Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią w EN 500


gniew1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jestem posiadaczem Kawy EN 500 z 1995 r. Mój problem polega na tym, że po uruchomieniu silnika moge wrzucać biegi w górę ale nie moge redukować. Dopiero po przejechaniu kilku kilometrów skrzynia zaczyna działać w miarę poprawnie. wydaję mi się, że ma to coś wspólnego z lepkością oleju. Jednak chyba coś jest nie tak, za długo to trwa. Proszę o radę. Jaki olej jest najlepszy do tej kawy i czy wymiana oleju coś zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie wymien olej . tez mam kawke en 500, poprzedni wlasciciel zalal w niej motula 5100 ja obecie za namowa znajomego zmienilem na mobila polsyntetyka .i powiem ze na mobilu skrzynia ma tendencje do sklejania ale tylko po postoju ale za to mobila nic nie bierze. na motulu bylo lepiej. sprawdz tez dobrze linke sprzegla.

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem olej. Wlałem Motul niestety to nic nie zmieniło. Zaczynam się przyzwyczajać do takiego stanu. Poprostu muszę przejechać kilka kilosów aby skrzynia zaczeła działać poprawnie. Nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna. Może ktoś z Was z czymś takim się spotkał?

Edytowane przez gniew1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej. Wlałem Motul niestety to nic nie zmieniło. Zaczynam się przyzwyczajać do takiego stanu. Poprostu muszę przejechać kilka kilosów aby skrzynia zaczeła działać poprawnie. Nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna. Może ktoś z Was z czymś takim się spotkał?

 

Nie spotkałem. Pierwsze skojarzenie - zbyt duży luz na lince sprzęgła, nie pozwalający na jego rozłączenie.

 

--

pzdr

yahoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem. Pierwsze skojarzenie - zbyt duży luz na lince sprzęgła, nie pozwalający na jego rozłączenie.

 

--

pzdr

yahoo

 

To raczej nie sprzęgło. Jest bardzo czułe, próbowałem regulować jak podciągnąłem to się slizgało.

Jest jeszcze jedna sprawa ale nie wiem czy ma wpływ, a mianowicie zauważyłem spory luz na manetce zmiany biegów, ona jest połączona ze skrzynią takim łącznikem w kształcie przypominającym samochodowy łącznik stabilizatora. Morze to ma wpływ, ale wątpie. Najdziwniejszę jest, to że działa jak się rozgrzeje, a zimna nie. To znaczy jeśli jest zimna to mogę zmieniać między 1-ką luzem i 2-ką oraz 6-ką i 5-ką a niestety jak przełącze na 3-kę i 4-kę to niestety nic nie mogę zrobić.

Edytowane przez gniew1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz pamietac ze przed jazda musi silniczek sobie pochodzic z pare minut a nie ze odpalasz wsiadasz i jedziesz.

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz pamietac ze przed jazda musi silniczek sobie pochodzic z pare minut a nie ze odpalasz wsiadasz i jedziesz.

Czy z twoim motorkiem jest podobnie? Wydawało mi się ,że powinno być, tak że wsiadasz i jedziesz.

Edytowane przez gniew1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...