Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie od innego enduro....


Slawek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak wiadomo posiadam YAMAHĘ DT125 , którą własnie remontuję....

Motocykl jest OK! tylko nie pasuje mi przedni hamulec (bębnowy), jest zbyt słaby chociaż przednie koło jest w 100% fabrycznie nowe , łącznie ze szczękami hamulcowymi i piastą to i tak jest trochę do dupki. :?

 

Więc teraz pytanie :

Z jakiego motocykla da się "przeszczepić" kompletną zawiechę (+koło z tarczą cham. oczywiście)do mojej Yamahy i od czego zacząć poszukiwanie i gdzie :?:

Dobrze by było podszukać coś takiego żeby zostały oryginalne półki....

Robił ktoś z was coś takiego kiedyś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw lag może się różnić jeśli cały przód idzie od nowego. Jeśli półki mają być od starego motocykla a ośka koła od nowego to oczywiście rozstaw powinien być ten sam, lub trzeba kombinować z wydystansowaniem koła na ośce i hamulca/ców.

Jest mnóstwo możliwych kombinacji części które nie będą pasowały i które trzeba będzie dorabiać lub przerabiać. Nie wiem czy to ma wielki sens finansowy. Możliwe że opłaca się zmienić cały motocykl?

Ale jak chcesz się bawić to ci nikt tego z głowy nie da rady wybić więc powodzenia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi sie zgadzac srednica i rozstaw lag (jesli chcesz miec stara polke).

Z pomiarem średnicy dam radę, gorzej będzie zmierzyć rozstaw bo nie dysponuję za bardzo sprzętem ani żadnym katalogiem z danymi o moim zawieszeniu i nie bardzo wiem jak zabrać się za taki pomiar.

Takie cuda (łacznie z polkami) mozna kupic na niemeicki ebay'u.

A może wiesz gdzie w Polsce szukać części do używanych enduro ? Ztego co widzę w ogłoszeniach to tylko sam "plastik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma wielki sens finansowy. Możliwe że opłaca się zmienić cały motocykl?

Ale jak chcesz się bawić to ci nikt tego z głowy nie da rady wybić więc powodzenia.

Dla mnie ma ponieważ wiem że tego motocykla już nie sprzedam

bo mi się nie opłaci (zbyt wiele zainwestowałem kasy). Postanowiłem iść na całość i "zrobić ta maszynę konkretni i jak najlepiej.

Moi znajomi (nie motocykliści) już od dawna mówili że jestem chyba jakiś rąbnięty żeby ładować kasę w motor, ale ja i tak robię swoje :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi sie zgadzac srednica i rozstaw lag (jesli chcesz miec stara polke).

Z pomiarem średnicy dam radę' date=' gorzej będzie zmierzyć rozstaw bo nie dysponuję za bardzo sprzętem ani żadnym katalogiem z danymi o moim zawieszeniu i nie bardzo wiem jak zabrać się za taki pomiar.

[/quote']

Taśma miernicza wystarczy. Musisz taką mieć pod ręką i mierzyć ludziom sprzęty :notworthy:. W katalogach raczej takich danych nie znajdziesz. Nie wiem czy nie prościej jest kupić cały przód i po prostu przełożyć razem z kołem i resztą. Ośka głowki ramy może kolidować i oczywiście możesz mieć kłopoty z ogranicznikami skrętu, ale to się daje zrobić. Albo kupić lagi pasujące średnicą a ośkę i dystanse koła dorobić. Hamulec prawie zawsze daje się jakoś zaczepić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...