thefex Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 nie lamentować, tylko pisać konkretnie jak jest, bo będę zaraz temat czyścił... Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 planuje na przyszły sezon zmienić furę i zastanawiam się nad EXC 450 lub 525.- z których roczników warto brać? (celuje w najgorszym wypadku na 2003-2004 r)- od kiedy było hudrauliczne sprzęgło?- każdy z nich ma rozrusznik?- do którego roku tylny zawias był na systemie dźwigni PRO-LINK, a od kiedy amor jest montowany bezpośrednio do wahacza?- jaka jest waga tych motocykli?- czy dźwignia od zmiany biegów jest osadzona na małym wieloklinie stożkowatym jak w LC4? (dodam, że ja wydałem już na to 300 zł - 3 dźwignie alu)- czy koszty eksploatacji są przybliżone w 450 i 525, czy może któryś wymaga więcej pracy/wkładu? Dobry wybor:) EXC rulez hehe- wszystkie były dobre, ja mam 2003 i nie narzekam, chociaż dużo narazie nie jeździłem. W 2004 zmienili troche zawieszenia, w gaźniku pompka przyspieszenia jest obudowana i nie trzeba czyścić, w 2005 zmienili budowe kosza sprzęgłowego i jego łożyskowanie i jest cichsze od 2003 i 2004-hydrauliczne sprzęgło od 2000 w exc 4t a od 1998 exc 2t-każdy exc 4t ma rozrusznik-pro-link podajże w lc4 do 99 a w exc 4t czyli od 2000 zawsze pds-około 112kg-dźwignia na frezie normalnie-koszty są zbliżone w 450 i 525, ale 525 nie trzeba tak wysoko krecic, bo ma potężny dół i przez to wolniej się zużywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 -pro-link podajże w lc4 do 99 a w exc 4t czyli od 2000 zawsze pdsW EXC od początku montowali PDS, w LC4 montują do teraz PROLINK.Nitomen, koszty eksploatacyjne EXC i LC4 na podstawie moich doświdczeń są zbliżone. Opony schodzą tak samo, wymiana oleju (ilość podobna, koszt filtrów podobny, przy założeniu że w LC4 mikrofiltr zmiania się raz na dwie wymiany oleju), beny LC4 pali więcej. Wg mnie jednak lepiej bierz LC4, EXC szkoda na asfalt, bo wiadomo szybko km na nim lecą. A remonty robi się jak koledzy napisali, często. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Super temacik :( Mam dylemat miedzy 450 a 525.. Wiecie jakie sa roznice w wadze ? Nie wiem czy jest sens brac taka 525 jak i tak jej nie wykorzystam a tak chociaz 450 troche mniej... co o tym myslicie ? Co by bylo dal mnie lepszym wyborem ? Po 300 w 2t ? :icon_mrgreen: No i wlasnie jak takie 4t wypada ze spalaniem ? choc troche lpeiej niz w moim ? bo ja jestem przerazony ile moj potrafi wypic :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 No po 300 to możesz śmiało brać 525, chociaz 450 jest taka bardziej ostrzejsza, różnicy w wagi nie ma w zasadzie, no może troszke, bo 450 ma lżejszy wal korbowy i tłok. Taka 450 albo 525 spali o połowe mniej od twojego, bo one przy ostrym kręceniu spalają około 8litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 ja jak narazie śmigam 4 miesiąc na exc 400 2004r. koszty jak narazie to:regulacja zaworów2 opony - kupiłem za pierwszym razem jakiś wynalazek (bull) nie polecam nikomu bo zjadło ją po miesiącuobecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18wymiana napędu (zebatka przód, tył i łańcuchwymiana uszczelniaczy2 wymiany oleju + filtrynowe akubenzynki się nie liczy dbać o moto, zawory, olej, filter powietrza czyścić z syfu a będzie jeździł i sprawiał wiele frajdy. Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sillyboy Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 obecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18Tylko nie 140... ja do swojej 520 szerszej niż 110 nawet nie próbuję założyć...Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt.I dziękuje że nie mam tytanowych zaworów - zauważyłem że lubią siadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 (edytowane) a jak z piastami w 400/520 - slyszalem ze mozna ukrecic ? czy w 450 byly juz tytanowe zawory ? Opis 450 dla zainteresowanych. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=829a094e7acb434dhttp://img171.imageshack.us/img171/6371/img5766mg5.jpghttp://img171.imageshack.us/img171/1341/img5772om7.jpg Edytowane 19 Maja 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sillyboy Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 Aaaa tak piasty :wink: najczęściej zdarza się to w rocznikach 2000-03 ja mam to "szczęście" że jestem po jej wymianie (któryś z poprzednich właścicieli to naprawił) włożona nowa już poprawiona i jest ok. Znajomy w 400 ma piastę od Yamahy i też śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 a jaki koszt piasty + oczywiscie nowe szprychowanie z centra feli. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 no i skoro o piastach, to czy 2003 r jest juz na tych mocniejszych? kiedy dokladnie je wprowadzili, jak je rozróżnić? ktoś ma fotki? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 obecnie szykuje się na mefo mfc-11 140/80-18Tylko nie 140... ja do swojej 520 szerszej niż 110 nawet nie próbuję założyć...Od 2004r są już tytanowe zawory, ogólne bardzo fajny sprzęt.I dziękuje że nie mam tytanowych zaworów - zauważyłem że lubią siadać.ty nie próbujesz a mi jeździ się dobrze co do zaworów to właśnie stalowe po pewnym czasie siadają poprzez zmęczenie materiału. odnośnie piasty to zdarza się bardzo czesto że rozwalają ją wysypane kulki z jednego z tylnich łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 ty nie próbujesz a mi jeździ się dobrze co do zaworów to właśnie stalowe po pewnym czasie siadają poprzez zmęczenie materiału. odnośnie piasty to zdarza się bardzo czesto że rozwalają ją wysypane kulki z jednego z tylnich łożysk To jest to wina materiału samej piasty czy łożysk znajdujących się w niej? Przecież wtedy można je od razu wymienić na lepsze i po kłopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkulpa Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 To jest to wina materiału samej piasty czy łożysk znajdujących się w niej? Przecież wtedy można je od razu wymienić na lepsze i po kłopocie.kumpel w swoim exc 400 z 2002roku właśnie tak rozwalił piaste (kulki z łożyska), łożyska trzeba wymieniać jak tylko zaczną szumieć, nie można tego lekceważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 kumpel w swoim exc 400 z 2002roku właśnie tak rozwalił piaste (kulki z łożyska), łożyska trzeba wymieniać jak tylko zaczną szumieć, nie można tego lekceważyć. szumu to ja nie słyszę nigdy, ale luz sprawdzam praktycznie po każdej jeździe. czy on pojawia sie przed, po, nad, obok czy za luzami? :icon_mrgreen: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.