Skocz do zawartości

2000 Yamaha DT 125 R


slo_mo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od wczoraj w moim garażu zagościła kolejna Yama DT 125 R z 2000 r. (poprzednią DT 125 R z 1998 r sprzedałem 2 tygodnie temu) :D

Po sprzedaży rozglądałem się za różnymi motorami które musiały:

- być 2 osobowe

- pojemność max 250 ccm (musiał być lekki)

- mieścić się w zadanych granicach finansowych

 

Oglądałem kilka różnych moto (przez Kawe KLE 500, Kawe KMX 125, Suzuki DR 350, Yamaha DT/XT 125), ale kolejny raz okazało się że pięknych ogłoszeń jest mnóstwo a rzeczywistość jest inna. Każdy oglądany przezemnie motocykl był w kiepskim stanie technicznym (wyjątkiem jest Kawa KLE 500 która była w stanie mocno średnim :biggrin: ).

W końcu znalazłem ogłoszenie o sprzedaży Yamahy DT 125 R z 2000 r - zdjęć dużo, wszystko wyglądało OK, więc zadzwoniłem i po rozmowie umówiłem się na obejrzenie.

Na miejscu okazało się, że sprzedający jest motocyklistą (jeździ CBRką), a syn przerzucił się z terenu na szosę (ujeźdza teraz NSR 125) w wyniku czego DT stała dłuższy czas nieużywana w garażu.

Po oględzinach wyszło że:

- jest sprowadzona (50 latek ujeżdzał ją w Szwajcarii, w polsce jestem drugim właścicielem - mam wszystkie papierki)

- zarejestrowana i ubezpieczona

- praktycznie cała jest w oryginale (lakier, dodatki)

- silnik i napęd OK

- nowe sportowe sprzęgło (wymieniane po sprowadzeniu ~1,5 roku temu)

- inne siedzenie (powinno być czarne, a jest niebieskie)

- nieoryginalny tłumik (samoróbka przelotówka z nierdzewki - dużo głośniejsza niż ori)

- jeźdzona na oleju Motul 710

- stoi na oponach Mitas C10 Cross

- wymaga regulacji (mieszanka, obroty)

- zablokowana

 

 

Finalnie od wczoraj śmigam na tym sprzęcie :D

http://i106.photobucket.com/albums/m278/so.../yamadt125r.jpg

 

 

Teraz w planach:

- przegląd i regulacja

- wymiana kostek na opony enduro

- wymiana tłumika

- odblokowanie

 

Pytanka:

- jako że nie chciałbym się bawić sam w odblokowywyanie to może ktoś z Was podać mi namiary na kogoś kto by się tego podjął (okolice Warszawy)?

- jaki serwis polecacie na naprawy i przeglądy - jakość vs cena (okolice Warszawy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

DT finalnie jest już po wszystkich potrzebnych wymiankach/przeglądach:

- wymiana wszystkich płynów

- szlif cylindra + nowy tłok

- czyszczenie i regulacja gaźnika

- nowa fajka

- nowe klocki

- wymiana oleju w lagach (utwardzenie zawieszenia)

- wymiana napędu (nowe zębatki i łańcuch oringowy D.I.D)

- wyczyszczenie całego układu wydechowego

- wymiana kompletu opon (zmiana kostek na opony enduro Shinko Trail Master 704)

 

W planach:

- wymiana tłumika (tłumik HGS już kupiony i jak go dostanę zacznę rzeźbić)

- wymiana siedzenia na oryginalne czarne (kupione, na dniach do założenia)

- zmiana przedniego błotnika i przedniej lampy na te z sm DTX/XTX

- odblokowanie (chociaż to sprawa otwarta, bo moto po naprawie wyrywa jak szatan i zdecyduję o tym jak zacznę jeździć na poważnie)

 

Na całość wydałem niestety ponad 2000 zł, ale coś za coś - motor w chwili obecnej jest w stanie technicznym idealnym!

 

W chwili obecnej moto jest na dotarciu - od remontu przejechane 200 km. Z dwóch szkół docierania wybrałem docieranie na ostro (bez nadmiernego przeciążania i wysilania silnika) - zobaczymy jak będzie :)

Edytowane przez slo_mo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...