Skocz do zawartości

hamulec przedni


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zobacz w klasie ( sklep motocyklowy klasa - link w reklamie forum) - ale ich uszczelki to chyba prosto z chin pochodza a nie jak zapewniaja z japoni :) - a dobre uszczelki kupisz w motobocie ( niestety tylko do sprowadzenia czas oczekiwania 14 dni)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo u dilera. U mnie w suzuki wymieniałem wszystkie gumki w zacisku z przodu. zatarły się przez jazdę w terenie - pewnie z czasem dostał się tam jakiś piasek czy inny syf. Jak już będziesz miał tłoczki na wierzchu to przyjrzyj się im dokładnie czy nie mają większych rys i wżerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz tych zaciskow w XT, wydaje mi sie ze az jeden ?

Rozkrec go i oczysc rozbierajac wszystko, tym bardziej jezeli plyn tez trzeba wymienic. Cylinder i tloczek trzeba wyczyscic do blysku uzywajac tylko plynu hamulcowego i szmat. Ja osobiscie nigdy nie wymienialem wewnetrznej uszczelki zacisku, glownie pewnie dlatego ze robilem w szosowych motocyklach, wiec nigdy nie bylo takiej potrzeby. Gorna "uszczelke", ktora jest w rzeczywistosci oslona przeciwkurzowa, trzeba wymienic na nowa - mniej problemow w przyszlosci.

Ja skladajac zaciski nie uzywam zadnych smarow, tylko rowniez cieniutka warstwa plynu hamulcowego na powierzchnie tloczka i uszczelek, smar lapie latwo brud z otoczenia. Oprocz tego pamietaj o oczyszczeniu blach trzymajacych klocki oraz powierzchni zacisku po ktorych poruszaja sie ich metalowe koncowki, po oczyszczeniu nasmaruj smarem miedziowym (lekko ).

Jezeli jest to zacisk plywajacy to rowniez konieczne jest oczyszczenie i nasmarowanie smarem z zawartoscia grafitu,lub molibdenu prowadnic po ktorych sie porusza i sprawdzeniu gumowych oslonek, czy nie maja dziur.

Potem trzeba wszystko zlozyc, odpowietrzyc i sprawdzic.

Jezeli problem sie powtorzy to zabrac sie za wyczyszczenie i regeneracje pompy, mysle ze reparaturke mozna kupic w Larsonie, czy Klasie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpolerowałem tłoczek i cylinderek .wyszyściłem uszczelniacze w docisku,i wyczyściłem wytłoczenia w których siedzą uszczelniacze.Problem nadal ten sam-nie hamuje jak powinno ;/.Tłoczek wchodzi ciężko ale palcami daje rade go wcisnąć.I moge jeszcze zrobić aby hamulec działał jak powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wlozeniem tloczka w zacisk nasmarowales uszczelke plynem hamulcowym ?

Jezeli tak to powinien wchodzic dosc lekko choc z wyczuwalnym oporem.

Czy wymieniles plyn i odpowietrzyles pompe hamulcowa ?

Potrzebny do tego jest pomocnik, ktory pompuje klamka pompy do uzyskania jakigokolwiek oporu, po czym trzyma klamke wcisnieta, a ty odkrecasz srube mocujaca przewod do pompy wypuszczajac plyn i powietrze.

Oczywiscie trzeba zabezpieczyc zbiornik moto przed kontaktem z plynem.

Operacje trzeba czasem powtorzyc kilka razy, przed wlasciwym odpowietrzaniem hamulcow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...