lesnik18 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 WitamWłaśnie robie mały przegląd silnika i wymiany płynów. Robie to pierwszy raz. Motorek kupiony był pod koniec 2006. A więc mam parę pytań. Aprilia jest z rocznika 1990 i posiada (z tego co wiem) silnik RV3. Zauważyłem że w tłoku są luzy. Co trzeba z tym zrobić? Kupić nowy cylinder i tłok, czy zrobić szlif? W którym miejscu można spuścić stary olej z silnika? Jaki olej wlać do silnika? Pozdro Cytuj Kawasaki klx 250 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 pod silnikiem masz taka duza srube do spuszczania oleju- zanim spuscisz zagrzej silnik. --- nowy olej wlej raczej z gornej polki - idz po olej do jakiegos sklepu z moto- nie kupoj na pale byle gdzie (gielda itd) jesli chodzi o tlok i cylinder to zerknij na gladz cylindra czy to nie jest kryte NICASILEM bo jesli jest to ze szlifu DUPA a koszty beda wysokie. --- ja mialem ten sam problem ale nabilem tuleje (chromowo-molibdenowa) i zmienilem tlok na wertexa -- takimi sprawami zajmuje sie MOTOR-TECH z Katowic a suma w jakiej sie zamkniesz nie przekroczy 600pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Normalną rzeczą jest, że tłok nie jest ciasno spasowany z cylindrem. Aby ocenić stan silnika mierzy się kompresje manometrem, bez rozkręcania głowicy. Szczelność zapewniają pierścienie, dopiero ich pęknięcie lub zatarcie gładzi tłoka lub cylindra powoduje utratę kompresji czyli spadek mocy i zatrzymanie sinika. To co napisałeś nie kwalfikuje silnika do remontu. Napisałeś, że w tłoku są luzy, to znaczy zdejmowałeś głowicę?? Napisz ile ta aprilia jechała (vmax) w zeszłym sezonie, to spróbujemy określić czy ten silnik jest zdrowy, ale itak to będzie trochę wróżenie z fusów. Olej zmiania się jak napisał kolega, ale nie można wlać dowolnego oleju, tylko taki jak zaleca serwisówka (instrukcja). Jest tam napisana gęstość oleju np. 10W40, 20W40. Musisz iść do sklepu i kupić olej silnikowy do 4T albo przekładniowy z taką gęstością. Uważaj, olej musi być przeznaczony do mokrego sprzęgła. Będzie na opakowaniu napisane co nim można smarować, producentów jest wielu, także wybór jest duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lesnik18 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Olej zmiania się jak napisał kolega, ale nie można wlać dowolnego oleju, tylko taki jak zaleca serwisówka (instrukcja). Niestety, nie mam serwisówki. I nie wiem jaki olej używał poprzedni właściciel. Do 2T olej wlewa się do skrzyni biegów a nie do silnika jak myślałem. Aprilią jechałem maksymalnie 50-60km/h. Dokładnie nie wiem bo licznik jest (jeszcze) niesprawny. Znajomy sprawdzał tłok, coś tam ruszył i powiedział że to normalne i wszystko jest w porządku. Cytuj Kawasaki klx 250 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.