie

6. Sprawdź czy element poruszany przez cięgno gazu zwiększa skok tłoczka (ruchoma płytka)

7. Nie zaszkodzi wymienić simmeringu

8. przed złożeniem wlej tam odpowiedni olej

9. Wyreguluj naciąg cięgna, aby stosunek oleju do benzyny był odpowiedni (najprawdopodobniej 1:50)

 

Co do robienia mieszanki i smarowania dozownika to dobry pomysł, ale dozownik jeśli działa będzie nadal podwał olej do gaźnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...