Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

planuje na przyszły sezon zmienić furę i zastanawiam się nad EXC 450 lub 525.

- z których roczników warto brać? (celuje w najgorszym wypadku na 2003-2004 r)

- od kiedy było hudrauliczne sprzęgło?

- każdy z nich ma rozrusznik?

- do którego roku tylny zawias był na systemie dźwigni PRO-LINK, a od kiedy amor jest montowany bezpośrednio do wahacza?

- jaka jest waga tych motocykli?

- czy dźwignia od zmiany biegów jest osadzona na małym wieloklinie stożkowatym jak w LC4? (dodam, że ja wydałem już na to 300 zł - 3 dźwignie alu)

- czy koszty eksploatacji są przybliżone w 450 i 525, czy może któryś wymaga więcej pracy/wkładu?

 

 

Dobry wybor:) EXC rulez hehe

- wszystkie były dobre, ja mam 2003 i nie narzekam, chociaż dużo narazie nie jeździłem. W 2004 zmienili troche zawieszenia, w gaźniku pompka przyspieszenia jest obudowana i nie trzeba czyścić, w 2005 zmienili budowe kosza sprzęgłowego i jego łożyskowanie i jest cichsze od 2003 i 2004

-hydrauliczne sprzęgło od 2000 w exc 4t a od 1998 exc 2t

-każdy exc 4t ma rozrusznik

-pro-link podajże w lc4 do 99 a w exc 4t czyli od 2000 zawsze pds

-około 112kg

-dźwignia na frezie normalnie

-koszty są zbliżone w 450 i 525, ale 525 nie trzeba tak wysoko krecic, bo ma potężny dół i przez to wolniej się zużywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-pro-link podajże w lc4 do 99 a w exc 4t czyli od 2000 zawsze pds

W EXC od początku montowali PDS, w LC4 montują do teraz PROLINK.

Nitomen, koszty eksploatacyjne EXC i LC4 na podstawie moich doświdczeń są zbliżone. Opony schodzą tak samo, wymiana oleju (ilość podobna, koszt filtrów podobny, przy założeniu że w LC4 mikrofiltr zmiania się raz na dwie wymiany oleju), beny LC4 pali więcej. Wg mnie jednak lepiej bierz LC4, EXC szkoda na asfalt, bo wiadomo szybko km na nim lecą. A remonty robi się jak koledzy napisali, często. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super temacik :( Mam dylemat miedzy 450 a 525.. Wiecie jakie sa roznice w wadze ? Nie wiem czy jest sens brac taka 525 jak i tak jej nie wykorzystam a tak chociaz 450 troche mniej... co o tym myslicie ? Co by bylo dal mnie lepszym wyborem ? Po 300 w 2t ? :icon_mrgreen: No i wlasnie jak takie 4t wypada ze spalaniem ? choc troche lpeiej niz w moim ? bo ja jestem przerazony ile moj potrafi wypic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po 300 to możesz śmiało brać 525, chociaz 450 jest taka bardziej ostrzejsza, różnicy w wagi nie ma w zasadzie, no może troszke, bo 450 ma lżejszy wal korbowy i tłok. Taka 450 albo 525 spali o połowe mniej od twojego, bo one przy ostrym kręceniu spalają około 8litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak narazie śmigam 4 miesiąc na exc 400 2004r.

koszty jak narazie to:

regulacja zaworów

2 opony - kupiłem za pierwszym razem jakiś wynalazek (bull) nie polecam nikomu bo zjadło ją po miesiącu

obecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18

wymiana napędu (zebatka przód, tył i łańcuch

wymiana uszczelniaczy

2 wymiany oleju + filtry

nowe aku

benzynki się nie liczy

 

dbać o moto, zawory, olej, filter powietrza czyścić z syfu a będzie jeździł i sprawiał wiele frajdy.

 

Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18

Tylko nie 140... ja do swojej 520 szerszej niż 110 nawet nie próbuję założyć...

Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt.

I dziękuje że nie mam tytanowych zaworów - zauważyłem że lubią siadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z piastami w 400/520 - slyszalem ze mozna ukrecic ? czy w 450 byly juz tytanowe zawory ?

 

Opis 450 dla zainteresowanych.

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=829a094e7acb434d

http://img171.imageshack.us/img171/6371/img5766mg5.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/1341/img5772om7.jpg

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa tak piasty :wink: najczęściej zdarza się to w rocznikach 2000-03 ja mam to "szczęście" że jestem po jej wymianie (któryś z poprzednich właścicieli to naprawił) włożona nowa już poprawiona i jest ok. Znajomy w 400 ma piastę od Yamahy i też śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18

Tylko nie 140... ja do swojej 520 szerszej niż 110 nawet nie próbuję założyć...

Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt.

I dziękuje że nie mam tytanowych zaworów - zauważyłem że lubią siadać.

ty nie próbujesz a mi jeździ się dobrze

 

co do zaworów to właśnie stalowe po pewnym czasie siadają poprzez zmęczenie materiału.

 

odnośnie piasty to zdarza się bardzo czesto że rozwalają ją wysypane kulki z jednego z tylnich łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty nie próbujesz a mi jeździ się dobrze

 

co do zaworów to właśnie stalowe po pewnym czasie siadają poprzez zmęczenie materiału.

 

odnośnie piasty to zdarza się bardzo czesto że rozwalają ją wysypane kulki z jednego z tylnich łożysk

 

To jest to wina materiału samej piasty czy łożysk znajdujących się w niej? Przecież wtedy można je od razu wymienić na lepsze i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to wina materiału samej piasty czy łożysk znajdujących się w niej? Przecież wtedy można je od razu wymienić na lepsze i po kłopocie.

kumpel w swoim exc 400 z 2002roku właśnie tak rozwalił piaste (kulki z łożyska), łożyska trzeba wymieniać jak tylko zaczną szumieć, nie można tego lekceważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel w swoim exc 400 z 2002roku właśnie tak rozwalił piaste (kulki z łożyska), łożyska trzeba wymieniać jak tylko zaczną szumieć, nie można tego lekceważyć.

 

szumu to ja nie słyszę nigdy, ale luz sprawdzam praktycznie po każdej jeździe. czy on pojawia sie przed, po, nad, obok czy za luzami? :icon_mrgreen:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...