Skocz do zawartości

Sx 450,Crf 450,Sx 525 albo Sx 520


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje informacje ktore roczniki z wyzej wymienionych moto byly najlepsze. Troche poszukalem ale nic konkretnego nie znalazlem. No i ktore roczniki nalezy omijac szeroki lukiem.

 

Nie mozecie pomoc ? Piasektt na pewno cos wiesz o crf. Ktory rocznik warto kupic ?

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak napewno wolałbym CRF niż starego SX. KTM zaczoł produkować dobre crossówki 4T dopiero od roku 2005 od modelu SXf a tak naprawdę od 2006 kiedy usuneli większe usterki. SX 450 /525 są troche cieżkawe zawias tez nie jest najlepszy nie lubia wywrotek cieżko puźniej palą. 525 ma potworną moc, 450 też. niestety trzeba często regulować zaworki, które regulujmy metodą śrubkową zaleta są stalowe zawory (ssący awór kosztuje 150zł). Przez skrzynie biegów można jeździć praktycznie tylko po torze bo w teren sie nie nadaje

 

Natomiast CRF posiada duża moc, zawieszenie jest godne polecenia. Zawory regulowane metodą płytkową, zawory (tytan) Dwa obiegi oleju dzięki temu silnik jest dłużej w dobrej kondycjii. Silnik praktycznie od początku produkcji nie miał żadnych większych zmian co świadczy o tym że silnik jest dobry. Jeżeli chodiz o rocnikinajlepiej kupowac 08 z amorem skretu motor pięknie jedzie moc poteżna. Ale jak porównujesz do SX to chodzi ci pewnie po głowie roczniki koło 2002-2005. Najlepiej kupuj 2003-2004 ponieważ w 2002 były problemy z dość szybko siadającymi zaworami w 2003 roku zmieniono troszke geometrie.

 

Jeżeli troszkę pomogłem to się cieszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogles, pomogles. Odstrasza mnie troche ta regulacja zaworow metoda plytkowa bo chyba sam tego nie dam rady zrobic ale zachecaja mnie dwa obiegi oleju. Zaszly jakies pozytywne zmiany w crfie z 2005r ? Tak glownie potrzebuje informacje o rocznikach 2002-2005 bo nie posiadam wiecej pieniedzy niz na te roczniki. Mam tez pod uwaga ze niektore sxy maja rozrusznik co jest chyab zaleta bo slyszalem ze ciezko jest odpalic takiego cztero takta. Crf posiada tytanowe zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogles, pomogles. Odstrasza mnie troche ta regulacja zaworow metoda plytkowa bo chyba sam tego nie dam rady zrobic ale zachecaja mnie dwa obiegi oleju. Zaszly jakies pozytywne zmiany w crfie z 2005r ? Tak glownie potrzebuje informacje o rocznikach 2002-2005 bo nie posiadam wiecej pieniedzy niz na te roczniki. Mam tez pod uwaga ze niektore sxy maja rozrusznik co jest chyab zaleta bo slyszalem ze ciezko jest odpalic takiego cztero takta. Crf posiada tytanowe zawory ?

 

 

