Skocz do zawartości

Problem z silnikiem - Honda MTX


Dilerl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno wyjechałem moją Hondą, przejechałem ~2 km i nagle silnik przestał pracować.

Zaglądam do baku, okazuje się, że pusto więc dopchałem motor na stację, zatankowałem, próbuję odpalić na kopa, na pych i nic. Więc zalewam paliwo do cylindra, odpaliła... pochodziła kilka sekund i zgasła.

Próbowałem tak kilka razy, zalewając do cylindra i przepustnicy i ciągle to samo.

Zabrałem się za czyszczenie gaźnika, przedmuchałem kompresorem dysze i wszystkie kanaliki z nadzieją, że coś to da, ale dalej to samo. Próbowałem regulować mieszankę powietrza z paliwem - wkręciłem na max-a wkręt regulacyjny, zalałem do przepustnicy, kopie - pali... chodzi dosyć długo i nie gaśnie, więc wsiadam i jadę przetestować.

Przejechałem osiedle dookoła, mocy nie stracił. Zgasiłem motor i próbuję jeszcze raz odpalić, ale znowu odpala na chwile i gaśnie...

Na początku myślałem, że zatarłem silnik, nie ma kompresji i nie może sobie pociągnąć paliwa z gaźnika do cylindra, ale gdyby była zatarta to powinna być zdecydowanie słabsza niż zwykle..

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być??

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole komory plywakowej jest taka srubka na wkretak plaski. dobrze dobierz rozmiar wkretaka i po odkreceniu paliwa w kraniku wykrec troche ta srubke. zacznie leciec paliwo z komory plywakowej, nadz z wezyka do niej przymocowanego. niech zleci kilkanascie mililitrow i wkrec ja zdecydowanie,ale nie za mocno.

 

 

powinno pomoc, to jets jakby odpowietrzanie gaznika, ktore nie w kazdym modelu, ale w czesci egzemplarzy silnikow hondy sie sprawdza. wystarczy zalozyc filtr paliwa i problem powinien zniknac.

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tankowales na tej stacji co zawsze?? Moze cos z paliwem jest nie tak... albo ze swieca moze byc cos nie tak u mnie bylo podobnie ze jak zalałem mu do cylindra paliwo to palil za pierwszym razem ale jak juz spalil te paliwo to gasł i byla wina swiecy... ja radze wymienic swiece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest odpowietrzanie, tylko spust paliwa z komory pływakowej (usunięcie wody/zanieczyszczeń). Często pełni również funkcję przelewu.

 

Odkręć komorę pływakową bez spuszczania paliwa i zobacz czy nie ma wody lub zanieczyszczeń. Oceń paliwo pod względem chrzczenia lub zatankowania mieszanki z ON.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ci zgaśnie już i potem kopiesz na chama to świeca sucha czy mokra ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wina paliwa ale być może ...flitra paliwa. Nie wiem dlaczego ale ja zawsze mialem we wszystkich moich pojazdach dwukołowych, że nie działały po prostu poprawnie z filtrem paliwa. Albo sie dusiły albo JAKIMŚ cudem nie dochodziło do gaźnika ( poprawnie je zakładałem ) czy to był duży filtr czy mały. Jak już paliwa w baku zabrakło to albo go musiałem ręcznie napelniać albo go wyrzucić w cholerę. Poźniej już zrezgynowałem z nich. Za dużo przebojów. I to nie były jeden czy dwa przypadki ;)

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wina paliwa ale być może ...flitra paliwa. Nie wiem dlaczego ale ja zawsze mialem we wszystkich moich pojazdach dwukołowych, że nie działały po prostu poprawnie z filtrem paliwa. Albo sie dusiły albo JAKIMŚ cudem nie dochodziło do gaźnika ( poprawnie je zakładałem ) czy to był duży filtr czy mały. Jak już paliwa w baku zabrakło to albo go musiałem ręcznie napelniać albo go wyrzucić w cholerę. Poźniej już zrezgynowałem z nich. Za dużo przebojów. I to nie były jeden czy dwa przypadki ;)

 

Miałem to samo :icon_biggrin: Też nie używam filtrów i wszystko jest w porządku.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowszych moto filtr paliwa jest chyba w baku (w mtx 80 jest :D ) a w starszych nie ma i jego brak powoduje często zabawę w przepychanie gaźnika co nie każdy lubi :D

 

zakładając filtr trzeba pamiętać żeby po założeniu filtra ściągnąc węxyk z gaźnika i odkręcić kranik niech filtr sie porządnie zapełni i paliwo zacznie mocno lecieć cała objętością wężyka (szczególnie jeśli mamy filtr od kaszla 126p) i wtedy dopiero założyć na gaźnik..procedurke należy powtarzać zawsze ilekroć zdarzy nam sie wyjeździć paliwo do suchego baku ...

 

ja dopóki tego sikretu nie znałem to też miałem przeboje że raz płyneło paliwo raz nie moto szarpało przerywało gasło itd......

 

diler wylałeś już to ?? było wlać w przeroczystą bańkę i zostawić na 1-2 dni ciekawe czy by sie coś wytrąciło.....musiałobyć ostro chrzczone paliwo wodą bo dwusuw nie jest wybredny i np wska czy ogar spokojnie jeździ na mieszance opał/benzyna +mixol w proporcji 50/50 (troche słabszy jest )

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...