piwo Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Szanowni,powiedzcie mi jak działa rezerwa w Virago? Przyglądałem się schematowi układu paliwowego z manuala, ale niewiele z tego rozumiem. Normalnie jest zbiornik opadowy i przełączasz kranik i sobie leci rezerwa. A w Virago jest przełącznik (chyba pompka elektryczna), którą przełączam na RES w momencie jak zapali mi sie rezerwa, czy jak przestanie jechać ;-) ???? Ktoś mi to opisze jakoś dokłądniej jak to działa i jak używać ?? Jak wygląda obieg paliwa w XV1100 ? :icon_question: dzieki Wam wielkie Cytuj Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Nie wiem, czy Ci pomogę, ale w Wild Star też mam pompkę. Wygląda to tak - w momencie zapalenia sie kontrolki rezerwy mogę jechać dalej bez przełączania kranika. Zrobię jeszcze 10-15km i moto się przydławi. Wtedy już muszę przełączyć na rezerwę. Dalej Ci nie powiem, bo nigdy nie jechałem do końca, ale setkę już zrobiłem na rezerwie. Natomiast jeżeli w kraniku miałbyś coś nie teges z zaworkiem iglicowym, to przełączenie na "OFF"/"RES" niczego nie zmienia. U mnie leciało cały czas tak samo. Wtedy sprawę rozwiązuje nowy kranik, albo zestaw naprawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyklotron Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Szanowni,powiedzcie mi jak działa rezerwa w Virago? Przyglądałem się schematowi układu paliwowego z manuala, ale niewiele z tego rozumiem. Normalnie jest zbiornik opadowy i przełączasz kranik i sobie leci rezerwa. A w Virago jest przełącznik (chyba pompka elektryczna), którą przełączam na RES w momencie jak zapali mi sie rezerwa, czy jak przestanie jechać ;-) ???? Ktoś mi to opisze jakoś dokłądniej jak to działa i jak używać ?? Jak wygląda obieg paliwa w XV1100 ? :icon_biggrin: dzieki Wam wielkie Na początek , powiem , że rezerwa ( kontrolka i przełącznik ) w Virago 1100 jest o niebo lepiej rozwiązana niż w Dragu ( spieprzyli to, ja i silnik ). Nie wiem jak działa ale to nie ma nic wspólnego z pompą, pompa działa tak samo, myślę że przełącznik musi otwierać jakiś zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkaa Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 (edytowane) W 1100 zbiornik nie jest opadowy :cool: Przecież pod tyłkiem (poniżej gaźnika) masz jeszcze drugi bak z którego to paliwo jest pobierane przez pompkę paliwa.Do malowania moto musiałem troszkę go rozebrać i podczas tego odkryłem to i owo.Rezerwa pracuje na poniższej zasadzie:- w baku jest zamontowany czujnik poziomu paliwa, do niego dochodzi przewód elektryczny,- gdy poziom paliwa opadnie poniżej czujnika odcinane jest zasilanie pompki (moto się dusi) i zapala się lampka rezerwy,- przełączenie na "RES" znów podaje napięcie na pompkę w wyniku czego masz podawane paliwo do gaźników -> jedziesz i szukasz stacji :P O kuhna, post poszedł z konta irki :Dpozdrokrasnal Edytowane 16 Kwietnia 2008 przez irkaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwo Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 (edytowane) W 1100 zbiornik nie jest opadowy :cool: Przecież pod tyłkiem (poniżej gaźnika) masz jeszcze drugi bak z którego to paliwo jest pobierane przez pompkę paliwa.Do malowania moto musiałem troszkę go rozebrać i podczas tego odkryłem to i owo.Rezerwa pracuje na poniższej zasadzie:- w baku jest zamontowany czujnik poziomu paliwa, do niego dochodzi przewód elektryczny,- gdy poziom paliwa opadnie poniżej czujnika odcinane jest zasilanie pompki (moto się dusi) i zapala się lampka rezerwy,- przełączenie na "RES" znów podaje napięcie na pompkę w wyniku czego masz podawane paliwo do gaźników -> jedziesz i szukasz stacji :cool:O kuhna, post poszedł z konta irki :Dpozdrokrasnal Cześć Krasnal :D miło CIę widzieć/słyszeć po dłuższej przerwie ;) czyli w zasadzie spadek poziomu paliwa poniżej poziomu czujnika jest jakby sygnałem ostrzegawczym. Czy dobrze rozumiem, ze w takim razie cały czas można jeździć na RES (oczywiście nie jest to mądre i rozsądne) ale pytam o możliwości techniczne - i spowoduje to wypalenie paliwa do końca samego? Oczywiście zapalenie lampki rezerwy nastąpi w tym samym momencie. Powiedzcie mi jeszcze ile litrów wejdzie do XV1100? PSKiedyś siadając na virażkę wielkim dupskiem uszkodziłem ten zbiorniczek pod siedzeniem i zauważyłem dopiero w jakiejś wiosce - mieliśmy z kumplem bolesną decyzję, czy jechać z cieknącym paliwem do Szczytna i tam szukać pomocy, czy czekać na ew pomoc :) NIgdy jeszcze nie śmierdziałem tak benzyną :P Edytowane 16 Kwietnia 2008 przez piwo Cytuj Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irkaa Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Według http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv...virago_1999.phpwychodzi że 17L PS. hehehe znów nabiłem posta irce :lalag: coś z logowaniem na kompie w domu nie bangla, ale da się przeżyć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.