CRF fabrycznie posiada tytanowe zawory. JA osobiście reguluje zawory sam (tez metoda płytkowa), kwestia wprawy i trochę umiejetności.W serwisie około 100zł. W CRF 2005 w odrużnieniu od np. 04 jest inny wydech (inaczej ukrztałtowany kolektor i inny tłumik końcowy) i inne plastiki, z tego co pamietam chyba troszkę inaczej jest ułożyskowana kiwajka. Bierz pod uwage roczniki 03-05. A jezeli chodzi o rozrusznik w SX to rzeczywiscie jest to wygoda ale z nowu wpływa na wage moto, które do najlższejszych nie nalerzało . w CRF automatyczny dekopresator i ciepłe ssanie ułatwiają duzo prace nawet po wywrotce jak bestia nie jest złośliwa to i na zapiętym biegu zapali, na sprzęgiełku (kwestia dogadania się z maszynką w garażu jakies dodatkowe smarowanie czy cuś :) ) Ilość sprzedanych CRF 450 wstanach mówi sama za siebie. Patrząc na wszystkie lata moim zdaniem CRF jest najlepsza choć nie pozbawiona wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam KTM, u znajomych w przeciągu 3 lat przewinęły się dwa SXy 450 '05, jeden SX520 '02, 2 EXC520 '01 i '02, 1 EXC525 '06 i tylko jedna CRF450 '03 albo '04, z żadnym KTM nigdy nie było najmniejszych problemów od strony silnika, regulacja zaworów polega na tym że regulujesz jak zaczyna gorzej odpalać i to wszystko. Z CRF pamietam że były problemy z odpalaniem nie wiem co było tego przyczyną więc załóżmy że problemu nie ma. W KTMach po 2-3 sezonach zwykle trzeba zrobić mały remont skrzyni (do wymiany idą tryby najczęściej używanych biegów czyli zwykle 2 i 3) Na pewno Honda ma fabrycznie lepszy zawias i chyba skrzynie 5 bo wszystkie duże SXy KTMa mają skrzynie 4-biegowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze sxy nie sa takie lekkie ale serio taki rozrusznik tak duzo masy dodaje ? I znowu jestem w kropce i nie wiem na co sie zdecydowac. Honda jak dla mnie jest bardzo lekka 99 kg to nieduzo. I te 4 biegi w ktmie mie troche przerazaja bo to za malo jak na enduro i czasem tor moim zdaniem. W sxie jest normlany dekompresator czyli w kierownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze sxy nie sa takie lekkie ale serio taki rozrusznik tak duzo masy dodaje ? I znowu jestem w kropce i nie wiem na co sie zdecydowac. Honda jak dla mnie jest bardzo lekka 99 kg to nieduzo. I te 4 biegi w ktmie mie troche przerazaja bo to za malo jak na enduro i czasem tor moim zdaniem. W sxie jest normlany dekompresator czyli w kierownicy ?

 

 

Normalny to jest automatyczny i taki chyba własnei jest w SX w CRF na pewno. Bierz CRF i będziesz zadowolony. Widzę że jeździsz katem i przywiązanie do marki jest, miałem podobnie i zminiłem na czerwone i jestem zadowolony. Z 4,5 wybrałbym napewno CRF co do 2504T musiałbym sie zastanawiać dłużej. YZF 450 tez jest dobrym motorem ale również skrzynia 4 biegowa, która nie ułatwia jazdy w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasek mialem i mam doczynienie z CRFami i 450 poniżej rocznika 05 bałbym sie brac(te w starej ramie) ciezkie toporne z chu*owa geometria ramy i do tego padajace co kilka godzin zawory, chłopie poczekaj chwile dołoz troche i kup EXC moze bez papieru ale EXC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasek mialem i mam doczynienie z CRFami i 450 poniżej rocznika 05 bałbym sie brac(te w starej ramie) ciezkie toporne z chu*owa geometria ramy i do tego padajace co kilka godzin zawory, chłopie poczekaj chwile dołoz troche i kup EXC moze bez papieru ale EXC

 

Jeżeli mówisz ze CRF są toporne to co powiesz o SX który jest jak czołg. Wiem że w 2002 były jakies problemy z zaworami ale w puźniejszych latach to udoskonalili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czolg pdo wzgledem masy prawda :crossy: ? A nie pod wzgledem silnika ktory chyab tez nie jest toporny ? Czy exc jest duzo ciezsze od sxa ?

 

Moge kupic exc 525 ale przeraza mnie jego waga i w ogole jzu sam nei wiem co wybrac :smile:

Edytowane przez michal_dh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czolg pdo wzgledem masy prawda :D ? A nie pod wzgledem silnika ktory chyab tez nie jest toporny ? Czy exc jest duzo ciezsze od sxa ?

Witam,

dlaczego tak się uparłeś na tego SX`a ? :P Lepiej zastanów się nad EXC zupełnie inna charakterystyka zawieszenia :) SX są strasznie twarde i w teren za bardzo sie nie nadają. Popieram żubra co do EXC. A co do masy to przy mocy tych moto to nawet jej nie poczujesz, no chyba ze będziesz je wyciągał z błota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady

CRF 450 R 2003 : Dry weight: 103.1 kg (227.3 pounds )

KTM 450 SX Racing 2003 : Dry weight: 104.1 kg (229.5 pounds )

KTM 525 SX Racing 2003: Dry weight: 107.0 kg (235.9 pounds )

porazajaca róznica.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...