QooBooS Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 (edytowane) Witam, Jak mogę sprawdzić (bez ingerencji w silnik) czy dozownik pobiera olej? Oczywiscie patrzyłem czy "dymi". Mam od niedawna ten sprzęt, dołałem teraz olej (mobil S półsyntetyk), tamten stary gdy sie spalał mocno dymil na biało, teraz widoczny jest taki mały dymek, w zasadzie ledwo go widać. czy powininem sie obawiac? Edytowane 27 Marca 2007 przez QooBooS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 jeśli dobry olej to lekk dymek leci. jesli chcesz sprawdzić czy dozownik działa, to zdejmij wężyk od dozownika z gaźnika, i sprawdź czy w czasie chodzenia silnika będzie wylatywał olej-cienki wezyk z prawej strony silnika idzie. tylko żeby nie chodizł bez oleju bo marny jego żywot:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 (edytowane) Z tego co wiem mój imienniku drogi to pobór oleju z dozownika wymuszany jest przez obroty wałui tam dostarczany. Wiem jakie są konsekwencje jazdy bez oleju ;) Poprzedni właściciel mówił że mu polecił mechanik olej Mobil S pólsynetetyk taki jak do samochodu. Miałem taki w garażu, wiec wlałem go do dozownika jak zaświeciła się kontrolka. Niestety po zalaniu prawie do pełna dalej nie gaśnie :biggrin: Jeździlem chwile, dymiła jak dawniej - jednak po kilku km przestała :) Edytowane 27 Marca 2007 przez QooBooS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 (edytowane) Poprzedni właściciel mówił że mu polecił mechanik olej Mobil S pólsynetetyk taki jak do samochodu. Miałem taki w garażu, wiec wlałem go do dozownika jak zaświeciła się kontrolka. Niestety po zalaniu prawie do pełna dalej nie gaśnie icon_rolleyes.gif Jeździlem chwile, dymiła jak dawniej - jednak po kilku km przestała icon_rolleyes.gif jezu co za kraj..gosc mu polecil wlac do 2T olej silnikowy od auta ten nalał :biggrin: :) Chlopie przeciez on sie w baku niezmiesza tak jak trzeba z benzyna co dopiero ma sie zmieszac w mgielce paliwowo powietrznej w kroccu dolotowym ;) Za przeproszeniem wypie*dol ten olej jak najszybciej i kup sobie motul,husqvarne,midlant i zeby byl mieszania z benzyna do silnikow 2T!!!a potem tacy wala tematy ze silnik niecaignie albo niewkreca sie na obroty :banghead: Edytowane 27 Marca 2007 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 tak myślałem :/ Też uważałem go za kretyna ale skoro mówił że mu mechanik polecił... Kurde to jaja są, dobrze że tylko trochę pojeździłem. Od początku mi to nie pasowało! trzeba teraz odkręcić zbiornik i wylać to gówno ;| Zaraz będę dzwonił do tego idioty od którego kupiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 buhahahahaha nie moge... :icon_question: sory ale mogles zatrzec silnik, albo konkretnie go dojechac... nie pomyslales o tym ze jednak samochod to nie 2 suw :cool: wylej, przeplukaj dozownik, luknij gaznik jezeli jest podpiety do dozownika :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Pisałem już, że było to co najmniej dziwne ale zaufałem "mechanikowi". Nie nabijajcie sie juz ze mnie bo to nie moja wina :D Mam nadzieje że nic poważnego sie nie stało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Pisałem już, że było to co najmniej dziwne ale zaufałem "mechanikowi". Nie nabijajcie sie juz ze mnie bo to nie moja wina :icon_question: Mam nadzieje że nic poważnego sie nie stało... Jak napisał Dibo zmień olej i nie próbuj jeździć na tym co aktualnie masz w zbiorniku dozownika, potem wyczyść pompkę i sprawdź czy układ działa poprawnie: Najpierw sprawdź czy pompka dozownika podaje olej do przewodu – odłącz przewód (z dozownika do gaźnika) i sprawdź czy pompowany jest olej,potem sprawdź czy olej miesza się z paliwem - przygotuj mieszankę zalecaną do Twojego pojazdu, uruchom na niej silnik – dymienie powinno sie wzmóc,następnie sprawdź czy olej jest podawany we właściwych