Piotr L Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam Przekopałem forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Niedawno wystąpił problem z ładowaniem. Po dokładnym sprawdzeniu elektryki stwierdziłem uszkodzony regulator napięcia. Wymieniłem na nowy. Ładowanie jest teraz w zakresie 14,4V do 14,6V niezależnie od obciążenia. Niestety regulator robi się gorący :D Gdzie szukać przyczyny? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Grzanie sie regulatora to normalne zjawisko. Po to ma radiator do odprowadzenia ciepła. Regulacja w takim układzie polega na zwieraniu z masą części połówki sinusoidy napięcia miedzy fazowego z alternatora. Chyba , ze zastosowałeś regler od motocykla z duzo mniejszej mocy alternatorem . Sprawdź czy moc reglera jest odpowiednia dla twojego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr L Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Regulator jest od KLE 500 o symbolu RGU 402. Dzięki - uspokoiłeś mnie trochę :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 ewentualnie jesli masz miejsce, to dopasuj tam jakis inny radiator na ten ordzinalny Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr L Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Niestety brak totalny miejsca. Regulator zamontowany jest za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu.Ciasno okrutnie :buttrock: Muszę pomyślec o przeniesieniu reg. w inne odsłonięte miejsce. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr L Opublikowano 8 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Witam Niestety odgrzewam temat , gdyż pojawiły się nowe objawy.Ładowanie co pewien czas podskakuje do 17 - 18 V a za chwilę jest prawidłowe 14,6V Może ktoś ma pomysł gdzie jest problem? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 Sprawdź masę reglera. Musi być bardzo dobre połączenie masowe metalowego radiatora . Oczywiście tak samo trzeba sprawdzić przewody czarny i czerwony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2008 masz niedopasowy regulator do alternatora. to tak po mojemu. kiedys testowalem reglery od kawy i jamek i pakowalem do hondy na testy. te od kawy mialy wlasnie takie obajwy, ze czasem podskakiwalo na duze napiecie. do pewnych obrotow bylo ok, a potem strzal na 16V. a regler byl w 100% sprawny, bo jezdzil u kumpla w zzr. ba, jezdzi do dzis, a napiecie u kumpla sztywne. po prostu inne alternatory. sprawdz jednak wszelkie polaczenia. p.s. czy to jest regler o 6 przewodach? jesli tak, sprawdz dokladnie podlaczenie czarnego (o ile taki masz) przewodu do + po stacyjce. p.s.2. masz schemat instalki do niego? jak tak, to wrzuc gdzies Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr L Opublikowano 9 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2008 Witam Obudowa regulatora nie jest zmasowana. Regulator jest na oryginalnym wsporniku kręconym do plastiku.Regulator jest o sześciu przewodach Nipparrrrrsa - przeznaczony do KLE 500.Wieczorem dłubałem trochę i zaobserwowałem takie ciekawostki: Przy pomiarze ładowania bezpośrednio na aku. pomiar stały 14,6V.Jeżeli masę złapie na dowolnej śrubie silnika czy ramy a + na aku. pomiar 14,6 do 18V :) Kabel główny masowy cacy, wszystkie kable sprawdzone. Regulator po przejechaniu 22 km gorący, ładowanie na akumulatorze 14,6V. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 dobra, moze jestesmy blizej niz mi sie wydaje. podepnij ten woltomierz na stale na aku i sprawdz. potem sprawdz miedzy + aku, a dowolna sruba na silniku. jesli wynik inny, to sprawdz, czy masz dobre polaczenie silnika z masa. uzyj omomierza i sprawdz ile ohm miedzy silnkiem a masa aku. jesli tak, to na kablu miernika indukuje Ci sie zaklocenie i wplywa na blad wskazan. mozesz to sprawdzic dotykajac np + aku koncowka miernika, a druga trzymaj w powietrzu, ale blisko slinika i zobacz, co z tego bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr L Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 dobra, moze jestesmy blizej niz mi sie wydaje. podepnij ten woltomierz na stale na aku i sprawdz. potem sprawdz miedzy + aku, a dowolna sruba na silniku. jesli wynik inny, to sprawdz, czy masz dobre polaczenie silnika z masa. uzyj omomierza i sprawdz ile ohm miedzy silnkiem a masa aku. jesli tak, to na kablu miernika indukuje Ci sie zaklocenie i wplywa na blad wskazan. mozesz to sprawdzic dotykajac np + aku koncowka miernika, a druga trzymaj w powietrzu, ale blisko slinika i zobacz, co z tego bedzie. Ok. Jutro sprawdzę Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.