Skocz do zawartości

Simson S51 wchodzi na obroty z opóźnieniem


aders
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wymieniłem ostatnio gaźnik w moim simku (z 16N1 na 16N1, chociaż minimalnie się różnią, np. większy gwint na dyszy wolnych obrotów w jednym), i nie mogę go ustawić.

Odpalam, chodzi ładnie i równo i teraz: jeśli jest na luzie i dam manetkę do spodu momentalnie łapie wysokie obroty i jest wszystko ok. Ale jeśli ma bieg(jak ruszam, lub nawet jak go wysprzęglę, ale bieg jest wbity), manetka do spodu i w tym monencie jest buuuu i dopiero wysokie obroty. Tak jak by go przylewało albo odwrotnie - gaźnik nie nadąża się zalewać(ale jak już się wkręci i podczas jazdy utrzymuje wysokie obroty, więc to chyba nie to?).

Widziałem w necie że dużo ludzi ma ten problem, ale nigdzie konkretnego rozwiązania.

jeszcze jedno - elektryka, trefne paliwo, świeca odpadają bo na innym gaźniku jest igiełka.

 

Co z tym zrobić? Śrubę wykręciłem na maks(czyli w 16N1 najwięcej powietrza w stosunku do paliwa, a może się mylę?). Świeca czarniutka. Więc tak jakby ciągle za dużo paliwa miał.

Tylko jak mu to zmniejszyć? Poziom w komorze pływakowej zmniejszyć? A może dyszę wymienić(z tym że dyszę główną już mam ze starego gaźnika...)

 

Dzięki z góry! Sezon w pełni, a tu strach gdzieś dalej od domu odjeżdżać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz poziom paliwa w komorze plywakowej.

jaka masz dysze?

ssanie sie zamyka ?

tak, ssanie się zamyka.

Poziom paliwa był równo z zalecanym, teraz obniżyłem o jakieś 0,5mm i wydaje się że jest poprawa, ale może mi się tylko zdawać(krótsza ta dziura w obrotach przy dodawaniu gazu).

Dysza - nie wiem. Tak jak pisałem dysza jest ze starego gaźnika na którym wszystko śmigało(jednak musiałem wymienić bo np. miał popsutą śrubę od regulacji mieszanki) - więc nie wiem czy to 70 czy dowolna inna, wiem że wcześniej na niej działało:) Jak się sprawdza rozmiar dyszy?

Aha, co do dyszy - ze starego gaźnika jest tylko ta śrubeczka, a ta część którą można wykręcić kluczem ósemką - jest z nowego - to też się liczy jako dysza i czy to też ma wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iglica jest na jakim rowku?? sklad mieszanki dobrze ustawiony?

 

Iglica na prawie najwyższym czyli jest prawie najniżej jak można.

Co do mieszanki - tak jak pisałem - wykręciłem śrubę na maksa(czyli jak najwięcej powietrza. Chyba..), bo jak była wkręcona to dymił i w ogóle mocy nie miał, spalał nierówno, dławił się(na każdych obrotach).

Więc powietrza jak najwięcej, paliwa jak najmniej, a objawy takie jak opisałem w pierwszym poście no i świeca czarniutka - tak jakby ciągle za dużo paliwa.

 

Chodzi mi o to czy mam rację(co do tego czy za dużo paliwa) i jeśli tak to jak zmniejszyć jego ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez gaznik w dlon podłacz do niego wezyk z paliwem poczekaj az sie napelni... odkrec dolna pokrywe i pod tym samum katem do idzie do cylindra sprawdz jakki jest poziom paliwa (powinnien byc rowno ze slupkiem w pokrywie)

 

ps.a simering od strony sprzegła cały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze to niebedzie gaznik tylko zapłon. Zajzyj tam czy jest dobrze wyrególowany. a co do gaznika to zrób wszystko tak jak było w orginale,i niezmieniaj zadnych dysz. I spróbuj go wyregulowac,moim zdaniem to kwestia regulacji,ale musisz zobaczyc,a jesli nie to zmiejrz dawke paliwa,daj na iglcy na samą góre i zobacz czy cos to da. Czasem jak sie zmieni dysze i gaznik czeba tez wyrególowac zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmiar dyszy powinien być wyryty na dyszy gdzieś wykręc i obejrzyj.......

 

na innym gaźniku wszystko jest ok ?? no to można zapłony simmeringi wykluczyć coś z gaźnikiem......

 

obniż jeszcze poziom paliwa w gaźniku i zobacz efekty

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmiar dyszy powinien być wyryty na dyszy gdzieś wykręc i obejrzyj.......

na innym gaźniku wszystko jest ok ?? no to można zapłony simmeringi wykluczyć coś z gaźnikiem......

obniż jeszcze poziom paliwa w gaźniku i zobacz efekty

 

Dzięki za info o dyszy:) Zobaczymy z tym poziomem...

 

 

Mi sie wydaje ze to niebedzie gaznik tylko zapłon. Zajzyj tam czy jest dobrze wyrególowany.

 

A na innym gaźniku (chociaż też 16N1) chodzi? Nie będę pchał paluchów do zapłonu, on jest dobry. Gaźnik podaje paliwo strumieniem, nie skokowo, więc zapłon nie powinien mieć na to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...