Zbyszekm Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 (edytowane) Witam.Jest takie miejsce w głowicy mojego moto ze śrubką na końcu kanału olejowego. Zgodnie z serwisówką Haynes Manual:- jeśli po odkręceniu tej śrubki i zapaleniu silnika w "krótkim czasie" zacznie wypływać olej to oznacza to że ciśnienie oleju jest prawidłowe;- jeśli po odpaleniu silnika olej zacznie wypływać dopiero po minucie lub później to należy wyłączyć silnik i sprawdzić wszystkie możliwości tego stanu rzeczy (tzn. stan pompy oleju, kanały, filtr, smok...)- jeśli natomiast lej zacznie wypływać "od razu" to prawdopodobnie zawór ciśnieniowy jest zablokowany lub kanały olejowe mogą być częściowo zatkane;U siebie zauważam 3 wariant i w związku z tym mam pytanie:Czy wyższe ciśnienie może przyczynić się do zwiększonego zużycia oleju?? Wyczytałem także o przyczynach pojawiania się czarnego dymu z rury wydechowej, a mianowicie może to być zabrudzony lub do wymiany filtr powietrza lub zbyt bogata mieszanka paliwowo-powiertzna. I trochę mnie to uspokoiło :) Proszę o wypowiedzi doświadczonych lub znających się w "trzewiach" tego motocykla. Pomoże to potomnym. Innym zainteresowanym też powinno.Pozdrawiam Edytowane 27 Kwietnia 2008 przez Zbyszekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Olej z tej dziury wypływać musi "od razu", po krótkiej chwili dotyczy zimnego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 U siebie sprawdzałem na trochę ostudzonym silniku, mimo wszystko sprawdzę zawór ciśnieniowy i w niedalekiej przyszłości jednak wymienię uszczelniacze.Madafaka robiłeś to u siebie jak miałeś YZF?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Wokół "fortepianów"'' wiele jest szumu wokół ciśnienia oleju, ja w "swoich" nie miałem z tym problemów, obecna xtz z 130 tys na liczniku nie wykazuje w tym względzie niedomagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.