elblante Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) Witam. Jestem wlascicielem ratbike'a z silnikiem Hondy c90. Silnik pochodzi z najmlodszej wersji pojazdu - 12v z zaplonem CDI. Uklad pradotworczy w tym silniku sklada sie z dwoch oddzielnych cewek i ruchomego magneta. Oddzielna cewka zaplonu, i oddzielna do swiatel, aku i klaksona. Problem polega na tym, ze na stykach prostownika/regulatora, na wyjsciu, jest cos okolo 6v - i to przy srednich obrotach. Przy niskich to okolo 3v.Jesli podepne voltomierz do stykow wychodzacych bezposrednio z cewki, to wskazuje : przy niskich obrotach okolo 6v a przy maxymalnych dochodazi do 18 - 20v. Czy ktos orientuje sie co moze byc powodem?Czy to normalne napiecie tej cewki? Czy moze w 12 voltowym silniku to napiecie nigdy nie powinno spasc ponizej 12v (mam na mysli cewke) ? Czytalem, ze przewaznie silniki maja zdolnosc ladowania aku juz przy niskich obrotach... I jeszcze jedno pytanie, czy ten sam regulator mozna uzywac w systemie 12v i 6v? Czy moze konkretny regulator, bez wzgledu jakie napiecie wytworzy cewka, zawsze bedzie regulowal do tego samego napiecia? Edytowane 17 Marca 2008 przez elblante Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 albo masz przebicie na cewce albo ktoś zmienił cewke na 6V i pozostawił resztę na 12V na 12V cewce bez obciążenia zwykle jest z 20-30V zależy od mocy cewki na wolnych obrotach powinna dawać te conajmniej 15V biorąc pod uwagę straty w układzie prostowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.