Skocz do zawartości

Bioetanol


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

zauwazylem ze wiele nowoczesnych diesli nie trawi bioetanolu , a nie na kazdej stacji jest czysty ON bez tych dodatkow , w takim razie dla kogo to paliwo ? stare auto beda sie wykruszac , a nowe na tym nie pojada - to po kiego wprowadzaja te szczyny na stacjach paliw ? ja rozumiem ze ekologia czy inny .uj ale niech zrobia cos naczym sie da jezdzic...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie bioetanol to nie ON tylko 100% alkohol i mogą jeździć na tym samochody benzynowe po przerobieniu, a do ON są dodawane biokomponenty, a co do samochodów to te najnowsze z pompowtryskami mogą mieć problem z jego przetrawieniem aczkolwiek jeżdżą.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz juz od kilku osob slyszalem ,z e po zalaniu wzbogacanego o bio ON silnik odmawia posluszensta , stary sam sie przekonal po zalaniu tego do BMW 525d , od filtra paliwa , po zacierajacy wtryskiwacz , gosc z serwisu gada ze to normalne w tym silniku po zalaniu mixu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do samochodów to te najnowsze z pompowtryskami mogą mieć problem z jego przetrawieniem aczkolwiek jeżdżą.

Nie do końca. VW w Caddy (silniki PD) lojalnie uprzedza żeby nie lać biodiesla (mieszanka ON z estrami w jakiejkolwiek proporcji). Jest bardzo wyraźna naklejka na wlewie paliwa.

Silnikowi jak i pompowtryskiwaczom się nic nie dzieje, nie wytrzymują i rozszczelniają się przewody paliwowe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przeszukac tematy, bo dopiero co byl taki walkowany.

Nie chce mi sie jeszcze raz klepac tego samego, a chetnie bym wtracil swoje trzy grosze.

Z grubsza rzecz biorac:

Nitomen - jak ktos leje bioetanol ( czy jest etanol nie "bio"? ) to sie nie dziwie ze sa problemy. Do diesla potrzebne sa estry i to raczej metylowe niz etylowe. Jesli ojciec mial klopoty z filtrem i wtryskiwaczem, to albo bylo zimno ( biodiesel jest wtedy gesty ), albo aluto mialo duzy przebieg na zwyklym, byc moze slabym paliwie i bylo duzo zanieczyszczen, ktore biopaliwo wyplukalo. Najbardziej jednak prawdopodobne, ze paliwo ktore nalal, bylo po prostu do dupy, a dopiero w dalszej kolejnosci bylo bio.

Raflforlik - nawet nowe auta nie powinny miec problemu, jesli paliwo jest dobrej jakosci i nie jezdzimy na nim w zimie.

Kaszpir - Nie wiem jak jest w caddy. Proporcje mieszanek na stacjach sa precyzyjnie okreslone przepisami ( nie chce sklamac bo nie pamietam, ale chyba do 5% bio ). Co do rozszczelniania to jest to wynikiem tego, ze biodiesel jest mocniejszym rozpuszczalnikiem niz ON. Faktycznie moze to byc problematyczne ( te tez jest przyczyna wyplukiwania syfu z instalacji i zatykania filtra przy aucie z wiekszym przebiegiem ).

 

No i koniec koncow prawie ze powtorzylem to samo, mimo ze mi sie nie chcialo. Mam nadzieje ze autor ma przynajmniej wyrzuty sumienia. Przez ten ttemat zmniejszyl wzrost gospodarczy tego kraju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...