Skocz do zawartości

Problem z Dieslem BMW 525d E39 01r


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wystapil dzis problem z autem, po gwaltownymn dodaniu gazu do miejsca przejscia na kickdown auto zaczelo czarpac i przerywac , a silnik w ciagu sekundy wchodzili na wyokie obroty i spadal , testowalem to na przelozeniu D, S i manualnym wychodzilo to samo , do momentu przejscia na kickdown bylo ok , mam tez wrazenie z nie wystepuje to zawsze , bo 2 razy po zgaszeniu auta i odpaleniu nie bylo tego problemu ( ale moze mi sie tylko wydawac, bo w sumie jechalem w miescie i nie bylo gdzie dac ostro gazu) .Co moze sie dziac, wydaje sie ze to cos z paliwem....

 

po odstawieniu do garazu na 2 godziny , wcale nie pali , zaskakuje na pół sekundy i gasnie , na krecenie rozrusznikiem odrazu po zgasnieciu silnik nie odzywa sie , po odczekaniu paru min znowu lapie i zaraz gasnie. Zadna kontrolka diagnostyczna nie pali sie , paliwo jest i wyplywa z filtra paliwa. Jakies pomysly ? Czasem nie odpala w ogole , czasem pali ale jest slaba .

 

p.s silnik kreci max 3000 obr

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystapil dzis problem z autem, po gwaltownymn dodaniu gazu do miejsca przejscia na kickdown auto zaczelo czarpac i przerywac , a silnik w ciagu sekundy wchodzili na wyokie obroty i spadal , testowalem to na przelozeniu D, S i manualnym wychodzilo to samo , do momentu przejscia na kickdown bylo ok , mam tez wrazenie z nie wystepuje to zawsze , bo 2 razy po zgaszeniu auta i odpaleniu nie bylo tego problemu ( ale moze mi sie tylko wydawac, bo w sumie jechalem w miescie i nie bylo gdzie dac ostro gazu) .Co moze sie dziac, wydaje sie ze to cos z paliwem....

 

po odstawieniu do garazu na 2 godziny , wcale nie pali , zaskakuje na pół sekundy i gasnie , na krecenie rozrusznikiem odrazu po zgasnieciu silnik nie odzywa sie , po odczekaniu paru min znowu lapie i zaraz gasnie. Zadna kontrolka diagnostyczna nie pali sie , paliwo jest i wyplywa z filtra paliwa. Jakies pomysly ? Czasem nie odpala w ogole , czasem pali ale jest slaba .

 

p.s silnik kreci max 3000 obr

Silnik kręci do 3000 tyś. bo idzie w tryb awaryjny.Jak zgasisz reset zasilania i na chwilę sterownik wyczyszczony.To jest już Common rail pewnie i bez diagnostyki się nie obejdzie.Sterownik może nie zezwalać na uruchomienie przy za niskim ciśnieniu paliwa na listwie jak i przy za wysokim.Przyczyną za niskiego ciśnienia może być:pompa wstępna w baku jeśli występuje ,uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia, uszkodzony lub zacięty regulator ciśnienia, uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie, zmęczone wtryskiwacze (walą paliwem na przelew lub podpalone końcówki).Za wysokie ciśnienia najczęściej-albo regulator albo sama pompa.Jak widać jest za dużo możliwości i bez diagnozy ani rusz ,oczywiście najważniejszy podgląd parametrów przy rozruchu a nie tylko zapisane błędy.To już są niestety samochody które potrzebują doświadczonego mechanika z porządnym sprzętem a nie pana Kazia który będzie dumał miesiąc a i tak nic nie wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak wychodzi ze bez diagnotyki anirusz , auto swiezo kupione od kolesia (chandlarz) , on znowusz mial je od swojego kolesia z Berlina ( gosc pracowal w berlinskim bmw) , na patelni nastukane ok 150 tys km...wedlug ksiazki tez tak wychodzi.

 

eechh Bedziesz Mial Wydatki :), ale przyznac trzeba ze malo pali , miesci sie w 7

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie wychodzi na kompie, ze za male wstepne cisnienie paliwa jest 1.4 , a powinno byc 2 - 3 bar. Wiadomo tez ze auto mialo kiedys chiptunning , ale przebieg 166 tys km jest oryginalny.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie wychodzi na kompie, ze za male wstepne cisnienie paliwa jest 1.4 , a powinno byc 2 - 3 bar. Wiadomo tez ze auto mialo kiedys chiptunning , ale przebieg 166 tys km jest oryginalny.

 

Podać pompką z bańki na krótko i zobaczyć jak zapali.Jeszcze można sprawdzić filtr paliwa czy czasem nie ma tam jakiegoś zaworu zwrotnego ale to tylko teoria bo nie pamiętam jak tam jest w BMW. Jak przyrasta wysokie ciśnienie?? Zero czy pompa wytwarza jakieś bar-y??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to jest 2001r to juz common rail czyli wstepna pompka tylko "zalewa" filtr a cale cisnienie na listwe robi pompa wysokocisnieniowa, jesli zdechla pompka wstepna to bedzie problem jesli jest malo paliwa w zbirniku, malo czyli ponizej 1/4, mamy to samo ze sprzetami z VAGa, pompki klekają a po zgaszeniu nie da sie opalic auta, ale i tak proponuje pogadac z doswiadczonym diagnosta ktory zna temat, a pana "handlarza" scigac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie filtra paliwa jest poprawa , ale mimo wszystko caly czas nie idzie jak powinna a w kazdy razie nie caly czas , ponoc po wyminie powinno sie troszke to ulozyc , zobaczymy...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jednak nie do konca to filtr , jak odpali to jedzie ok , ale czasem nie moizna jej zapalic , dopiero po odstaniu troszke ( ostygnieciu) odpala.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok auto bylol w serwisie , powiedzili ze to typowe w tych silnikach po zalaniu BioON :/ - te silniki nie trawia niczego ropopodobnego , ogolnie gosc mowi ze zaciera sie wtryskiwacz i albo sie ulozy , albo ktorys wtryskiwacz bedzie do wymiany.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak się ułoży?? do kogo ty ten samochód oddajesz?? ten silnik jak sie nie myle ma pompę wtryskową smaowana już nie tradycyjnie olejem tylko ropą, więc jak sam się domyślasz, to co lejesz do baku musi byc wysokiej jakości.

Pompę wysokiego cisnienia jak już ale masz rację smaruje się tym co sama spręża.Druga sprawa to własnie pomysł zalania Bioestru do tego systemu, nic głupszego nie można zrobić.Zaoszczędzisz 40 gr na litrze a później popłyniesz 4000 zł na naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...