Skocz do zawartości

Akcesoryjny amortyzator centralny


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dosc tylnego amortyzatora w moim fazerze, jest za miekki z zasady a do tego chyba przebieg 40 kkm wywarl na nim wrazenie. Do tego moja waga ~100 kg raczej nie ulatwia mu zycia. Zaczynam szukac akcesoryjnego amorka. Czy macie jakies doswiadczenia z firmami robiacymi takie wynalazki? Ohlins odpada ze wzgledu na cene, Wilbers tez tani nie jest(najprostszy model bez zbiornika wyrownawczego ponad 400 ojro ) czy znacie cos godnego uwagi i co bedzie kosztowac jakies przyzwoite pieniadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszym wyjściem będzie dieta :( I tobie będzie lżej i fazerkowi :D

Na wszystkich forach pisza, ze ten amorek sprawdza sie do wagi okolo 75 kg. Wiec nie wiem czy dieta to najtansze rozwiaznie-wszystkie ciuchy bym musial nowe kupic ;)

A moze sa jakies firmy tuningowe ,ktore przerabiaja seryjne amorki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy do Fazera nie pasują amorki od innych modeli? Do SVki, którą latałem mogłem wpasować dowolne zawieszenie do GSX-Ra, więc może rozwiązaniem dla ciebie byłby przeszczep twardego zawiasu z R1/R6?

No niestety ta opcja w tym przypadku nie przejdzie....

 

A może wymienić samą sprężynę na twardszą ?? Koszt - 100 EUR w Wilbers ..

A masz namiar na warsztat, ktory by mi ta operacje wykonal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz namiar na warsztat, ktory by mi ta operacje wykonal?

 

Nie wiem jak to wygląda w Fazerze ale w Afryce sam wymieniłem sprężynę ... z nietypowych narzędzi potrzebny był jedynie ściągacz do sprężyn. Jeśli Fazer ma podobną konstrukcję amorka to każdy warsztat Ci to zrobi ... Aha jeśli chodzi o twardość sprężyn to Ohlins ma chyba większy wybór. Zresztą musisz sam to sprawdzić bo ja Ci mogę powiedzieć tylko jak to wygląda z perspektywy Afryki :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to wygląda w Fazerze ale w Afryce sam wymieniłem sprężynę ... z nietypowych narzędzi potrzebny był jedynie ściągacz do sprężyn. Jeśli Fazer ma podobną konstrukcję amorka to każdy warsztat Ci to zrobi ... Aha jeśli chodzi o twardość sprężyn to Ohlins ma chyba większy wybór. Zresztą musisz sam to sprawdzić bo ja Ci mogę powiedzieć tylko jak to wygląda z perspektywy Afryki :icon_mrgreen:

A sama wymiana sprezyny duzo dala?Bo rozumiem ze kupiles sprezyne twardsza, dopasowana pod obciazenie? Czy amortyzator nie wymagal zadnej ingerencji (wymiana oleju, uszczalniaczy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sama wymiana sprezyny duzo dala?Bo rozumiem ze kupiles sprezyne twardsza, dopasowana pod obciazenie? Czy amortyzator nie wymagal zadnej ingerencji (wymiana oleju, uszczalniaczy)?

 

Moim zdaniem dużo dała. Ważę sporo i gdy wyruszałem w trasę z plecaczkiem i kuframi to tył mocno siadał. Teraz jest wreszcie OK. W sam amortyzator nie ingerowałem. W Afryce ściąga się sprężynę odkręcając dolną część amortyzatora.

 

Zastanawiam się tylko czy nie będzie problemu ze znalezieniem sprężyny do Fazera bo zajrzałem właśnie na stronę Wilbersa i w zeszłym roku lista sprężyn była duuużo dłuższa. Nie wiem czy rezygnują z produkcji czy co ?

 

Znalazłem jakiś katalog na jakiejś niemieckiej stronce:

 

http://www.google.pl/url?sa=t&ct=res&cd=1&...k_ukLtRO9RhM3hQ

 

i tu chyba jest Hyperpro dla Fazera. Trzeba tylko się upewnić czy jest twardsza od oryginału ...

Edytowane przez hubert_afri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dużo dała. Ważę sporo i gdy wyruszałem w trasę z plecaczkiem i kuframi to tył mocno siadał. Teraz jest wreszcie OK. W sam amortyzator nie ingerowałem. W Afryce ściąga się sprężynę odkręcając dolną część amortyzatora.

 

Zastanawiam się tylko czy nie będzie problemu ze znalezieniem sprężyny do Fazera bo zajrzałem właśnie na stronę Wilbersa i w zeszłym roku lista sprężyn była duuużo dłuższa. Nie wiem czy rezygnują z produkcji czy co ?

 

Znalazłem jakiś katalog na jakiejś niemieckiej stronce:

 

http://www.google.pl/url?sa=t&ct=res&cd=1&...k_ukLtRO9RhM3hQ

 

i tu chyba jest Hyperpro dla Fazera. Trzeba tylko się upewnić czy jest twardsza od oryginału ...

Dzwonilem do Grandysa, i Hyperpro tez robi taka sprezyne. Niestety jest tylko jeden rodzaj pan twierdzi ze "na pewno bedzie lepsza od oryginalu" i kosztuje 350 zlotych. Niestety nie maja sprezyn o zroznicowanej twardosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonilem do Grandysa, i Hyperpro tez robi taka sprezyne. Niestety jest tylko jeden rodzaj pan twierdzi ze "na pewno bedzie lepsza od oryginalu" i kosztuje 350 zlotych. Niestety nie maja sprezyn o zroznicowanej twardosci...

 

No cóż większy wybór twardości robi się zazwyczaj do motocykli typu enduro. Jeśli ten Hyperpro jest nawet niewiele bardziej twardszy od oryginału to weź pod uwagę że stara sprężyna może być już "siadnięta" (nie wiem ile ma lat twój Fazer). W Afryce oryginał ma podobno 90 N/mm natomiast Wilbers 95 N/mm. Różnica niby niewielka a według mnie mocno odczuwalna.

 

No cóż teraz to rydzyk fizyk .. gorzej z Hyperpro na pewno nie będzie, ale czy na tyle dobrze żeby wydać 350 PLN to dopiero może się okazać. Może poszukać czegoś na anglojęzycznych lub niemcojęzycznych forach ??

Edytowane przez hubert_afri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...