Skocz do zawartości

Rezerwa paliwa w XV 1100


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

powiedzcie mi jak działa rezerwa w Virago? Przyglądałem się schematowi układu paliwowego z manuala, ale niewiele z tego rozumiem. Normalnie jest zbiornik opadowy i przełączasz kranik i sobie leci rezerwa.

 

A w Virago jest przełącznik (chyba pompka elektryczna), którą przełączam na RES w momencie jak zapali mi sie rezerwa, czy jak przestanie jechać ;-) ???? Ktoś mi to opisze jakoś dokłądniej jak to działa i jak używać ?? Jak wygląda obieg paliwa w XV1100 ?

 

:icon_question:

 

dzieki Wam wielkie

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy Ci pomogę, ale w Wild Star też mam pompkę. Wygląda to tak - w momencie zapalenia sie kontrolki rezerwy mogę jechać dalej bez przełączania kranika. Zrobię jeszcze 10-15km i moto się przydławi. Wtedy już muszę przełączyć na rezerwę. Dalej Ci nie powiem, bo nigdy nie jechałem do końca, ale setkę już zrobiłem na rezerwie. Natomiast jeżeli w kraniku miałbyś coś nie teges z zaworkiem iglicowym, to przełączenie na "OFF"/"RES" niczego nie zmienia. U mnie leciało cały czas tak samo. Wtedy sprawę rozwiązuje nowy kranik, albo zestaw naprawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

powiedzcie mi jak działa rezerwa w Virago? Przyglądałem się schematowi układu paliwowego z manuala, ale niewiele z tego rozumiem. Normalnie jest zbiornik opadowy i przełączasz kranik i sobie leci rezerwa.

 

A w Virago jest przełącznik (chyba pompka elektryczna), którą przełączam na RES w momencie jak zapali mi sie rezerwa, czy jak przestanie jechać ;-) ???? Ktoś mi to opisze jakoś dokłądniej jak to działa i jak używać ?? Jak wygląda obieg paliwa w XV1100 ?

 

:icon_biggrin:

 

dzieki Wam wielkie

 

Na początek , powiem , że rezerwa ( kontrolka i przełącznik ) w Virago 1100 jest o niebo lepiej rozwiązana niż w Dragu ( spieprzyli to, ja i silnik ). Nie wiem jak działa ale to nie ma nic wspólnego z pompą, pompa działa tak samo, myślę że przełącznik musi otwierać jakiś zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1100 zbiornik nie jest opadowy :cool: Przecież pod tyłkiem (poniżej gaźnika) masz jeszcze drugi bak z którego to paliwo jest pobierane przez pompkę paliwa.

Do malowania moto musiałem troszkę go rozebrać i podczas tego odkryłem to i owo.

Rezerwa pracuje na poniższej zasadzie:

- w baku jest zamontowany czujnik poziomu paliwa, do niego dochodzi przewód elektryczny,

- gdy poziom paliwa opadnie poniżej czujnika odcinane jest zasilanie pompki (moto się dusi) i zapala się lampka rezerwy,

- przełączenie na "RES" znów podaje napięcie na pompkę w wyniku czego masz podawane paliwo do gaźników -> jedziesz i szukasz stacji :P

 

 

 

 

 

O kuhna, post poszedł z konta irki :D

pozdro

krasnal

Edytowane przez irkaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1100 zbiornik nie jest opadowy :cool: Przecież pod tyłkiem (poniżej gaźnika) masz jeszcze drugi bak z którego to paliwo jest pobierane przez pompkę paliwa.

Do malowania moto musiałem troszkę go rozebrać i podczas tego odkryłem to i owo.

Rezerwa pracuje na poniższej zasadzie:

- w baku jest zamontowany czujnik poziomu paliwa, do niego dochodzi przewód elektryczny,

- gdy poziom paliwa opadnie poniżej czujnika odcinane jest zasilanie pompki (moto się dusi) i zapala się lampka rezerwy,

- przełączenie na "RES" znów podaje napięcie na pompkę w wyniku czego masz podawane paliwo do gaźników -> jedziesz i szukasz stacji :cool:

O kuhna, post poszedł z konta irki :D

pozdro

krasnal

 

Cześć Krasnal :D miło CIę widzieć/słyszeć po dłuższej przerwie ;)

 

czyli w zasadzie spadek poziomu paliwa poniżej poziomu czujnika jest jakby sygnałem ostrzegawczym. Czy dobrze rozumiem, ze w takim razie cały czas można jeździć na RES (oczywiście nie jest to mądre i rozsądne) ale pytam o możliwości techniczne - i spowoduje to wypalenie paliwa do końca samego? Oczywiście zapalenie lampki rezerwy nastąpi w tym samym momencie.

 

Powiedzcie mi jeszcze ile litrów wejdzie do XV1100?

 

PS

Kiedyś siadając na virażkę wielkim dupskiem uszkodziłem ten zbiorniczek pod siedzeniem i zauważyłem dopiero w jakiejś wiosce - mieliśmy z kumplem bolesną decyzję, czy jechać z cieknącym paliwem do Szczytna i tam szukać pomocy, czy czekać na ew pomoc :) NIgdy jeszcze nie śmierdziałem tak benzyną :P

Edytowane przez piwo

Cycki - im większe za młodu, tym dłuższe na starość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...