zazzu Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Witajcie, mam pytanie (jak w tytule tematu) dotyczące typu paliwa jakie należy wlewać do Hondy NSR 125 .Na forum 125.pl jest napisane że potrzeba paliwa 91 oktanów, ale wydaje mi się to mało wiarygodne. Dostałem tam również informację, że zablokowana Aprilia RS125 powinna jeździć na 95 oktanow , a odblokowana już na 98 , więc tym bardziej 91 wygląda nędznie. Może ktoś z was wie jakie paliwo najlepiej wlewać do NSRki ? Ja od kupna wlewam 98, i cenowo mi to nie przeszkadza (rocznie wydam około 30 zł więcej) ale wyczytałem , że a) 98 nie "zwiększa" mocy , a jedynie niweluje efekt spalania stukowego (stąd w odblokowanej RS potrzeba więcej oktanów)b) nawet jeśli by zwiększało moc, to tylko w silnikach dostosowanych do paliwa 98 (czyli tam gdzie instrukcja jasno mówi - paliwo min. 98 okt.) Czy ktoś potrafi powiedzieć (moze widział jakas serwisówkę, której ja nie widzialem) ile tak na prawdę oktanów potrzebuje Honda, według producenta?Ja zakładam, że silnik ma podobny jak RS, motocykl mam odblokowany, więc raczej 98.Ale z drugiej strony, 95 jest podobno bardziej "energetyczne" (spalajac się wydziela więcej energii) toteż wlewając takie być może uzyskałbym lepsze osiągi - ale właśnie boje się o spalanie stukowe... Dzięki za wszelkie odpowiedzi, chętnie również usłyszę jakie paliwo jest zalecane w instrukcjach od innych moto podobnej pojemności - skuterki, Honda CRM125 (praktycznie taki sam silnik jak nsr) RS250, TZR125, Cagiva Mito itp - bo to będzie pomocne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoWski Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Instrukcja do Mito z 98roku podaje 98 oktanów, moto wkreca sie do 13tys. Osobiście leje prawie zawsze 95. Za to zawsze leje Castrola R2 i raczej lał bym drogi olej niż drogie paliwo, oczywiście najlepiej jedno i drugie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Instrukcja do Mito z 98roku podaje 98 oktanów, moto wkreca sie do 13tys. Osobiście leje prawie zawsze 95. Za to zawsze leje Castrola R2 i raczej lał bym drogi olej niż drogie paliwo, oczywiście najlepiej jedno i drugie. Pzdr OK dzieki:) W takim razie coraz bardziej nie wierzę w to 91 oktanów dla NSR, skoro i RS i Mito potrzebują 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Lej co chcesz 95 albo 98, tylko ropy nie tankuj i na pewno wszystko bedzie dobrze chodzic. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Do NSR możesz lać i 95 i 98 tylko nie oszczedzaj nigdy na oleju do dozownika/mieszanki !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Dzisiaj jestem nieco "niedysponowany" ale z tego co ja wiem wieksza ilosc oktanow powoduje spalanie stukowe a nie mniejsza, z racji tego ze paliwo wysokooktanowe jest bardziej suche i wczesniej sie zapala.Jesli zle napisalem to niech mnie ktos poprawi, ale uwazam ze to w tę strone idzie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 jest odwrotnie, im miejsza ilosc oktanow tym wieksze pradopodobienstwo powstawania spalania stukowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 trajka66kornoldlaczego w NSR125 jest to bez znaczenia, a w RS125 i Mito125 już nie jest bez znaczenia i ma być 98 oktanów? Nsr jakaś inna? Mosue pomyliłeś się :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Witajcie. Jest może ktoś, kto jednak widział w którejś z instrukcji do nsr jakie ona paliwo potrzebuje (odblokowana)? Tak jak RS i Mito, czyli 98 ? Czy tak jak na forum 125 jest napisane, 91 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 Mosue pomyliłeś się Fakt, wlasnei sie wczytalem w ten tamt...aczkolwiek tez mialem troche racji ;-) Jak ostro przesadzisz z liczba oktanowa to tez nie bedzie zbyt wesolo ;-) ALe przy naszych paliwach nam to nie grozi ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 15 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 95/98 to u nas tak jest co jest bardzo mylne bo u nas to wiecej wody niz benzyny xD W niemczech na stacjach sa 91/93 (o ile dobrze pamietam) i paliwo jest o wiele lepsze niz u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2008 95/98 to u nas tak jest co jest bardzo mylne bo u nas to wiecej wody niz benzyny xD W niemczech na stacjach sa 91/93 (o ile dobrze pamietam) i paliwo jest o wiele lepsze niz u nas. no dobra to instrukcja do Cagivy Mito wydana na rynek niemiecki ma co innego wpisane niż ta do której dostęp mają polacy?Bo nie wyobrażam sobie sytuacji , że ktoś kupuje Mito125 / RS125 , w instrukcji czyta że ma lać paliwo 98 oktanów, a na stacjach ma tylko 91/93. Ktoś coś tu kręci (WoWski - na pewno 98 ?? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.