Skocz do zawartości

Wymiana płynu hamulcowego


zwierzak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jest mój następny post w tzw. wątku hamulcowym.

Jak już zapewne Paweł wie, rozkręciłem przedeni hamulec, wyjąłem klocki, tłoczki i uszczelki.Wszystko dokładnie wymyłem.

Lecz podczas tego wylał sie cały płyn hamulcowy.

Więc moim następnym pytaniem będzie.Jak to zrobić żeby do złożonego już hamulca z nowymi klockami wlać ten płyn hamulcowy, żeby nie dostało się tam powietrze?

Nie posiadam żadnych specjalistycznych narzędzi.Z tego co pamiętam to Damin i Paweł wspominali tylko coś o strzykawkach, więc liczę bardzo na waszą pomoc chłopaki.

 

P.S. Na każdy z cylinderków w którym poruszają się tłoczki przypadają po dwie uszczelki.Jedna szeroka druga wąska.W jednym cylinderku ta wąską uszczelka, która siedzi wyżej jest już sparciała.Podobno coś takiego można zamówić tylko w suzuki i czekać na odbiór.

Ale podobno też mogę na razie bez niej jeździć spokojnie.Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z gumek to osłonka przeciwpyłowa ,a druga to uszczelka tłoczka.Osłonka to ta która widac na zewnatrz.Jesli jest uszkodzona to syf wraz z wilgocia dostaje sie do tłoczka i niestety nie jest to zdrowe.Jeśli uszczela na tłoczku siądzie to wtedy cieknie płyn. Strzykawka to dobry pomysł jesli płyn wymieniasz.wtedy ze zbiorniczka wyciągasz max.ilośc starego płynu,uzupełniasz świerzym i nastepnie przepompowujesz przez pompkę,przewody i zacisk tak jak przy odpowietrzaniu pamietając o dolewaniu świezego płynu.Jeśli rozbierałeś cały zacisk i płyn wyciekł to strzykawka nie bedzie potrzebna, a powietrze na pewno juz tam jest.Wlej świezy płyn i postepuj jak przy odpowietrzaniu.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz zaalać zbiorniczek nowm płynem, odkręcić odpowietrznik i .. poczekać. za jakis czas płyn pojawi się na dole. Potem tylko kilka razy przepompować (potrzebna jest druga osoba do pomocy - tak jest łatwiej). Kilka popmnięć klamką, odkręcasz odpowierznik, zakręcasz, zanowu popmujesz itd. Rób to powoli, beż pośpiechu. Jak coś to dzwoń - odpowiem na pytania.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie ale nie powinno byc kłopotu z zakupem , tylko mozliwe że jest to kpl.naprawczy czyli np.uszczelka,osłonka,specjalny smar itp. Gdzie kupic to chyba Paweł wie lepiej.

 

Jeszcze jedna uwaga.Tak było w moim motocyklu.Miałem kłopoty z dokładnym odpowietrzeniem układu i nie bardzo wiedziałem dlaczego.A przyczyna była tak prosta że nie pomyslałem o tym.Otóż zbiorniczek i sama pompka na kierownicy nie jest zamocowana idealnie w poziomie tylko lekko pochylona.Z tego powodu punkt połączenia przewodu z pompka był najwyzszym w całym układzie i właśnie tam siedziało troche powietrza.Dopiero skręcenie kierownicy w lewo do oporu i zmiana położenia przewodu i zbiorniczka pozwoliła uciec tej bańce powietrza. Sam sie dziwiłem ale innego wytłumaczenia nie znalazłem.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...