proporcjach – przygotuj 2 cylindry miarowe jeden podłącz do przewodu dostarczającego benzynę do gaźnika, wlej tam mieszankę, drugi do przewodu z dozownika do gaźnika, uruchom silnik, po pewnym czasie wyłącz i sprawdź czy stosunek zużytego oleju do paliwa jest prawidłowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Dziękuje za fachowe odpowiedzi! czy można wymyć ten zbiornik normalną wodą, czy jakąś benzyną itp. ? Proszę o szybką odpowiedź bo dozownik leży obok a ja nie chce czegoś zepsuć :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 benzynką przeczyśc wszystko, przedmuchaj do suchego kompresorem poskładaj i ogień:banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Dziękuje za fachowe odpowiedzi! czy można wymyć ten zbiornik normalną wodą, czy jakąś benzyną itp. ? Proszę o szybką odpowiedź bo dozownik leży obok a ja nie chce czegoś zepsuć :buttrock: Po wyczyszczeniu wlej do dozownika olej (jeszcze przed złożeniem), potem koniecznie odpowietrz - po rozebraniu na pewno odkryjez która śrubka do tego służy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 29 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Hmm.. ale tam nie ma żadnej śrubki od odpowietrzania. Jest za to taki wężyk który doprowadza powietrze do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Hmm.. ale tam nie ma żadnej śrubki od odpowietrzania. Jest za to taki wężyk który doprowadza powietrze do zbiorniczka. Jeśli masz taki: http://images4.fotosik.pl/109/76543aa6eeabc173.jpg dozownik to: krociec z grubszym przewodem - doprowdzenie oleju do pompkiz cieńszym - przewód transportujący olej z dozownika do gaźnikaśruba przy grubszym przewodzie - odpowietrzenie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QooBooS Opublikowano 31 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 (edytowane) Witam, dozownik wygląda tak: http://bikepics.com/pictures/847777/ Ta linka id gazu jest zerwana :/ Co ten silnik musiał przeżyć... :icon_eek: trudno będzie ja dorobić bo jest połączona z gazem... Z użytkownikiem trajka doszliśmy do wniosku że najlepiej bedzie jak póki co (dopoki nie kupie linki) będę robił mieszanke do zbiornika paliwa i oprócz tego lał do zbiornika dozownika (smarowanie dozownika). Czy to dobre rozwiązanie? Edytowane 31 Marca 2007 przez QooBooS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Witam, dozownik wygląda tak: http://bikepics.com/pictures/847777/ Ta linka id gazu jest zerwana :/ Co ten silnik musiał przeżyć... :crossy: trudno będzie ja dorobić bo jest połączona z gazem... Z użytkownikiem trajka doszliśmy do wniosku że najlepiej bedzie jak póki co (dopoki nie kupie linki) będę robił mieszanke do zbiornika paliwa i oprócz tego lał do zbiornika dozownika (smarowanie dozownika). Czy to dobre rozwiązanie? Co do linki - to zwykłe cięgno identyczne jak te od gazu, więc nie powinno być problemu. dozownik: 1. Odkręć dozownik od karterów silnika, nie zgub uszczelki2. Wymyj dozownik3. Odkręć górny dekielek i sprawdź czy nie ma na nim wgłębień rys itd, nie próbuj go szlifować! Nie zgub uszczelki4. Sprawdź czy cylinderek porusza się przy przekazywaniu napędu od silnika (widoczny tutaj http://images3.fotosik.pl/145/1fe4572a0ec2fcc3.jpg), sprawdź zużycie frezów.5. Wyjmij cylinderek i sprawdź stan tłoczka, powinno się zmierzyć ciśnienie sprężania, ale w domowych warunkach sprawdź czy istnieje jeszcze jakieś sprężanie6. Sprawdź czy element poruszany przez cięgno gazu zwiększa skok tłoczka (ruchoma płytka)7. Nie zaszkodzi wymienić simmeringu8. przed złożeniem wlej tam odpowiedni olej9. Wyreguluj naciąg cięgna, aby stosunek oleju do benzyny był odpowiedni (najprawdopodobniej 1:50) Co do robienia mieszanki i smarowania dozownika to dobry pomysł, ale dozownik jeśli działa będzie nadal podwał olej do gaźnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.