Skocz do zawartości

K&N Filtry powietrza - osiągi, a sprawność filtrowania


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie się zastanawiałem czy filtry K&N mają gorsze właściwości filtrowania od fabrycznych filtrów np honda.

Oczywiście zakładamy ż efiltr jest dobrze przygotowany - umyty i nasączony.

Coraz częstszym widokiem są rozbebeszone odcinki dróg w remoncie i ciężarówki - tumany kurzu.

Aż się zastanawiam czy nie powrócić do fabrycznych.

 

Nio inna kwestia jak często powinno się to myć /wiem że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ale stan dróg jest podobny w całym naszym kraju, więc pochwalcie się jak Wy często czyścicie i nawilżacie filtr.

 

No i jak dużo dawać tego ustrojstwa do nawilżania. Czy uniwersalny preparat do nawilżania filtrów - Motul w sprayu taki jak do Enduro bo /taki mi sie ostał prawie cały/ to właściwe rozwiązanie czy lepiej dać coś innego.

 

Pora zajrzeć do Airboxu. Dotychczas robił to mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Mam filtr K&N w krążowniku, jest całkiem odkryty (nie ma airboxu, po prostu wisi przy silniku) czyszczę go co 3 może 4 tyś kilomertów zależu jak bardzo jest brudny.

Lepiej używaj oryginalnego prepararu K&N do czyszczenia, w instrukcj jest napisane żeby nasączyć cały filtr, tak żeby cały zrobił się czerowny (od tej oliwki) odczekać z 15 min i popatrzeć pod światło, jak widać prześwity to te miejsca ponownie punktowo nasączyć.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie filtrowania to zajrzyj sobie na stronę K&N i na strone np: Filtrona, hiflo czy MIW i porównaj dane.

 

Czyszczenie K&N co 3-4 tys km to chyba gruba przesada. Ja w samochodzie (terenowym - seryjny airbox i sporo jazyd po bezdrożach) czyszczę co 20-30 tys km (ale naprawde wtedy jest blota w filtrze na grubo), w motocyklu (airbox w formie szczatkowej) mniej wiecej co 10-15 tys km. Jak masz fabryczny airbox to raz do roku wystarczy. Mycie i czyszczenie najlepiej oryginalnym specyfikiem -nie jest drogi i wystarcza na długo. filt po nasączeniu ma być nie czerwony tylko lekko czerwony - w pierwszym pryzpadku silnik bedize ciągnał olej z silnika do gaźnika/wtrysku. Ogólnie polecam K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie K&N co 3-4 tys km to chyba gruba przesada.

 

Jak napisałem wcześniej, u mnie nie ma air boxa, filtr jest całkowicie odkryty i jest zamontowany z boku silnika, więc zbiera wszystko muchy, piasek i inne. W wypadku krążownika efekt wizualny też jest ważny.

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej, u mnie nie ma air boxa, filtr jest całkowicie odkryty i jest zamontowany z boku silnika, więc zbiera wszystko muchy, piasek i inne. W wypadku krążownika efekt wizualny też jest ważny.

Pozdro :)

 

Kup sobie pokrowiec K&N do na filtr - zakładasz jak pada albo jak jeździsz po piachu i filtr dłużej jest czysty. Piasek , muchy itp, nie szkodzą tak bardzo jak wypłukiwanie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujecie się może czy dopasuję K&N'a do mojej VT700 '87 od innej Shadow??? W katalogu producenta nie widnieje :bigrazz:

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim krążowniku mam hypercharger z filtrem K&N i czyszczę go przy okazji wymiany oleju w silniku czyli co ok.4tyś mil co wychodzi 3 razy na sezon.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobię pozwolę wkleić fragment ze strony KN'a (wybaczcie, że w języku oryginału) i podkreślić najciekawsze fragmenty

 

Your normal driving environment will determine when you should clean your air filter. If you drive in a non-dusty wet environment with lots of trees and vegetation, we recommend you inspect your filter every 50,000 miles. If you live in dry or desert conditions, we recommend you inspect your filter every 30,000 miles. Extremely dusty conditions such as driving regularly on dirt roads would require even more frequent inspection. A filter inspection does not necessarily mean it needs to be cleaned. An inspection should be visual to identify the amount of dirt build up on the filter. There will always be dirt and this can even help filtration. Only when the dirt build up becomes excessive should you make the decision to clean the filter. A K&N filter can accumulate dust up to 1/8th of an inch (3mm) before cleaning is required. The easy way to make this determination is to see if you can visually identify all of the visible aluminum wire mesh on the top of the pleats. If it is still visible, the filter does not yet require cleaning and can be replaced in the vehicle. The next subsequent inspection should occur in 5,000 to 10,000 miles, once again, depending on driving conditions. Once the aluminum wire is covered with dirt and no longer visible in some places on the exterior of the filter, it’s time for cleaning.

 

pozdrawiam, Adam

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

..... filt po nasączeniu ma być nie czerwony tylko lekko czerwony - w pierwszym pryzpadku silnik bedize ciągnał olej z silnika do gaźnika/wtrysku....

 

czyli za dużo dawać nie można bo pogorszy sę przepływ powietrza...?

 

A jeden mechanik to mi mówił nawet że co 1000 km się powinno czyścić. /chyba przesada/

 

Stopień nawilżenia jednocześnie wpływał będzie na właściwości filtrujące jak mniemam.

 

Czyli im bardziej nawilżę tym gorzej moto będzie oddychać, a im mniej tym więcej syfu dostanie się do silnika?

 

 

p.s. sory że tak późno odgrzebuję temat, ale mnie nie było i teraz to przeczytałem dopiero

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli za dużo dawać nie można bo pogorszy sę przepływ powietrza...?

 

A jeden mechanik to mi mówił nawet że co 1000 km się powinno czyścić. /chyba przesada/

 

Stopień nawilżenia jednocześnie wpływał będzie na właściwości filtrujące jak mniemam.

 

Czyli im bardziej nawilżę tym gorzej moto będzie oddychać, a im mniej tym więcej syfu dostanie się do silnika?

p.s. sory że tak późno odgrzebuję temat, ale mnie nie było i teraz to przeczytałem dopiero

pozdro

 

jak za mocno nasączysz to i tak sie to podczas jazdy rozejdzie zatem spokojna głowa

radze używać preparatu K&N do ich filtrów, wydatek nie duży, starcza na 7-10 zastosowań

 

olej ma zadanie zatrzymać syfy żeby sie nie dostawały bezpośrednio na nieosłonięty (nie nawilżony ) filtr

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...