Bogumils Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Silnik SCGP do swojego chłodzenia pobiera wodę, powstałą w wyniku spalenia paliwa węglowodorowego, wykroploną w chłodnicy spalin. Pompa o wydatku około dziesięciokrotnie większym od wydatku spalanego paliwa, kieruje tą wodę rurką o małej średnicy, otaczając kilkadziesięciokrotnie cylinder w kierunku głowicy silnika, następnie rurka ta otacza kolektor wydechowy i opuszczając go posiada temperaturę około 400 stopni celsiusza. Tak rozgrzana woda jest wtryskiwana w okolicach GMP, do komory spalania po ściankach komory spalania, tuż po rozpaleniu się ognia w środkowej części komory spalania. Proponuję przepłukiwać silnik dwusuwowy powietrzem bez paliwa tradycyjnie, spodnią częścią tłoka, a doładowywać silnik bogatą mieszanką paliwowo powietrzną przez zawór umieszczony w głowicy komory spalania, tuż po zamknięciu okna wydechowego przez tłok. Wał korbowy i łożyska silnika proponuję smarować kroplówkami olejowymi. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy posiada bardzo dobrą cechę, a mianowicie - po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej może być zgaszony na kilka minut i po wtrysku wody samoczynnie (bez użycia rozrusznika elektrycznego) rozpocznie pracę jako silnik parowy, mogący na samej wodzie przejechać kilkaset metrów. Energia hamowania pojazdu może podgrzewać korpus silnika i być wykorzystana przy rozpędzaniu samochodu. Zachęcam Ośrodki Naukowe, do podjęcia prac, nad wdrożeniem silnika SCGP. Pozdrawiam. inż. Bogumił Staroszczyk . Silnik SCGP opisany jest na mojej stronie internetowej www.el-mech.pl . Można się o nim więcej dowiedzieć, wpisując do wyszukiwarki słowa ,"Silnik SCGP". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Marca 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Ciekawy temat. Przenoszę do odpowiedniego działu i zachęcam do dyskusji. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.