DiboS60 Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 (edytowane) Mam ogloszenie dla posiadaczy tego silnika.Jako ze w tych silnikach czesto idą oryginalne modoly zaplonowe SEM odkrylem tanią alternatywe:)Znalazlem polski modol zaplonowy ktory odpowiada tym parametrom, dziala normlanie i znakomicie zastepuje oryginal.Miesiąc jezdze juz na takim i jest jak na oryginale:)modol mozna zamowic na tej stronie http://www.unizet.com.pl/nowa/modules.php?...ista&grupa=0808 Nosi on Nazwe TELPOD GL-133.Kosztuje 56 ZL nowy.Za uzywke oryginal sem trzeba dac min 200zl(kupilem taki i dotego splaony;/;/).Jak cos to wiem jak podlonczyc owy modol.potrzebna jest jeszcze do tego jakas Cewka.(moze byc od Mz 250 12V butelkowa) ale lepiej polecam te male plastykowe od japonczykow np taka jak w hondzie mtx,yamaha,dt,suzuki rg125.Mam nadzieje ze komus sie to przyda;]bo mi bardzo :)bede probowal jeszcze uzyc modol od silnikow minareli i derbi czyli cewkomodol Ducati.Jest rowniez jego polski zamiennik tyle ze drozszy.jednakze jest on o tyle wygodniejszy ze ma od razu w sobie cewke co zajmuje mniej miejsca.pozdrawiam Edytowane 20 Listopada 2006 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Modół GL-133 to zwykły kondensatorowo tyrystorowy modół zdaje sie że bez jakiegokolwiek wyprzedzenia zapłonu. Czy przypadkiem nie pozbawiłeś swojego motocykla samoczynnego wyprzedzenia zapłonu? Ale swoją drogą to i tak ciekawy patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 zwykły moduł zapłonowy od rometa charta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Tak gutek pierdyknij se jeszcze modol od moto ktore kreci 2 tys obr i do tego 6v :banghead: DEAD nie iwem jak z wyprzedzeniem moto chodzilo dobrze.na 5 biegu wykreca sie jeszcze do 12 tys.nie spalania stukowego czy cos w tym stylu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Słuchaj mądralo looknij sobie na oznaczenie modułu od charta i na ten który dałeś a potem sie wymądrzaj bo myślisz że jesteś kozaczek a w zasadzie jesteś nikim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michałek Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 zgadzam się z gutkiem jest to najzwyklejszy modul od chart , a co najlepsze na tej stronie co podałeś jego cena jest zawyżona i to dużo. A co mi się podoba to to że w instrukcji obsługi tego modułu jest napisane że jest do silników kręcących sie do max 9 tys. obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 (edytowane) zwykły moduł zapłonowy od rometa chartaJa bym powiedział że raczej modół który był używany w Charcie, bo raczej napewno nie został on specjalnie dla Charta zaprojektowany. A to że został zastosowany w Charcie to wcale nie oznacza że jest gorszy od japońskich wymysłów. Moduł ten ma co prawda bardzo prostą konstrukcję (przez co ja też w pierwszej chwili nie dostrzegłem genialności jego rozwiązania). Całkiem możliwe że posiad on możliwść samoczynnego wyprzedzania zapłonu ale bardzo dużo zależy tu od użytego czujnika (czyli cewki, a w zasadzie to chyba dwóch cewek) i od odległości czujnika od magneta i jeszcze kilku dodatkowych czynników. I jest bardzo prawdopodobne że bardzo podobnej jeżeli nie identycznej konstrukcji jest dużo japońskich modułów.Tak gutek pierdyknij se jeszcze modol od moto ktore kreci 2 tys obr i do tego 6v :banghead: Z aplikacji modułu w Charcie wynika że ma on swoją własną cewkę zasilającą i tak naprawde nie ma znaczenia czy motocykl jest na 6V czy na 12V. I u Ciebie też musi być tak cewka specjanie przeznaczona do zasilania modułu. A Chart kręci sie troche wyżej jak 2 tys. bo jego konstrukcja wcale (moim zdaniem) nie ustępuje Simsonowi pod względem osiągów.A co mi się podoba to to że w instrukcji obsługi tego modułu jest napisane że jest do silników kręcących sie do max 9 tys. obr.I dlatego praca i badanie jakie wykonał DiboS60 są bardzo cenne bo udawadniają że może on poprawnie pracować przy 12 tys.9 tys. to umowna granica z jakimś tam marginesem błędu (całkiem możliwe że sporym) a to oznacza że przy 12 tys to może sobie też dobrze radzić, może tylko będzie miał odrobine słabszą iskrę. Edytowane 21 Listopada 2006 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Zero klopotow.Raz trzymalem moto na 3 biegu przy obrotach 12,5 tys.sprawdzil sie bardzo dobrze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Widzisz po co się wymądrzasz.Ludzie cie zgasili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 21 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 oddaje honor.ten modol jest montowany w chartach.ale nietylko:)Rowniez w kosiarkach i pilach spalinowych starszego typu:) oddaje honor.ten modol jest montowany w chartach.ale nietylko:)Rowniez w kosiarkach i pilach spalinowych starszego typu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ten modol u diba dzialal poprawnie tylko na 1 biegu cos przerywal ale to nie jest chyba z przyczyny modolu no ale coz wole za 50 zl sobie taki kupic jak za 250 :icon_exclaim: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekk85 Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 (edytowane) Koledzy moze ktoś podpowiedzieć jakie piny bac przewody należy podłączyć do tego modułu , ? Wpakowałem już kupe kasy w moto włącznie z wymiana calej instalacji i iskry nadal nie ma u mnie został do wymiany tylko stator lub moduł zapłonowy , chciałbym sprawdzić na tym module czy się pojawi bo to najtańsze wyjście , pomożecie ? Posiadam aprille z silnikiem rotax 122 opis do modułu z tematu znalazłem i załączam go w tym poście , nie mam natomiast do oryginalnego Edytowane 25 Lutego 2020 przez mirekk85 Dodanie dodatkowych informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motocdi Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 to jest moduł samochodowy ... pracuje przy napięciu 12v z przerywaczem mechanicznym .... to nie nadaje się zbytnio /// tm 14-04 był tam oryginalnie 4 przewody wychodzą z niego czarny-zielony-czerwony i pomarańczowy Cytuj http://www.motocdi.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.